סגור
חיילים צה"ל ב חאן יונס 28.3.24 מלחמת עזה
כוחות צה"ל בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל: בכיר חמאס מ"העשירייה הראשונה" חוסל בשיפא

מדובר בראאד תאבת, ששימש כראש חיל האספקה וכוח האדם של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור; שבע רקטות שוגרו בשני מטחים לאזור הגליל המערבי, שתיים יורטו; בית הדין בהאג הורה לישראל לנקוט צעדים להכנסת אוכל לרצועת עזה ללא הגבלה

23:10 - מנהיג החות'ים: "ביצענו השבוע 10 תקיפות נגד ספינות - וגם לעבר אילת". מנהיג המורדים החות'ים, עבד אל-מלכ בדר א-דין אל-חות'י, טען בנאום כי השבוע "בוצעו עשרה מבצעים, באמצעות 37 טילים וכטב"מים, נגד תשע ספינות, כשבסך הכל מפרוץ במלחמה הותקפו 86 ספינות שקשורות לישראל, ארה"ב ובריטניה". לדבריו, השבוע "בוצעה תקיפה לאילת, לעבר מטרות השייכות לאויב הישראלי. האמריקנים ביצעו השבוע 13 תקיפות והפצצות ימיות. התקיפות שלהם השבוע, כמו הקודמות, הן כישלון ולא יכולות להגביל את היכולות של הכוחות שלנו". (ליאור בן ארי)

16 צפייה בגלריה
אונייה רובימאר טובעת שוקעת בים האדום לאחר התקפת חות'ים 7 במרץ 2024
אונייה רובימאר טובעת שוקעת בים האדום לאחר התקפת חות'ים 7 במרץ 2024
אונייה שהחות'ים הטביעו
(צילום:Mohammed Hamoud/Getty )

22:50 - גורמים ברצועה: לפחות 12 הרוגים בתקיפת בית ברפיח. גורמי בריאות ברצועת עזה הודיעו כי לפחות 12 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית על בית משפחה ברפיח. (עינב חלבי ורויטרס)
22:20 - הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס בלשכת רה"מ. הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס בלשכת ראש הממשלה בירושלים. מוקדם יותר, פגישת הקבינט לניהול המלחמה נדחתה חצי שעה לפני מועד כינוסה ב-19:30 למועד לא ידוע. בפגישה, היו אמורים חברי הקבינט לדון במגעים לעסקה לשחרור החטופים. (איתמר אייכנר)
21:45 - ראש המוסד: יש להתגמש בנושא חזרת תושבים לצפון הרצועה, רה"מ: אתה לא יודע לנהל מו"מ. ראש המוסד דדי ברנע, האחראי על החטופים מטעם צה"ל אלוף במיל' ניצן אלון וח"כ גדי איזנקוט תמכו בישיבת הקבינט לניהול המלחמה אתמול בהתגמשות במו"מ מול חמאס בנושא של חזרת תושבים לצפון הרצועה. ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את העמדה הזו, טען שצריך להגביר את הלחץ הצבאי, ואמר: "אתם לא יודעים לנהל מו"מ". (איתמר אייכנר)
21:20 - הרמטכ"ל האמריקני: יש כלי נשק שאנחנו לא מוכנים לספק כרגע לישראל. ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל צ'ארלס בראון, אמר כי ישראל לא קיבלה את כל הנשק שביקשה, בין היתר בגלל שממשל ביידן לא הסכים לספק לפחות חלק מהם. "אנחנו תומכים ביכולות שלהם, אבל הם לא קיבלו את כל מה שביקשו", אמר בראון, "חלק מזה נובע מכך שהם ביקשו דברים שאין לנו את היכולת לספק או שאנחנו לא מוכנים לספק, לא כרגע". (רויטרס)
20:30 - דובר צה"ל חושף: בכיר חמאס מ"העשירייה הראשונה" חוסל בשיפא. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע בהצהרה כי צה"ל חיסל בפעולה בבית החולים שיפא שבעיר עזה את ראאד תאבת, ששימש כראש חיל האספקה וכוח האדם של הזרוע הצבאית של החמאס. לדברי הגרי, תאבת "היה בעשירייה ראשונה" של חמאס, והיה "מקורב לסינוואר, דף ועיסא". עוד אמר הגרי כי "בביה"ח שיפא היו 1,250 אנשים, בהם 900 חשודים - מתוכם זיהינו 513 מחבלים. אנחנו עדייין מעריכים שנגלה שיש עוד בכירים ויש עוד מחבלים - אנחנו נגיע לכולם". (יואב זיתון)


