סגור
לשכת התעסוקה לשכת ה תעסוקה אבטלה
לשכת התעסוקה (צילום: קובי קואנקס)

הקלות החל"ת יוארכו - האבטלה צפויה להמשיך לעלות

החלטת שר האוצר על הארכת מתווה פיצוי המעסיקים בשל חידוש הקרבות בעזה כוללת גם את שורת ההקלות ביציאת עובדים לחל"ת. המשמעות: האבטלה צפויה להמשיך לעלות

מתווה ההקלות בחל"ת יוארך עד סוף דצמבר. זאת במסגרת החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להאריך את מתווה פיצוי המעסיקים בשל חידוש הקרבות. משמעות ההחלטה היא שהאבטלה לא צפויה לרדת בשבועות הקרובים, וסביר שתמשיך לעלות משום שהמעסיקים יוכלו להמשיך להוציא את עובדיהם לחל"ת.
משמעות ההחלטה היא שיוארכו ההקלות בקבלת דמי אבטלה כמו קיצור תקופת האבטלה משנה לחצי שנה, קיצור תקופת החל"ת המינימלית מחודש לשבועיים והשעיית החובה לנצל את כל ימי החופשה לפני היציאה לחל"ת. כן ימשכו מענקי האבטלה למובטלים בני 67 פלוס.
ההסתדרות פרסמה הודעה לפיה "יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קיים בשעות האחרונות דיונים במשרד האוצר, בסיומם סיכם עם מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ועם הנהלת האוצר, על המשך מתווה החל"ת במשק גם בחודש דצמבר".
בעמותת 121, לשינוי חברתי מברכים על החלטת שר האוצר להאריך את המתווה בחודש נוסף. עם זאת הם ומבקשים לגבש גם מנגנון לעידוד החזרת עובדים מחל"ת. מנכ"לית עמותת 121 טלי ניר: אמרה גם ש" אסור לשכוח את העובדים השעתיים שכלל לא זכאים לפיצוי במתווה הזה. יש לגבש עבורם מנגנון תמיכה שיפצה אותם על השעות שאיבדו עקב המלחמה".