סגור
ילדים צועדים במחנה הפליטים אל-ירמוך ליד דמשק סוריה
מחנה הפליטים אל-ירמוך ליד דמשק סוריה (EPA)

"פעילות עמותה שיעדה הסופי הוא נתיני מדינת אויב - לא חוקית"

בנק לאומי חסם את חשבון עמותת אלרחימון מאום אל פחם, לאחר שהעבירה בשנתיים האחרונות כ-5 מיליון שקל לעמותה בטורקיה (ATAA) התומכת לדבריה בפליטים מסוריה. העמותה לביהמ"ש: "מגלים אפס סבלנות לטרור, רק מסייעים לאוכלוסיות מוחלשות"

בנק לאומי חסם את חשבונה של עמותת אלרחימון מאום אל פחם, שהעבירה בשנתיים האחרונות 5 מיליון שקל לעמותה טורקית (ATAA) התומכת לדבריה בפליטים מסוריה. "פעילות העמותה שיעדה הסופי הינו נתיני מדינת אויב מהווה פעילות לא חוקית", נכתב במכתב החסימה שנשלח לאלרחימון בשבוע שעבר.
בבנק הוסיפו במכתב, לאחר שבאלרחימון הודיעו כי יחדלו בשלב זה מהעברות כספים לעמותה הטורקית, כי "הודעת העמותה כי היא מוכנה לחדול מהפעילות הלא חוקית לא משנה זאת. החלטת הבנק התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית בהתאם לחובות הבנק".
בשבוע שעבר פנתה עמותת אלרחימון, באמצעות עוה"ד ליעד מור-יוסף ונועה מילשטיין, לבית המשפט המחוזי בת"א בדרhשה שיורה לבנק לשחרר את חסימת החשבון. לדבריה חסימת החשבון, שאליו מופקדות מדי חודש הוראות קבע של תורמים בהיקף כולל של 600 אלף שקל, תביא לקריסת העמותה.
"העמותה שומרת חוק ומגלה אפס סבלנות כלפי טרור, אלימות וכל פעולה אחרת מחוץ לחוק", נכתב בבקשה. "העמותה מקיימת שיתופי פעולה עם גופים וארגונים רשמיים בארץ ובעולם, וכל מטרתה הינv נתינה ועזרה לאוכלוסיות החלשות ביותר, כאשר האבסורד אליו נקלעה העמותה הוא שאותו סיוע לאוכלוסיות מוחלשות (בעניינו פליטים סורים), יוביל כעת לסגירתה".