19:30 - סוריה: 2 פצועים בתקיפה הישראלית באזור דמשק. משרד ההגנה הסורי הודיע כי שני בני אדם נפצעו בתקיפה הישראלית באזור דמשק. לפי הודעת המשרד, התקיפה כוונה לעבר בניין מגורים. עם זאת, מוקדם יותר ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה הסורית, כי התקיפה הישראלית כוונה לעבר חוות השייכות לחיזבאללה ולמיליציות הפרו-איראניות. עוד דיווח המרכז כי חמישה חמושים סורים העובדים עבור חיזבאללה נפצעו במתקפה, וכי יש מידע על הרוגים. (ליאור בן ארי ורויטרס)
19:25 - קבינט המלחמה שהיה אמור לדון בעסקת החטופים נדחה למועד לא ידוע. פגישת הקבינט לניהול המלחמה נדחתה חצי שעה לפני מועד כינוסה ב-19:30 למועד לא ידוע. בפגישה, היו אמורים חברי הקבינט לדון במגעים לעסקה לשחרור החטופים. (איתמר אייכנר)
19:25 - המחבל מפיגוע הירי בבקעה: קצין ביטחון במנגנונים הפלסטיניים. המחבל שביצע הבוקר את פיגוע הירי בבקעת הירדן הוא אבו רידא אל-סעדי, קצין ביטחון במנגנונים הפלסטיניים מג'נין. כך הודיע המנהל האזרחי הפלסטיני למשפחתו. (עינב חלבי)
18:47 - נפילות בשלומי ובגורן אחרי עוד מטח מלבנון. הנפילה ביישוב שלומי שבגליל המערבי הייתה על בית פרטי. לא היו נפגעים מהנפילה, אך נזקים כבדים נגרמו לבית. שבע רקטות שוגרו בשני המטחים לאזור הגליל המערבי, שתיים מתוכו יורטו. אחת הרקטות לעבר מושב גורן פגעה בסמוך לביתו של ראש המועצה האזורית מעלה יוסף שמעון גואטה. (יאיר קראוס)

16 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה של רקטה בבית ב שלומי
פגיעה ישירה של רקטה בבית ב שלומי
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשלומי

18:40 - נתניהו למשפחות חיילים חטופים: רק המשך לחץ צבאי יחזיר אותם. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לבני משפחות החיילים שנחטפו לרצועת עזה בפגישתם כי הוא יודע "שכל יום שעובר עליכם הוא גיהינום. הבנים שלכם הם הגיבורים שלנו, גיבורי ישראל. כפי שהחזרנו עד היום 123 מחטופינו, אני מחויב להחזיר את כולם, כולל כולם. לא אשאיר מאחור אף אחד, אני עוסק בזה יומם ולילה באופן אישי. רק המשך הלחץ הצבאי העוצמתי שהפעלנו ונפעיל הוא זה שהחזיר את חטופינו ויחזיר את כולם".

16 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו 18.2.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו 18.2.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

