סגור
גג עמוד NSO דסקטופ

תחקיר NSO והמשטרה
פלמור, באב"ד וטרנר-אייל: "להשמיד לאלתר את החומר שלכאורה נשאב מהניידים שלנו"

שלושת מנכ"לי משרדי הממשלה לשעבר שלפי תחקיר כלכליסט הטלפונים שלהם "הודבקו" בתוכנת פגסוס, דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית ולקבל את פרטי הגורמים שהיו מעורבים בחדירה הבלתי חוקית לכאורה לניידים האישיים: "תחושות העלבון, ההשפלה וחוסר האונים שלנו נוכח רמיסת זכויותינו הבסיסיות קשות מנשוא"

שלושת מנכ"לי משרדי הממשלה לשעבר ששמותיהם פורסמו אתמול בתחקיר "כלכליסט" כמי שהניידים שלהם "הודבקו" בפגסוס - שי באב"ד, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, קרן טרנר אייל, לשעבר מנכ"לית משרדי התחבורה והאוצר, ואמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים - שלחו מכתב משותף ובו דרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הפרשה והשמדת כל החומר שלכאורה "נשאב" מהניידים שלהם.

לצפייה במכתב של באב"ד, טרנר-אייל ופלמור - לחצו כאן
המכתב נשלח לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר המשפטים גדעון סער, לשר לביטחון פנים עמר בר-לב, ליועמ"שית החדשה עו"ד גלי בהרב-מיארה, לפרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן, למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולמשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים עו"ד עמית מררי, שעומדת בראש צוות הבדיקה הנוכחי לפרשה, עד שתתקבל החלטה על הקמת ועדת בדיקה כזו או אחרת.

1 צפייה בגלריה
אמי פלמור שי באב"ד קרן טרנר-אייל
אמי פלמור שי באב"ד קרן טרנר-אייל
מימין אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, שי באב"ד מנכ"ל משרד האוצר לשעבר וקרן טרנר-אייל, לשעבר מנכ"לית משרדי התחבורה האוצר
(אוראל כהן טל אזולאי ששון תירם)

שלושת המנכ"לים לשעבר כתבו כי "דומה שאין צורך להכביר במילים אודות חומרת הדברים. כל מילה קשה שתנסה לתאר מציאות בה משטרה במדינה דמוקרטית מחדירה שלא כדין תוכנות ריגול לאזרחים, ובכלל זה לפקידי ממשל בכירים, המקבלים, בין היתר, החלטות הקשורות למשטרה , תקציבה והתנהלותה, לא תצליח לשקף את חומרת הדברים".
עוד כתבו השלושה כי "מטבע הדברים, בטלפונים שלנו היו מצויים באותה עת, לצד התכתבויות וחומרים אישיים פרטיים, גם חומרים רגישים ביותר הקשורים לתפקידים הציבוריים אותם מילאנו, לצד התכתבויות עם כל גורמי השלטון במדינה. אם הדברים שפורסמו נכונים, אזי כל עולמנו האישי והמקצועי היה חשוף, וייתכן שעודנו חשוף, לעיני אנשים רבים, ללא כל סמכות בדין וללא כל הצדקה חוקית. תחושות העלבון, ההשפלה וחוסר האונים שלנו נוכח רמיסת זכויותינו הבסיסיות קשות מנשוא".
מלבד הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית, השלושה דרשו במכתבם גם כי כל החומרים הקיימים בידי המשטרה או גורם אחר שנכרו מהניידים שלהם "יושמדו לאלתר". הם ביקשו שיימסר להם דיווח על אודות החומר שהושמד, תוכנו והיקפו.
בנוסף הם דרשו מהפרקליטות להוציא צו שיפוטי שיאסור כל החזקה, שימוש, עיבוד, העברה, פרסום, עיון, גילוי וכו' לחומר שלכאורה "נשאב" באמצעות חדירה לא חוקית לניידים שלהם והגיע למשטרה או לכל גורם אחר, "בעיקר נוכח המידע הרגיש שהיה מצוי בטלפונים שלנו מתוקף תפקידנו הציבורי".
עוד מבקשים באב"ד, פלמור וטרנר-אייל לקבל הסבר מפורט האם המשטרה אכן החדירה תוכנת ריגול או עשתה כל פעולה אחרת של חיפוש והאזנה לטלפונים שלהם, וכן לקבל מידע מפורט אודות הגורמים שאישרו את הפעולות האלה, היו מעורבים בהן או ביצעו אותן בפועל, "על מנת שנוכל למצות מולם את זכויותינו לפי כל דין".