סגור
מיכה מייקסנר  מנכל רכבת ישראל
מיכה מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל (צילום: אלעד גרשגורן)

ניסיון הדחת מנכ"ל הרכבת שוב נתקל בקשיים: ישיבת הדירקטוריון הבהולה נדחתה

ארבעה דירקטורים מתוך שמונה הודיעו ליו"ר הרכבת משה שמעוני כי הם לא מתכוונים להגיע לישיבה. המשמעות - אין קוורום ואי אפשר להשלים את הדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר

נדחתה ישיבת הדירקטוריון הבהולה שתוכננה מאתמול להיום כדי להשלים את ניסיון הדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר. זאת לאחר שארבעה דירקטורים מתוך שמונה הודיעו ליו"ר כי הם לא מתכוונים להגיע. המשמעות היא שלא ניתן לכנס את הדירקטוריון מפני שאין קוורום ואי אפשר לקיים דיון באופן חוקי. ל"כלכליסט" נודע כי דירקטורים בחברה הביעו ביקורת על ההליך החפוז, על האופן שהוא מתנהל, ושחלקם סבורים שמדובר במהלך שנובע משיקולים פוליטיים. הדחת המנכ"ל נעשית בגיבוי ובתמיכת השרה מירי רגב.
אתמול פורסם ב"כלכליסט" כי יו"ר דירקטוריון הרכבת משה שמעוני מנסה לקדם דיון דחוף בהתראה של יום כדי להשלים את המהלך להדחת מנכ"ל הרכבת, וזאת לאחר שלא הצליח להשלים אותו בדיון שהתקיים אתמול. ישיבת הדירקטוריון שהתקיימה אמש הסתיימה ללא הכרעה וללא החלטות.
ל"כלכליסט" נודע כי הדיון התנהל בחלקו בצעקות ולא כל הדירקטורים הספיקו לדבר ולהציג את עמדתם. נציגי רשות החברות גם לא הספיקו להציג את עמדתם, ואלו התעקשו כי בכירי האוצר ידברו בפני הדירקטוריון וזאת לאחר שיו"ר הדירקטוריון שמעוני סירב להזמינם.
מי שמוביל את הליך ההדחה הוא שמעוני, מינוי של רגב מהקדנציה הקודמת שלה. השניים מנסים להדיח את מייקסנר כבר תקופה ארוכה, אף שהוא נחשב למנכ"ל מקצועי ומוערך, שקידם את הרכבת באופן משמעותי. העילה הרשמית להדחה מצד שמעוני היא "קידום רכש קרונות" שלא בוצע. יש לציין שבעבר קודמו פיטורי מייקסנר על ידי שמעוני בעילות שונות. בין השאר דובר על "תרבות הדיון בישיבות הדירקטוריון" וטענות שנוגעות ל"יחסי עבודה".