סגור
סניף דואר תל אביב קורונה
סניף דואר בתל אביב (צילום: איי פי)

לקראת עידן חדש בדואר: מהקמת סניפים בתוך חנויות ועד העדפת שירותים דיגיטליים

משרד התקשורת פרסם שימוע לעדכון הרגולציה על הדואר, במסגרתה ישונו הוראות הרישיון על מנת להתאים אותן לאתגרי השוק. שר התקשורת יועז הנדל: "לאחר שנים של הזנחה ושירות לוקה בחסר, אנחנו מובילים את הדואר לעידן חדש"

דואר ישראל יחויב בפריסה מחדש של סניפים, דיגיטליזציה של מגוון שירותים והקמת יחידות דואר בתוך חנויות – כך לפי עדכון לרישיון הדואר שמשרד התקשורת החל לקדם.
משרד התקשורת פרסם היום (רביעי) שימוע לעדכון הרגולציה על הדואר, במסגרתה ישונו הוראות הרישיון על מנת להתאים אותן לאתגרי השוק בהווה ובעתיד. ההליך החל בהמשך להחלטת שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור ליברמן למכור את כל מניות דואר ישראל למשקיע פרטי.
"מאז עדכון רישיון חברת הדואר בפברואר 2015 ועד היום, חלו שינויים מהותיים בשוק הדואר שעיקרם ירידה דרמטית במשלוחי מכתבים ועלייה דרמטית במשלוחי חבילות, ירידה בביקוש לשירותי אשנב ועלייה בביקוש לשירותים דיגיטליים", נכתב בהודעה לעיתונות. "לאור הירידה המתמדת בביקוש לשירותים פרונטליים, שהתגברה בתקופת מגפת הקורונה, משרד התקשורת פועל לחייב בחברת דואר ישראל מעבר לשירותים דיגיטליים על מנת לשפר ולייעל את השירות לציבור".
לדברי המשרד, הרגולציה תעדכן את רשימת השירותים הבסיסיים בדואר בהתאם לרמת הביקוש, רמת התחרות ומעבר לערוצים דיגיטליים מתקדמים חלופיים לקבלת השירותים של הדואר. עיקרי התיקונים יכללו פריסה מחודשת של סניפים, הקמת סניפים בחנויות, הרחבת נגישות למרכזי מסירה בפריפריה, מתן אפשרות לנמענים לבחור מיקום נקודת איסוף חבילות ודואר רשום, פריסת מערכות אוטומטיות עם כל שירותי הדואר, משיכת קצבאות בכרטיס נטען מכל כספומט, מתן שירות לקוחות בערוצים כמו ווטסאפ ואספקת שירותים דיגיטליים כמו פתיחת חשבון בבנק הדואר, הפקדת העברות כספים בארץ ובחו"ל ושליחת דואר רשום.
"לאחר שנים של הזנחה ושירות לוקה בחסר, אנחנו מובילים את הדואר לעידן חדש", אמר הנדל בהודעה לעיתונות. "בימים האחרונים נחתמו הסכם ההבראה וההסכם הקיבוצי עם העובדים בדרך להפרטה מלאה של דואר ישראל. שוק שירותי הדואר השתנה דרמטית בשנים האחרונות, המכתבים והביקורים הפרונטליים בסניפים נמצאים בירידה מתמדת, בעוד שוק החבילות נמצא בנסיקה. חברת הדואר צריכה להתאים את עצמה לשינויים בהרגלי הצריכה של הציבור, ולהתחרות על יבו של הצרכן. היא תחויב לבצע מעבר מהיר לשירותים דיגיטליים, ולשפר את השירות לצרכן. תורים ארוכים והמתנה יעברו מן העולם ושירותים דיגיטליים מהירים ונוחים יחליפו אותם. פתיחת שוק הדואר לתחרות תאפשר מחירים תחרותיים ונגישות בכל מקום. לא נשאיר אף אחד מאחור. גם אוכלוסיות מבוגרות ומקבלי קצבאות יקבלו שירותיים יעודיים שיחסכו להם את ההגעה לסניפים".