נתניהו ציין בפני המשפחות כי "אנחנו מחזיקים בנכסים אסטרטגיים של חמאס. זהו מפתח נוסף לשחרור בנינו ובנותינו. כבשנו את צפון הרצועה ואת חאן יונס. ביתרנו את הרצועה, ואנחנו נערכים לכניסה לרפיח. כדי להחזיר את כולם, צריך להשתמש בכל הנכסים הללו בצורה מושכלת במשא ומתן שאני מנהל בעצמי מדי יום - כדי להחזיר את כולם ולא רק חלק". (איתמר אייכנר)
18:25 - צה"ל: מערכת פטריוט יירטה כטב"ם של חיזבאללה בלבנון, אחד המיירטים התפוצץ בישראל. דובר צה"ל הודיע כי כטב"ם של חיזבאללה, שלפי החשד עשה את דרכו לעבר צפון הארץ, יורטה בשטח לבנון באמצעות מערכת "יהלום" (פטריוט). עוד נמסר מצה"ל כי "אחד המיירטים ששוגרו התפוצץ מעל שמי הארץ, האירוע מתוחקר". הפיצוץ של המיירט היה מעל שמי צפת. (יואב זיתון)
18:15 - בית הדין בהאג הורה לישראל לנקוט צעדים להכנסת אוכל לרצועת עזה ללא הגבלה. בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הוציא צו נוסף הנוגע למלחמה ברצועת עזה, לפיו ישראל צריכה לנקוט צעדים להכנסת אוכל לרצועת עזה ללא הגבלה. (איתמר אייכנר ורויטרס)
16 צפייה בגלריה
פליטים בורחים מ עזה
פליטים בורחים מ עזה
פליטים בורחים מעזה
(צילום: EPA/HAITHAM IMAD)
17:35 - דיווח: מטרת התקיפה הישראלית באזור דמשק - חוות של חיזבאללה ומיליציות פרו-איראניות. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח מפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה הסורית, כי התקיפה הישראלית באזור דמשק כוונה לעבר חוות השייכות לחיזבאללה ולמיליציות הפרו-איראניות. (ליאור בן ארי)
17:05 - צה"ל חושף חקירת מחבל שמודה: "אנסתי אישה בקיבוץ ב-7/10". אזהרה: דברים קשים לקריאה. צה"ל חשף תיעוד מחקירת מחבל שחדר לישראל ב-7 באוקטובר והודה באונס אישה ישראלית בקיבוץ וברצח אזרחים. המחבל, מנאר מחמוד מוחמד קאסם, היה פעיל בכוח הימי של הג'יהאד האיסלאמי, ונתפס בתחילת מרץ. תחילה תיאר כיצד עבר את הגדר ונכנס לשטח ישראל, ונכנס ל"בית הכי קרוב". הוא סיפר: "נכנסתי לחדר והייתה שם מישהי שנבהלה ממני. היא אמרה לי 'תעזור לי' - וזרקתי אותה לספה. השטן השתלט עליי. השכבתי אותה והתחלתי להפשיט אותה ועשיתי את מה שעשיתי. אנסתי אותה". (יואב זיתון)



16:15 - לקראת הפסח: המל"ל ממליץ להימנע מטיסות לטורקיה, מרוקו, מצרים וירדן. לקראת חגי האביב, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) הוציא המלצה להימנע מהגעה לטורקיה, מרוקו, מצרים (כולל סיני) וירדן. בנוסף, המל"ל מזהיר ישראלים מפני טיסה לאירוויזיון שיתקיים בעיר מאלמו שבשבדיה בחודש מאי. "לא צריך להסתובב שם עם דגלי ישראל, הצניעו לכת", אמר גורם מדיני שעוסק בסיכול טרור. לדברי המל"ל, מאז תחילת המלחמה חלה עלייה משמעותית באיומי הטרור נגד ישראלים בחו"ל, כולל עשרות פיגועים בעולם שכבר סוכלו בחודשים האחרונים. (איתמר אייכנר)

