סגור
מימין אבי כץ ו חנן שמש
אבי כץ (מימין) וחנן שמש, מייסדי קרן הגשמה

פרסום ראשון
הנאמנים מבקשים: להפסיק את הליכי פירוק קרן הגשמה ולפעול לשיקומה

הנאמנים ציינו בבקשתם לביהמ"ש כי נמצא גורם פרטי המוכן להעמיד לחברות מסגרת אשראי של עד 500 אלף שקל בכל עת. "הותרת החברות תחת צו פירוק תביא לקיצן ותסתום את הגולל על היתכנות להשאת תמורה לנושים", נכתב בבקשה

לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז הוציא בשבוע שעבר צו לפירוק קרן הגשמה ומינה שני נאמנים, מבקשים עתה הנאמנים במסגרת בקשה שהגישו היום (ג') לבית המשפט לעבור מפירוק לשיקום.
הנאמנים, עו"ד ניצה פוזנר ורו"ח גבריאל טרבלסי, ביקשו מהשופטת עירית וינברג נוטוביץ להורות על הפעלת החברות לשם שיקומן, תוך הפסקת הליכי הפירוק. הנאמנים ציינו את תגובת הממונה על חדלות פירעון שהוגשה בשבוע שעבר באמצעות עו"ד אילון בריל במסגרתה נטען כי "ברור כי בהמשך הדרך, לאחר מינוי נאמן ובדיקת מצב החברות, היתכנותה הכלכלית של ההפעלה וגיוס מקור מימוני, ניתן יהיה לשקול בחיוב מעבר להליכי שיקום כלכלי".
1 צפייה בגלריה
עו"ד ניצה פוזנר ורו"ח גבי טרבלסי
עו"ד ניצה פוזנר ורו"ח גבי טרבלסי
עו"ד ניצה פוזנר ורו"ח גבי טרבלסי
(צילומים: עמית שעל, יריב כץ)
הנאמנים ציינו כי נמצא גורם פרטי המוכן להעמיד מסגרת אשראי לחברות בסכום מרבי של 500 אלף שקל בכל עת. "לאור הבחינה הראשונית וככל שבית המשפט יורה על קבלת אשראי חדש במעמד הוצאות הליך, סבורים הנאמנים כי ברוח המלצת הממונה, נכון יהיה גם להורות על הפסקת הליכי הפירוק והעברת החברות להפעלה לשם שיקומן הכלכלי. הנאמנים סבורים שהותרת החברות תחת צו פירוק תביא לקיצן ותסתום את הגולל על היתכנות להשאת תמורה לנושים".
קרן הגשמה עוסקת בניהול של השקעות בנדל"ן בחו"ל עבור קבוצות משקיעים. בבקשה לעיכוב הליכים שהגישה לביהמ"ש טענה הקרן כי לאורך שנות פעילותה החברה ניהלה עבור קבוצות המשקיעים כ-245 פרויקטים (מעל 300 השקעות) בישראל, ארה"ב, אנגליה, קנדה, גרמניה, הולנד ועוד. עוד נטען כי סך ההון שהושקע על ידי המשקעים בהשקעות השונות שבוצעו לאורך השנים עומד על למעלה מ-3 מיליארד שקל, ושוויים המוערך של פרויקטים אלו עולה על 13.5 מיליארד שקל. הקרן טענה כי אין לה נושים.
לפני מספר שנים המייסדים אבי כץ וחנן שמש נפרדו מהשליטה בקרן הנדל"ן, וכיום בעלי השליטה באמצעות בסד אחזקות הם בין השאר איש העסקים האמריקאי יוג'ין מנדלוביץ ואליהו קנפלר. כנגד החברה תלויות ועומדות כ-40 תביעות כספיות בגין השקעות שלא צלחו ותובענה ייצוגית.