סגור
 בהרב-מיארה ונתניהו
בהרב-מיארה ונתניהו (צילומים: יואב דודקביץ , ענבל מרמרי )

היועמ"שית נגד נתניהו: "אתה בניגוד עניינים, כל פעולה שתבצע - בלתי חוקית"

אתמול הצהיר רה"מ הוא "נכנס לאירוע", וכי יעשה "כל שביכולתו" כדי להגיע לפתרון - זאת למרות הסדר ניגוד העניינים האוסר עליו לעסוק במערכת המשפט; הבוקר הודיעה לו בהרב-מיארה: "עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט. חוק הנבצרות אינו פוטר אותך מחובה זאת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש כי הוא "נכנס לאירוע" בכל הנוגע להפיכה המשטרית, למרות הסדר העניינים האוסר זאת עליו, והבוקר מגיעה התגובה החריפה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.
לדברי היועמ"שית, "אמש הודעת ברבים כי בכוונתך להפר את פסיקת בית המשפט העליון, ולפעול בניגוד לחוות הדעת של היועצת המשפטית לממשלה המחייבת אותך לפי פסיקה זו. המצב המשפטי הוא ברור: עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים. הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בכל האמור, היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים".
אתמול אמר ראש הממשלה כי הוא לא מתכנן לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית - ובראשה חקיקת השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שיעלה להצבעה בשבוע הבא. אחרי אישור החוק שימנע את הוצאתו לנבצרות, הודיע נתניהו כי הוא מתכוון להיכנס למגעים לפשרה - בניגוד להסדר ניגוד העניינים איתו - והכריז: "עד כאן. אני נכנס לאירוע. אני שם בצד כל שיקול אחר ולמען העם שלנו והמדינה שלנו אעשה כל מה שביכולתי כדי להגיע לפתרון".
היועמ"שית כתבה לנתניהו הבוקר כי "בדברים שנשאת אמש התייחסת ליוזמות הנוגעות למערכת המשפט, ובפרט להרכב הוועדה למינוי שופטים, והודעת כי אתה עוסק כעת באופן ישיר ביוזמות אלו. בכך, הפרת את פסיקת בית המשפט העליון, לפיה בהיותך ראש ממשלה הנאשם בפלילים, עליך להימנע מנקיטת פעולות אשר מעוררות חשש סביר לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה, ולשם כך לפעול בהתאם לחוות הדעת אשר ניתנה על ידי היועץ המשפטי לממשלה למניעת ניגוד עניינים. זאת, בנסיבות שבהן בית משפט קבע שלפי הצהרותיך והסכמותיך נוצר גם השתק שיפוטי.
"במכתבי מ-1 בפברואר הנחיתי כי יישום המגבלות הקבועות בפסקי הדין ביחס ליוזמות העומדות על הפרק הנוגעות למערכת המשפט מוביל למסקנה שעליך להימנע מעיסוק ישיר או עקיף ביוזמות אלו במסגרת תפקידך כראש הממשלה. האמור במכתבי מחייב אותך ותיקון החקיקה בעניין הנבצרות אינו פוטר אותך מחובה זו".