16 צפייה בגלריה
עצרת תמיכה ב פלסטינים ב איסטנבול טורקיה דצמבר 2023 מלחמה בעזה
עצרת תמיכה ב פלסטינים ב איסטנבול טורקיה דצמבר 2023 מלחמה בעזה
הפגנה פרו פלסטינית באיסטנבול
(צילום: AP Photo/Emrah Gurel)
14:05 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בראש הנקרה, אזור תעשייה אכזיב מילואות, שלומי, בצת ובלימן שבגליל המערבי. (ynet)
13:00 - בצל המשבר, הרצוג במסר לנתניהו: "ביידן ידיד גדול, הקשר עם ארה"ב חיוני". נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם משלחת חברי וחברות קונגרס אמריקנים מהמפלגה הדמוקרטית, ואמר להם על רקע המשבר ביחיסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי "ביידן הוא ידיד גדול של ישראל - והקשר עם ארה"ב הוא חיוני". לדבריו, "לארה"ב אין ידידה גדולה יותר מישראל, ולהיפך. הברית הזו חזקה ואין לה תחליף. אנו חולקים את אותן מטרות: המטרה למיגור הטרור והמטרה בלחימה באימפריית הרשע המובלת מטהרן". (איתמר אייכנר)
12:26 - קבינט המלחמה ידון היום על עסקת חטופים: "ישראל במצב מסובך". הדיון אמש בקבינט המלחמה בנושא עסקת חטופים נקטע, ויימשך היום. עם זאת, כלל לא בטוח שיתקבלו החלטות, שכן גורמים המעורים בפרטים טוענים כי יש "דילמה רצינית". השר גדי איזנקוט וגורמים נוספים מעוניינים להרחיב את המנדט של הצוות המנהל את המשא ומתן, כדי לא לאפשר לחמאס לפוצץ את השיחות באופן סופי. לטענתם, ישראל היא זו שצריכה ליזום, ובכך לאתגר את חמאס.
בתוך כך, גורמים מדיניים אמרו בשיחה עם ynet כי "ישראל נמצאת במצב מסובך בכל הנוגע לחטופים". לדברי הגורמים, "לישראל הרבה יותר אכפת מהחטופים מאשר לחמאס אכפת מהאסירים והתושבים בעזה. מצד אחד, רוצים לא להיכנע מהר מדי לתכתיבים של חמאס - ומצד שני, אנחנו ב'דד אנד' - איך אנחנו משפרים במעט את ההצעה שלנו. אתה לא מדבר עם גורם רציונלי אחרי הכול. השאלה היא אם ישראל תיתן למתווכות הסכמה להצעה משופרת יותר בכל מה שנוגע לחזרת התושבים לצפון הרצועה". (איתמר אייכנר)
16 צפייה בגלריה
מחאה של משפחות חטופים מול משרד ראש הממשלה
מחאה של משפחות חטופים מול משרד ראש הממשלה
מחאה של משפחות חטופים מול משרד ראש הממשלה
(צילום: לירן תמרי)
11:06 - המצוד אחר המחבל מבקעת הירדן נמשך, ייתכן שהגיע לזירה עם אופניים חשמליים. כוחות צה״ל ומשטרה רבים ממשיכים בסריקות אחרי המחבל שביצע את פיגוע הירי הבוקר בכביש 90 בבקעת הירדן. המחבל ככל הנראה הגיע לזירת הפיגוע על אופניים חשמליים שנמצאו בזירה. מפקד החטיבה נמצא עם הכוחות בסריקות, שמתרכזות כרגע באזור הכפר עוג׳ה. בין הכוחות גם יחידות מיוחדות שהוקפצו לטובת המרדף, בהן דובדבן, מטיל״ן, מרעול וצוותי רחפנים.
16 צפייה בגלריה
אופניים שנמצאו ב זירת ה פיגוע כביש 90 ליד עוג'ה 28.3.24
אופניים שנמצאו ב זירת ה פיגוע כביש 90 ליד עוג'ה 28.3.24
האופניים שנמצאו בזירת הפיגוע
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
מוקדם יותר המשטרה עדכנה כי כביש 90 נסגר לתנועת כלי רכב ממושב נעמה עד קיבוץ נערן בשני הכיוונים. "ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בציר עוקף עוג'ה ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון המוצבים במקום", נמסר. כמו כן, בתיעוד שהופצו מכביש 90 נראו עומסי תנועה כבדים באזור יריחו, ונטען כי הכניסות לעיר נחסמו במסגרת המצוד שמתנהל אחרי המחבל. (יואב זיתון, רוני גרין שאולוב)
