סגור
הפגנה מחאה מפגינים בתל אביב נגד ההפיכה המשטרית 21 בינואר
הפגנה נגד המהפכה המשפטית (EPA)

מצטרפים למחאה: 139 כלות וחתני פרס ביטחון ישראל

הקבוצה חתמה על מודעה המוחה נגד המהפכה המשפטית בטענה שהשינויים שהיא כוללת "מסכנים את חוסנה ואת עתידה של המדינה"; בין החותמים: פנחס בוכריס, עוזי עילם ויוסי לנגוצקי

למחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין מצטרפת גם קבוצה של 139 כלות וחתני פרס ביטחון ישראל, שנחשב ליוקרתי ביותר שניתן בתוך מערכת הביטחון על הישגים ופיתוחים פורצי דרך.
במודעה, שתפורסם מחר (ו') בעיתונים נכתב בין השאר כי השינויים המוצעים במסגרת הרפורמה במערכת המשפט "מסכנים את חוסנה ואת עתידה של המדינה, מפרים את האיזון שבין הרשויות, מעניקים כוח רב להשחית בידי רשות אחת, פוגעים בריסון ובביקורת השלטון, בזכויות מיעוטים ובעיתונות החופשית ומרחיקים את ישראל ממעמד של מדינה ששוויון ושלטון החוק הם ערכי יסוד בה".
החתומים על הקריאה הם בכירים לשעבר במערכת הביטחון שהיו מעורבים בתוכניות לפיתוח טילים, מערכות סייבר ותשתיות מודיעין ובהם פנחס בוכריס, כיום יזם בהייטק ובעבר מפקד יחידות 8200 ו-81, ומנכ"ל משרד הביטחון; עוזי עילם, ששימש בתפקיד ראש הממרכז לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולגיות (מפא"ת) במשרד הביטחון; הגיאולוג יוסי לנגוצקי ועוד.
חלק ממקבלי פרס ביטחון ישראל שמשתתפים במחאה חתמו על המודעה בראשי תיבות, בשל הוראות גורמי הביטחון המגבילות את חשיפת פרטיהם: "סוג כזה של פעילות שנעשית בצורה לא מתואמת בין כלל הגורמים יכולה להסב למדינה נזק בלתי הפיך", אמר ל"כלכליסט" בוכריס, שבשבועות האחרונים השתתף גם בפעולות המחאה של עובדי ההייטק.
לדבריו, "ככל שתהיה אחידות במסר בין המפגינים כולם סיכויי ההצלחה שלנו יהיו טובים יותר והמסר הזה נשמע ונקלט. קרה כאן משהו חריג, פתאום כולם התלכדו בבת אחת ויצאו להפגנות. אני לא זוכר כזה אוסף של אנשים שמגיע להפגנות במוצאי שבת בקריה ולכולם יש אותו מסר. אני חושב שקורה משהו רע במדינה וצריך לנסות את זה. אחרי שהטעויות יקרו יהיה קשה לתקן את זה".
באמצע השבוע הבא גם מאות מילואימניקים צפויים להצטרף אל המחאה, במסגרת מסע שיצא ממרכז הארץ לירושלים מתחת לכותרת "מסע להצלת הדמוקרטיה".