סגור
סגן שר הבריאות יואב קיש ועידת קנאביס ספטמבר 2020
שר החינוך יואב קיש

קיש מעכב את הקמת אוניברסיטת תל חי; שאשא ביטון: "הליכוד דורס את הגליל"

ההחלטה להקים את אוניברסיטת הצפון בקריית שמונה התקבלה על ידי שרת החינוך לשעבר שאשא ביטון בספטמבר. לשכת קיש: הוא לומד ובוחן את התהליך

שר החינוך יואב קיש מעכב את הקמת אוניברסיטת תל חי בקריית שמונה. זאת לצורך בדיקה ובחינה מחדש של ההחלטה. לצורך זה השר, שהוא גם יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, מונע בשבועות האחרונים את מינויה של ועדת ליווי להקמת האוניברסיטה בראשות פרופ' בני גייגר ממכון ויצמן. ועדת הליווי חיונית כדי שניתן יהיה לקדם את הקמת האוניברסיטה.
הקמת אוניברסיטה בצפון היתה אחת ההתחייבויות הבולטות של שרת החינוך הקודמת יפעת שאשא ביטון, יוצאת קריית שמונה, מתקווה חדשה. ועדה שמינתה שאשא ביטון המליצה על הפיכת מכללת תל חי בקריית שמונה לאוניברסיטה. היא העדיפה חלופה זו על החלופה שהציעו מכללות אחרות בצפון להקים אוניברסיטה אזורית שתעניק רק תארים מתקדמים ותקבל את התלמידים מכל המכללות. על עיתוי קבלת ההחלטה נמתחה ביקורת רבה, ובין היתר נטען שהיא מחטף.
עכשיו מתברר שקיש החליט לעכב אותה אם כי לא ברור אם יבטלה. מלשכתו נמסר: "שר החינוך יואב קיש ביקש ללמוד ולבחן לעומק את התהליך טרם קבלת החלטה בנושא". יצוין שקיש גם מנע את יישום רפורמת המח"ר לצמצום בחינות הבגרות במדעי הרוח של שאשא ביטון.
מהמכללה האקדמית תל-חי נמסר: "אנו סבורים ששר החינוך קיש איננו מעכב את מינוי ועדת ההיגוי להקמת אוניברסיטת הגליל. השר נכנס לתפקידו לפני מספר שבועות ומתמודד עם לא מעט אתגרים ובמקביל לומד את השטח, ובקרוב יקדם את המהלך".
שרת החינוך לשעבר יפעת שאשא ביטון מסרה: "ההחלטה על הקמת האוניברסיטה בתל חי היא החלטה היסטורית. לאורך השנים הפוליטיקה עיכבה את הקמת האוניברסיטה בגליל, ועכשיו הממשלה עוצרת את המהלך שישפיע על הגליל כולו. אותו ליכוד בראשות נתניהו, שהתהדר במשך שנים בסיוע לגליל בלי שבאמת נקף אצבע למענו, בא כעת ודורס את המהלך הכי משמעותי עבור קריית שמונה והגליל בכלל בגלל פוליטיקה קטנה ועסקנית".