11:01 - מפגינים הבעירו מדורות במעבר כרם שלום במחאה על העברת סיוע לעזה, 3 נעצרו. המשטרה עצרה הלילה שלושה מפגינים במעבר כרם שלום שמחו על העברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, סירבו להתפנות והבעירו מדורות במקום.
מהמשטרה נמסר כי "במהלך ההיערכות הגיעו הלילה כ-60 מפגינים למתחם מעבר כרם שלום, ולאחר שסירבו להתפנות ולא נענו להוראות השוטרים, תוך שהם מבעירים מדורות במקום, הם פונו משם על גבי טיולית והורחקו מהמעבר. שלושה מפגינים שסירבו להתפנות, תוך שהם מפריעים לכוחות המשטרה לבצע את משימתם, נעצרו במקום ובהמשך נלקחו לחקירה".
16 צפייה בגלריה
מפגינים הבעירו מדורות ב מעבר כרם שלום 28.3.24
מפגינים הבעירו מדורות ב מעבר כרם שלום 28.3.24
המפגינים בכרם שלום
(צילום: דוברות המשטרה)
10:33 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה בדישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון ורמות נפתלי שבגליל העליון. מפיקוד העורף נמסר כעבור כמה דקות כי "האירוע הסתיים". במקביל, ברשת "אל-מיאדין" שמזוהה עם חיזבאללה דווח על תקיפות ארטילריה של ישראל בטיר חרפא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
10:33 - האזעקות בגליל המערבי: לפחות 11 יירוטים באזור שלומי. במטח האחרון לעבר יישובי הגליל המערבי יורטו לפחות 11 רקטות באזור שלומי. לא ידוע על נפילות או נזקים. (יאיר קראוס)
10:02 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בשלומי, בצת ובחניתה שבגליל המערבי.
09:54 - צה"ל: כ-200 מחבלים חוסלו בבית החולים שיפא בעזה. כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים בלחימה ממוקדת בבית החולים שיפא בצפון רצועת עזה, ודובר צה"ל עדכן כי צוותי הקרב של חטיבה 401, חטיבת הנח"ל וכוחות שייטת 13 בפיקוד אוגדה 162 נלחמים במרחב תוך הימנעות מפגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. עוד נמסר כי מתחילת הפעילות בשיפא חוסלו בבית החולים כ-200 מחבלים. ביממה האחרונה מחבלים יצאו מאזור המיון בבית החולים שיפא ופתחו בירי לעבר הכוחות שפעלו בבית החולים. בנוסף, ירי בוצע לעבר כוחות צה״ל ממתחם המיון בימים האחרונים. במהלך הפעילות הכוחות פינו חוסים, חולים וצוותים רפואיים למתחמים רפואיים חלופיים שצה״ל צייד והקים כדי לאפשר המשך טיפול רפואי ראוי.
כמו כן, צה"ל מסר כי כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בחאן יונס באזור אל-אמל ואל-קרארה, ושעד כה חיסלו הכוחות במבצע באל-אמל עשרות מחבלים. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הקומנדו השמידו תשתית טרור שבה אותרו אמצעי לחימה, כוחות צוות הקרב החטיבתי 7 איתרו מטענים ופצצות מרגמה. צוות הקרב של חטיבת גבעתי זיהו שני מחבלים סמוך לכוחות, והם חוסלו באמצעות כלי טיס וירי פגזים. בנוסף, במהלך סריקות באזור איתרו הלוחמים מטענים רבים.
16 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב חאן יונס 28.3.24 מלחמת עזה 2
חיילים צה"ל ב חאן יונס 28.3.24 מלחמת עזה 2
(צילום: דובר צה"ל)
עוד מסר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר ממשיכים לפעול בשמי רצועת עזה ותקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות. הכוחות ביצעו מטס תקיפה ממוקד שבו השמידו פירי מנהרות ועמדות שיגור תת-קרקע. כמו כן, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל כמה מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות זוהתה חוליית מחבלים סמוך לכוחות, ובסגירת מעגל מהירה כלי טיס תקף וחיסל כמה מחבלים. (יואב זיתון)

