סגור
מימין היועמשית גלי בהרב מיארה ח"כ טלי גוטליב ופרופ' שקמה ברסלר שוורצמן
היועמ"שית גלי בהרב מיארה, ח"כ טלי גוטליב, פרופ' שקמה ברסלר (צילומים: מישל אמזלג / לע"מ, שאול גולן, אלכס קולומויסקי)

היועמ"שית אישרה פתיחת חקירה פלילית נגד טלי גוטליב - שהודיעה כי לא תתייצב

חברת הכנסת מהליכוד פרסמה בינואר ציוצים בהם, בין השאר, חשפה את שמו של בן זוגה של שקמה ברסלר כאיש שב"כ, וקשרה אותו לתיאוריות קונספירציה מופרכות בנוגע לטבח 7.10. גוטליב: "החסינות שלי היא מוחלטת ולא ניתנת להסרה"

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אישרה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) בחשד לגילוי מידע סודי, זאת בעקבות ציוצים קונספירטיביים ברשת X (לשעבר טוויטר) נגד פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית, ובעלה.
בכך אימצה בהרב מיארה את עמדתו של פרקליט המדינה עמית איסמן ובכירים אחרים בפרקליטות, שסברו שיש לחקור את ח"כ גוטליב באזהרה. גוטליב מנגד כבר הצהירה הערב כי לא תתייצב לחקירה, בנימוק שיש לה חסינות פרלמנטרית.
גוטליב עוררה סערה בינואר, לאחר שבציוצים שלה היא חשפה את שמו של בן זוגה של ברסלר כאיש שב"כ, ואף קשרה אותו לתיאוריית קונספירציה מופרכת בנוגע לאשמים בטבח 7.10. כמו כן פרסמה על פגישה שנערכה כביכול בין שקמה ברסלר לראש המוסד - פגישה שאותה המוסד הכחיש לחלוטין.
בינואר פנו עורכי דינה של ברסלר לבהרב מיארה ולראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד גוטליב בעקבות הציוצים שלה. עוה"ד אוהד רוזן ועידן סגר כתבו בפנייתם כי "במעשיה משוללי הרסן, גוטליב, המשמשת גם כממלאת מקום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חשפה את זהותם של שניים מעובדי שירות הביטחון הכללי, בעבר ובהווה. בכך הסבה, במכוון וביודעין, פגיעה קשה לביטחון המדינה ולעבודת גופי הביטחון, וסייעה לאויב".
הפנייה הזו הגיעה לאחר שראש השב"כ רונן בר שלח מכתב לבהרב מיארה ובו כתב כי הציוצים של גוטליב וטענתה "ההזויה" הם "מעשה עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית". לדבריו, מדובר "בפגיעה בביטחון המדינה, שבוצעה ביודעין ובמכוון, ובהעמדתו של עובד שירות ובני משפחתו בסיכון לחייהם ולשלומם".
גם המוסד הכחיש כאמור את פרסומיה של גוטליב ומסר אז באמצעות משרד רה"מ כי "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה ח"כ גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".
ברסלר עצמה הגישה בפברואר תביעת לשון הרע נגד גוטליב, בסך של 2.6 מיליון שקל.
גוטליב מיהרה הערב לצייץ בתגובה כי לא תתייצב לחקירה, תקפה את בהרב מיארה שאותה כינתה "מנהלת המדינה" והלינה על הדלפת החקירה הצפויה לתקשורת. בציוץ שפרסמה גוטליב היא טוענת כי כתבה את הדברים במסגרת תפקידה, ולכן היא מוגנת כביכול על ידי החסינות המוקנת לחברי כנסת. לדבריה, "חסינות לפי סעיף 1 לחוק החסינות היא מוחלטת ולא ניתנת להסרה. על כן כל שנותר לה זה לסמוך על רצוני הטוב ולבקש ממני להיחקר. רשמו בפניכם: אין לי כל כוונה להתייצב לחקירה. אין כל מקור סמכות לחייב אותי להיחקר מקום בו החסינות שלי היא מפני כל הליך פלילי הכרוך במעשה או אמירה למען ובמסגרת מילוי תפקידי".