סגור
בריאות בארגונים חדש דף כתבה

הבדיקה שהצילה את חייהם של עשרות עובדי "טבע"

ענקית התרופות מעניקה לעובדיה כיסוי ביטוחי נרחב בהרבה מזה של קופות החולים הכולל גם בדיקות סקר שנתיות – שחושפות מחלות ומצילות חיים. כתבה נוספת בסדרת "עובדים בריאים, ארגון בריא"

נוסדה: 1901
מס׳ עובדים: 3,800
מס׳ סניפים/מרכזים בישראל: 5 (באר שבע, שוהם, נתניה, תל-אביב, כפר סבא)
כשגלית סלוין (48), כיום מנהלת מרכז תפעול ושירות של טבע ישראל, נכנסה לפני שמונה שנים לבדיקת סקר שגרתית – היא לא תיארה לעצמה שחייה ישתנו. הבדיקה היא הטבה שנתית שניתנת לעובדי טבע, ובמסגרתה נערכת סדרת בדיקות מקיפה שרובנו לא טורחים לבצע בשגרה: בדיקות דם, בדיקות מאמץ, בדיקות רופאים מומחים כמו כירורג וכן בדיקות ממוגרפיה. בבדיקה שכזו בדיוק גילתה המאבחנת גידול קטן אצל סלוין.
5 צפייה בגלריה
טבע
טבע
טבע
(אלעד אסולין)
״אני זוכרת שהרגשתי כל כך עטופה ומוגנת ברגע הזה״, נזכרת סלוין, ״אני לא טיפוס של רופאים ובדיקות. בחיים לא הייתי מגלה את הגידול הזה אם לא היו נותנים לי את הבדיקה הזאת, והיא הצילה את החיים שלי״. כיום, אחרי ניתוח וטיפולי כימותרפיה, סלוין בריאה והגלגל התהפך. במסגרת תפקידה, היא זו שמפצירה כיום בעובדי ועובדות טבע לנצל את ההטבה החשובה ולבצע את הבדיקה. ״אני חושבת שזה מעיד על תפיסת העולם של טבע: הדאגה לבריאות המטופלים כיאה לחברת תרופות, אבל באותה מידה גם הדאגה לבריאות העובדים״.
5 צפייה בגלריה
טבע
טבע
טבע
(אלעד אסולין)
תפריט תזונה מותאם אישית
בדיקות הסקר יצרו באזז חיובי בקרב עובדי טבע, אבל זה כמובן לא הדבר היחיד. דוגמה נוספת לתפיסת הבריאות הארגונית של טבע הגיעה בתקופת הקורונה, אז הובילה החברה את הפן הלוגיסטי של פרויקט הפצת החיסונים בישראל – וסניפיה עבדו בתפוקה מלאה. מדיניות מחמירה במיוחד, אף יותר מזו של משרד הבריאות, גובשה כדי לוודא את בריאותם של העובדים ובני משפחותיהם. בין היתר, התבטאה המדיניות במספר העובדים שהורשו לשהות יחד בכל רגע נתון.
5 צפייה בגלריה
גלית סלוין - מנהלת מרכז תפעול ושירות של טבע ישראל
גלית סלוין - מנהלת מרכז תפעול ושירות של טבע ישראל
גלית סלוין - מנהלת מרכז תפעול ושירות של טבע ישראל
(איתי סלוין)
התפרצות הקורונה הובילה גם להכרזה על 2021 כשנת הבריאות בטבע. ״הפרויקט שלנו כולל תוכנית מפורטת שמציבה במרכז מדי חודש נושא בריאותי אחר״, מסבירה רותי הרסון, מנהלת הרווחה של טבע בישראל. ״בחודש מרץ התמקדנו בסדנאות הרזייה וארגונומיה, באפריל במיינדפולנס ובמאי בניהול שפוי של זמן השימוש בנייד. במקביל, יש לנו מסורת חשובה נוספת של ציון ימי בריאות עולמיים, ובהם סרטן השד, סרטן הערמונית, HIV, מחלות נוירו-דגנרטיביות שונות ועוד״. כל יום שכזה כולל פעילות להעלאת מודעות, בין היתר באמצעות הרצאות וסדנאות וכן טורים של מטופלים שחולקים את סיפור ההתמודדות שלהם.
5 צפייה בגלריה
רותי הרסון מנהלת רווחה טבע ישראל
רותי הרסון מנהלת רווחה טבע ישראל
רותי הרסון מנהלת רווחה טבע ישראל
(צילום: קרן ננקין)
את בדיקות הסקר השנתיות שניתנות לעובדים עוטפת טבע בחבילה ביטוחית מקיפה, המכסה מגוון עצום של מקרים רפואיים. במקביל, חבילת ״טבע בריא״ מעניקה לעובדים ובני משפחותיהם פיצויים כספיים בגין תאונות עבודה. בדיקה חשובה נוספת שניתנת במימון מלא היא DayTwo – המציעה התאמה אישית של תזונה למאפיינים הבריאותיים הייחודיים של כל נבדק ונבדקת.
5 צפייה בגלריה
טבע
טבע
טבע
(אלעד אסולין)
לבסוף, עובדי החברה נהנים ממבחר רחב של פעילויות ספורטיביות: החל מחוגי פילאטיס, יוגה וקבוצות ריצה, דרך שני חדרי כושר חדישים הנבנים בימים אלה במתקני החברה בנתניה וכפר סבא, ועד מדריכים אישיים לכושר ותזונה. העובדים זכאים גם להנחות דרך מועדונים כמו ״הייטקזון״ ומועדון ״יחד״, המאפשרים רכישה של מוצרי ספורט ומנויים לחדרי כושר, בהנחות משמעותיות.

הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.