סגור

ליברמן על שימוש המשטרה בתוכנות ריגול: "נתמוך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית"

שר האוצר שב וקרא להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. "אם בכנסת תועלה בקשה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, אנו נתמוך גם אם היא תוגש על ידי האופוזיציה", אמר לכלכליסט

שר האוצר שב וקרא להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית, גם לאחר הצגת הממצאים הראשוניים של הדו"ח שהוציאה המשנה ליועמ"ש עמית מררי. "אם בכנסת תועלה בקשה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, אנו נתמוך גם אם היא תוגש על ידי האופוזיציה", אמר אתמול ל"כלכליסט". כל ח"כי האופוזיציה תובעים להקים ועדת חקירה ממלכתית, ואם היא תוגש על ידי האופוזיציה ותיתמך על ידי ישראל ביתנו - יהיה לה רוב בכנסת.
בהתייחסו לדו"ח מררי אמר ליברמן כי "אני לא נותן ציון לוועדת מררי, אך היא לא תחזיר את אמון הציבור למערכת המשפט. הבעיה היא לא התחקיר שפורסם ב'כלכליסט' ו־NSO, אלא אמון הציבור במערכת המשפט ומערכות החוק במדינת ישראל. האמון מעולם לא היה גבוה ועכשיו עוד פחות גבוה. אם רוצים להחזיר את אמון הציבור, זה חייב להיבדק באמצעות ועדת חקירה ממלכתית".

1 צפייה בגלריה
שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן
(צילום: אלעד גרשגורן)

ליברמן הוסיף ואמר: "אני בכלל לא מבין מדוע השתמשו ברוגלה נגד ראשי ערים. מה זה סייבר התקפי? זה נשק. כמו כל כלי נשק - טנק מרכבה או מטוסים. מערכת ביטחון מודרנית, בטח במדינת ישראל, לא יכולה להיות בלי סייבר התקפי. אבל אנו לא משתמשים גם במאבק בפשע המאורגן בחיל האוויר או בטנק מרכבה. עצם העובדה שהיה היתר להשתמש ברוגלה נגד ראשי ערים, ושבסוף שני התיקים נסגרו - נגד מרים פיירברג ויעקב פרץ השתמשו בתוכנה הזו - זה בלתי תקין וסביר".
לדברי ליברמן, "מה ההבדל בין תוכנה החודרת לטלפון לבין סתם האזנה לטלפון? זו יכולת חדירה לפרטים הכי אינטימיים ואישיים ברמה אחרת. המציאו את כל תוכנות הסייבר ההתקפתי למאבק נגד טרור באויבים ונגד פשיעה מאורגנת הכי חמורה, בטח לא נגד ראשי ערים. זו מכה במדינת ישראל כמות השימוש בהאזנות סתר ובתוכנות רוגלה לעומת בריטניה וצרפת שהן הרבה יותר גדולות".
ליברמן הזכיר את הצווים שהוצאו להאזנות במסגרת חקירותיו במשטרה. "אין חכם כבעל ניסיון. ראיתי שהוציאו צו שופט והיה כתוב שאסור להאזין לשיחות בין ליברמן לראש הממשלה, וכמובן הם תומללו לבני ביתי שלא בגירים, כולל שיחות של הבת שלי שאז עוד לא היתה בת 16. כך גם תומללו שיחות של אשתי עם יפה דרעי ערב חג פסח. גם כשיש צו, צריך להבין איך משתמשים באותו צו. מכל הבחינות השימוש נראה לי לא סביר".
ליברמן סירב להתייחס לשאלה מדוע ראש הממשלה נפתלי בנט לא קידם הצעות של שרים וח"כים להקמת ועדת חקירה ממלכתית. "אני לא דובר של בנט, תפנו לבנט", אמר.