סגור

בלעדי
הבעלים של שפיר הנדסה מדוושים לעבר רכישה פרטית מפתיעה: 70% מרשת מצמן את מרוץ

הראל, גיל, ישראל וחן שפירא במו"מ מתקדם לרכישת יבואנית באופניים - ללא קשר לפעילות הקבוצה הבורסאית; הבעלים של מצמן את מרוץ, אייל ברהמס וזיו גולדשמידט, צפויים להמשיך ולהחזיק ב 30% מהחברה

האחים הראל, גיל, ישראל וחן שפירא, הבעלים של קבוצת שפיר הנדסה, מנהלים מו"מ מתקדם לרכישה של 70% ממצמן את מרוץ שמייבאת ומשווקת מותגי אופניים ואביזרים נלווים לרכיבה ונחשבת לחברה הגדולה בישראל שפועלת בתחום - כך נודע ל"כלכליסט".

ארבעת האחים מתכוונים לרכוש את הרשת כרכישה פרטית, שאינה קשורה לפעילות של שפיר הנדסה, חברה ציבורית שנסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של יותר מ-11 מיליארד שקל.
ל"כלכליסט" נודע כי בימים האחרונים האחים שפירא סיכמו את רוב פרטי העסקה עם הבעלים של מצמן את מרוץ, אייל ברהמס וזיו גולדשמידט; אלה האחרונים צפויים להמשיך ולהחזיק ב-30% מהחברה. עוד נודע כי בעקבות הרכישה לא צפויים לחול שינויים מהותיים בהנהלת החברה. סכום העסקה אינו ידוע.

2 צפייה בגלריה
חנות אופניים ב בית מצמן את מירוץ החדש ב תל אביב
חנות אופניים ב בית מצמן את מירוץ החדש ב תל אביב
חנות של מצמן את מרוץ
(צילום: עדי פרומקין)
מצמן את מרוץ היא חברה פרטית העוסקת ביבוא ובשיווק של עשרות מותגי אופניים ומספקת מוצרים לכ-250 נקודות מכירה ברחבי הארץ. בנוסף, החברה מחזיקה ברשת של כ-20 חנויות שמוכרות את מותגי האופניים כמו גם ציוד ואביזרי רכיבה, חלפים, פרטי לבוש ועוד.
2 צפייה בגלריה
הראל שפירא ו חן שפירא מ בעלי קבוצת שפיר
הראל שפירא ו חן שפירא מ בעלי קבוצת שפיר
הראל וחן שפירא
(צילום: נמרוד גליקמן)
לפי ההערכות, האחים שפירא בחרו בהשקעה במצמן את מרוץ על רקע התפתחות תחום הרכיבה בשנים האחרונות, תוך התרחבות השוק שמסביב למוצרים אלה. בענף מעריכים כי התחום צפוי להתרחב בשנים הקרובות ולתפוס נתח גדול יותר בתרבות הפנאי, תוך הטמעה של טכנולוגיות חדשות שמתפתחות בו.
שפיר הנדסה מעורבת בשורה של מיזמים מרכזיים בתחום התשתיות והתעשייה, תוך ייזום, תכנון, הקמה וניהול של תוכניות בהיקפים של מיליארדי שקלים.
האחים שפירא סירבו להגיב על הידיעה. ממצמן את מרוץ לא נמסרה תגובה.