סגור
מימין משה שמעוני ו מיכה מייקסנר
משה שמעוני ומיכה מייקסנר (צילום: אלעד גרשגורן, באדיבות החברה לשירותי איכות הסביבה)

מחטף? יו"ר הרכבת יכנס מחר דיון בהול בניסיון להדיח את המנכ"ל

דירקטוריון רכבת ישראל קיים היום דיון בו ניסה היו"ר משה שמעוני לקדם את הדחת המנכ"ל מיכה מייקסנר - ואולם לא התקבלו החלטות בנושא; נציגי רשות החברות, המתנגדת להדחה, לא הספיקו להציג את עמדתם, וכך גם חלק מהדירקטורים

היום התקיימה ישיבת דירקטוריון של רכבת ישראל שבה נעשה ניסיון מצד היו"ר משה שמעוני לקדם את הדחת המנכ"ל מיכה מייקסנר – בגיבוי שרת התחבורה מירי רגב. הישיבה הסתיימה ללא הכרעה או החלטות. בעקבות זאת, מבקש כעת שמעוני לקדם דיון דחוף מחר בצהריים כדי להשלים את המהלך. עקב ההתרעה הקצרה והסמיכות לחג הפסח, דירקטורים בחברה טענו כי הם לא יכולים להשתתף בדיון וביקשו לדחות אותו.
ל"כלכליסט" נודע כי הדיון שהתקיים היום התנהל בחלקו בצעקות וכי לא כל הדירקטורים הספיקו לדבר ולהציג את עמדתם. גם נציגי רשות החברות לא הספיקו להציג את עמדתם, ואלו התעקשו כי בכירי האוצר ידברו בפני הדירקטוריון, וזאת לאחר שהיו"ר שמעוני סירב להזמינם.
מי שמוביל את הליך ההדחה הוא שמעוני, מינוי של רגב מהקדנציה הקודמת שלה. השניים מנסים להדיח את מייקסנר כבר תקופה ארוכה, אף שהוא נחשב למנכ"ל מקצועי ומוערך, שקידם את הרכבת באופן משמעותי. העילה הרשמית להדחה מצד שמעוני הוא "קידום רכש קרונות" שלא בוצע. יש לציין שבעבר קודמו פיטורי מייקסנר על ידי שמעוני בעילות שונות. בין השאר דובר על "תרבות הדיון בישיבות הדירקטוריון" וטענות שנוגעות ל"יחסי עבודה".
בשבוע שעבר יצאו רשות החברות והמנהלת שלה, מיכל רוזנבוים, באופן נחרץ נגד הליך ההדחה וכתבו כי "הדחת המנכ"ל עלולה להוביל להשלכות שליליות ובכלל זה החשש מערעור יציבות החברה ופגיעה בקידום התוכניות והאתגרים המונחים בפניה, עד כדי פגיעה ביכולת החברה לספק את רמת השירותים הנדרשת".
לרשות החברות הצטרפו בכירי האוצר סגן הממונה על התקציבים איליה כץ וסגן בכיר לחשכ"ל יובל רז, שבשבוע שעבר שלחו מכתב שמעקר מתוכן את הטענות של שמעוני, שכביכול מבקש להדיח את המנכ"ל על עניינים הקשורים לרכש קרונות. במכתב, אישרו השניים לרכבת לבצע רכש קרונות, והביעו תמיכה נחרצת במנכ"ל כשכתבו כי הם "מודים על העבודה המקצועית שהובלת בבחינת כל האפשרויות להגדלת מספר הקרונות, ומברכים על היוזמה שנקטת לטובת שיפור השירות לנוסע והניצול היעיל של משאבי הרכבת".