סגור

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון נפטר בגיל 81

הירשזון, שנבחר לראשונה לכנסת בשנת 1981, שימש שר האוצר בממשלתו של אהוד אולמרט בשנים 2006-2007 - והתפטר לאחר שנפתחה חקירה פלילית נגדו. ב-2009 הורשע בגניבת מיליוני שקלים מכספי ההסתדרות הלאומית ונשלח למאסר של חמש שנים

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון נפטר היום (ב'), בגיל 81.
הירשזון נבחר לראשונה לכנסת בשנת 1981, מטעם הליכוד, אך התפטר לאחר כחצי שנה כשהצטרף להסתדרת הלאומית. הוא שב לכנסת בשנת 1983 וכיהן בה ברציפות עד פברואר 2009.
ב-2005, לאחר שהצטרף לקדימה, שימש הירשזון כשר התיירות בממשלתו של אריאל שרון, וב-2006-2007 כיהן כשר האוצר בממשלתו של אהוד אולמרט - תפקיד ממנו התפטר בעקבות חקירה פלילית שהתנהלה נגדו באשר לגניבת מיליוני שקלים מכספי הסתדרות העובדים הלאומית. הוא פרש מהפוליטיקה עקב הרשעתו בדין ועונש המאסר שנגזר אליו.

1 צפייה בגלריה
אברהם הירשזון
אברהם הירשזון
אברהם הירשזון
(צילום: עמית שעל)
בשנים 2003-2006 שימש הירשזון כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת. בתקופת כהונתו בתפקיד זה העבירה הועדה בין היתר את החוק להפרדת קופות הגמל וקרנות הנאמנות מהבנקים.
הירשזון שימש בעבר כמזכ"ל הנוער הלאומי, יו"ר קופת חולים לאומית ויו"ר ההסתדרות העובדים הלאומית. כמו כן שימש כיו"ר "מצעד החיים", ופעל לפרסום חוברת לזכויות ניצולי השואה.
הנהלת "מצעד החיים פירסמה" הודעה בה היא מביעה את כאבה על "מותו של חברנו הקרוב ושותפנו לדרך אברהם הירשזון. אברהם, יוזם מצעד החיים המתקיים זו השנה ה-34, כיהן כיו"ר הראשון של הארגון וייזכר תמיד כרוח החיה מאחוריו. אנו שולחים תנחומים למשפחתו ומוקירים את פעילותו החשובה למען שורדי השואה ולמען שימור זכרם".