סגור
כוחות צה"ל ב חאן יונס 19.2.24 מלחמת עזה
כוחות צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

האם נסגרו השמות לוועדה לבחינת תקציב הביטחון? תלוי את מי שואלים

בעוד שבמשרד ראש הממשלה מתעקשים שיש הסכמה על זהותם של הנציגים בוועדה לבחינת תקציב הביטחון שעל הכוונה להקימה הכריז ראש הממשלה כבר לפני חודש וחצי, במשרדי האוצר והביטחון לא יודעים על מה מדובר

ראש הממשלה נתניהו הודיע כבר ב-13 בינואר כי בכוונתו להקים ועדה שתבחן את תקציב הביטחון, וכי זו תתן את המלצותיה בתוך שמונה שבועות. גם הנגיד ירון דחק בממשלה במספר הזדמנויות להקים ועדה כזו, שכן הוועדה תגבש מהי התוספת התקציבית הדרושה לצה"ל, ומה ההשלכות המשקיות שלו. אולם מאז ההכרזה של נתניהו עברו כשבעה שבועות והוועדה טרם הוקמה, וזהות חבריה לא התפרסמה באופן רשמי.
במענה לפניית כלכליסט השיבו במשרד ראש הממשלה כי "הקמת הוועדה מתקדמת בשיח רצוף בהובלת המל"ל ומשרדי האוצר והביטחון. זהות חבריה כבר נקבעה, ובקרוב תסתיים עבודת המטה לגבי נוסח כתב המנדט של הוועדה". כשנשאלו במשרד ראש הממשלה על זהות חברי הוועדה, הרי שמשרד ראש הממשלה השיב כי "כרגע לא נעביר את השמות, יפורסם רשמית בהמשך".
אלא שבירור קצר בקרב יתר משרדי הממשלה האמורים למנות את נציגי הציבור שבוועדה העלה כי תגובת משרד ראש הממשלה לא תואמת את העובדות. נזכיר, כי מבנה הוועדה אמור לכלול מלבד נציגי ממשלה, עוד שישה נציגי ציבור, ואלו ימונו על ידי משרד האוצר, משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון, כך שכל אחד מהמשרדים צפוי לבחור שני נציגים.
במשרד האוצר אמרו כי נכון לעכשיו הם עדיין לא סגרו את הזהות של שני נציגיהם, וכי לא ידוע להם על כך שנסגרה זהות הנציגים של משרד ראש הממשלה או מערכת הביטחון. גם בסביבת שר הביטחון הופתעו לשמוע כי במשרד ראש הממשלה טוענים כי זהות חברי הוועדה נסגרה, ולאחר מכן השיבו כי "הועברו שמות, נשמור אותם כרגע". אך גם הם הודו כי נכון לעכשיו טרם הוסכם על זהות חברי הוועדה. ממשרד ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה לפערים שבינם לבין משרדי הממשלה האחרים.
בתוך כך, לכלכליסט נודע כי במשרד האוצר עדיין מעוניינים שקובי הבר יהיה אחד מנציגיהם בוועדה. הבר שימש כממונה על התקציבים וכסגן הממונה על התקציבים לענייני ביטחון, כך שהוא מהווה דמות קלאסית מבחינת האוצר לוועדה זו. כמו כן, במשרד ראש הממשלה מתלבטים בין מועמדים, בין היתר, הוזכר גם שמו של האלוף בדימוס יפתח רון-טל כמועמד לתפקיד חבר בוועדה.