סגור
ביל קלינטון ו זיו אבירם משיקים את EcoBridge קרן אקלים-טק 18.9.23
ביל קלינטון (מימין) וזיו אבירם בהשקת הקרן (צילום: Juliana Thomas / Clinton Foundation)

מיזם חדש: זיו אבירם וביל קלינטון יילחמו יחד במשבר האקלים

הנשיא ה-42 של ארה"ב והיזם שיסד את מוביל איי הכריזו על הקמתה של EcoBridge - קרן השקעות משותפת שתתמקד בפיתוח טכנולוגיות להתמודדות עם משבר האקלים. קלינטון ישמש יו"ר הקרן

מיזם חדש למייסד מובילאיי: היזם זיו אבירם מקים קרן השקעות גלובלית באקלים עם נשיא ארה״ב לשעבר ביל קלינטון. הקמת הקרן הוכרזה היום (יום ב׳) בכנס השנתי של קרן קלינטון. להקמת הקרן, שתקרא EcoBridge, שותפים גם איתי למברגר ורוברט סיטרון, ומטרתה להתמקד בטכנולוגיות אקלימיות פורצות דרך, במטרה להתמודד עם האתגרים בפניהם ניצבת האנושות בשל המשבר האקלימי הגובר.
EcoBridge תקים ועדת אימפקט מייעצת, שתנתח את השפעות משבר האקלים בהיבטים פוליטיים, כלכליים וממשלתיים שונים ותנוהל על ידי הנשיא ביל קלינטון כיו"ר. הועדה תיתמך על ידי קרן קלינטון, וזאת בכדי להבטיח כי השקעותיה של EcoBridge מתכתבות עם יעדי ההשפעה של הקרן בתחומי החינוך והאקלים. הקרן תנהל את השקעותיה בניו יורק, עם מנדט לנהל קרנות השקעה פרטיות במיקוד גלובלי.
ביל קלינטון, יו"ר ועדת האימפקט המייעצת של EcoBridge, אמר בעת ההכרזה כי "מבין האתגרים הרבים העומדים בפנינו, אין אף אתגר שדורש פעולה קולקטיבית דחופה יותר ממשבר האקלים. בעבודה משותפת ומאוחדת, היכולת להזיז את המחט בנושא זה תגבר ותהיה מהירה יותר. כבר עכשיו, ישנם יזמים נלהבים מכל רחבי העולם שפועלים לקדם פתרונות מוכחים בתחום האקלים ובמקביל לפתח פתרונות חדשים. לכן, לקרן טכנולוגית חדשה ומלהיבה בתחום האקלים כמו EcoBridge, יש פוטנציאל לפתח מענה מהפכני לאתגר קיומי זה".
לדברי זיו אבירם, מייסד-שותף ויו"ר EcoBridge, "המפגש בין חדשנות ואקלים, הינו המקום בו מתרחשת טרנספורמציה אמיתית. EcoBridge מהווה זרז לשינוי ובשורה לתחום. אנחנו לא משקיעים בטכנולוגיות בלבד; אנחנו משקיעים בעולם טוב יותר. הבחירות שלנו היום יעצבו את המורשת שאנו משאירים לדורות הבאים ועלינו להמשיך ולקדם פתרונות שישנו את המציאות ויובילו לעתיד בר-קיימא".
למרות ההאטה שחוותה הכלכלה העולמית אשתקד והירידה בהשקעות שחווה גם סקטור האקלים-טק (שוק העוסק בפיתוח טכנולוגיות להפחתת פליטות גזי חממה או להסתגלות לשינויים הנגרמים בצל המשבר האקלימי), סכום הנכסים המנוהלים על ידי קרנות בתחום הוכפל מ-30 מיליארד דולר ב-2021 לכ-64 מיליארד דולר ב-2022. משקיעים גדולים החלו להכנס לתחום האקלים טק, שעה שממשלות העולם הציבו יעדי הפחתת פליטות משודרגים ומפת דרכים להשגתם.
בשבוע שעבר הודיע המיליארדר טום שטייר - מנהל קרנות גידור שהשקיע בין היתר בפחם, גז ונפט - על הקמת קרן חדשה עם יותר ממיליארד דולר להשקעה: Galvanize Climate Solutions. הקרן החדשה תתמקד בהשקעות במגוון רחב של מגזרים, החל מתוכנות לניהול פחמן ועד