16 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב חאן יונס 28.3.24 מלחמת עזה 3
חיילים צה"ל ב חאן יונס 28.3.24 מלחמת עזה 3
(צילום: דובר צה"ל)
16 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל ב חאן יונס 28.3.24 מלחמת עזה 4
חיילים צה"ל ב חאן יונס 28.3.24 מלחמת עזה 4
(צילום: דובר צה"ל)
09:33 - הוגדרו כ"לוחמים בלתי חוקיים": 11 מחבלי חמאס מעזה עמדו להשתחרר מהכלא - אך מאסרם הוארך. 11 אסירים ביטחוניים תושבי עזה המזוהים עם חמאס, שנשפטו לפני 7 באוקטובר לעונשי מאסר של שנים והיו אמורים להשתחרר בימים הקרובים, הוכרזו כ"לוחמים בלתי חוקיים" ונכלאו להמשך מאסרם. המהלך קודם על ידי שב"ס, שב"כ והפרקליטות הצבאית. (מאיר תורג'מן)
16 צפייה בגלריה
אסירים ביטחוניים ב כלא קציעות ב2018
אסירים ביטחוניים ב כלא קציעות ב2018
אסירים ביטחוניים בכלא קציעות (ארכיון)
(חיים הורנשטיין)
09:07 - גורם דיפלומטי בלבנון: "מצפים להסלמה, הכול מצביע שנתניהו הולך להרחיב את המלחמה". גורם דיפלומטי מסר לעיתון הלבנוני "נדאא אל-וטן", שמתנגד לחיזבאללה, כי "המצב בשטח מסוכן מאוד, מהמסרים הדיפלומטיים שהצטברו - לבנון מצפה להסלמה ולא להפוגה". לדבריו, "כל המידע מצביע על כך שממשלת נתניהו הולכת להרחיב את המלחמה נגד לבנון ללא קווים אדומים או כללי עימות". (ליאור בן ארי)
16 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית ב לבנון 21.3.24
תקיפה ישראלית ב לבנון 21.3.24
תקיפה ישראלית בלבנון (ארכיון)
(צילום: AFP)
08:49 - תיעוד מהפיגוע: המחבל נעמד מול אוטובוס עם תלמידים - ויורה. בתיעוד שהופץ מהפיגוע בבקעת הירדן נראה המחבל כשהוא חמוש בנשק ארוך, לבוש בבגדים ירוקים - רגע לפני שירה לעבר האוטובוס הממוגן שבו היו תלמידים בכביש 90. המחבל נמלט, ובמסגרת המרדף אחריו נפרסו מחסומים לצד שימוש באמצעים מהאוויר ופריקת מצלמות בסביבה. ההערכה היא שהוא ברח רגלית, וכלי טיס מסייעים במצוד. במצוד משתתפים לוחמי דובדבן, מרעול, מתילן, ית״ם - יחידת תגובה מהירה, לוחמי גדוד 636, גדוד 94 של כפיר וגדוד לביאי הבקעה. (יואב זיתון)
16 צפייה בגלריה
פיגוע ירי לעבר מכוניות ו אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידים באזור בקעת הירדן טרור כביש דרך צפון
פיגוע ירי לעבר מכוניות ו אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידים באזור בקעת הירדן טרור כביש דרך צפון
המחבל עומד במרכז הכביש - בבגדים ירוקים ועם נשק ארוך
08:40 - ביה"ח הדסה מעדכן: מצבו של הגבר שנורה בפיגוע בכביש 90 בינוני. בית החולים הדסה הר הצופים עדכן כי מצבו של הגבר כבן 30 שנפצע בפיגוע הירי בכביש 90, והוגדר תחילה על ידי מד"א כפצוע בינוני-קשה, מוגדר כעת בינוני. בנוסף, בפיגוע נפצעו באורח קל נער בן 13 וצעיר כבן 20. (גלעד כהן)
08:16 - האזעקות בגליל המערבי: שתי רקטות שוגרו מלבנון, אחת התפוצצה והשנייה נפלה בשטח פתוח. האזעקות בגליל המערבי הופעלו לאחר ששתי רקטות שוגרו מדרום לבנון - אחת נפלה בשטח פתוח ליד ראש הנקרה והשנייה התפוצצה ליד מושב גורן. (יואב זיתון)
08:04 - הפצועים העידו: המחבל היה חמוש בנשק ארוך, לבוש בבגדים ירוקים. הפצועים בפיגוע הירי בבקעת הירדן העידו כי ראו מחבל אחד חמוש בנשק ארוך, לבוש בבגדים ירוקים. כוחות הביטחון חושדים שהוא נמלט מהזירה ללא כלי רכב. לזירה הוקפצו יחידות מיוחדות כדי לאתר את המחבל, שפורקים מצלמות ומעלים לאוויר אמצעים לאיתור כדי לתעל את המצוד. גם כלי טיס מסייעים במצוד אחריו, וצה"ל מבצע סריקות בכפר עוג'ה ובכפרים הסמוכים. ההערכה היא שבקרוב יוקם חפ"ק משותף של צה"ל ושב"כ במטרה ללכוד את המחבל ולמנוע ממנו להימלט לאחת הערים הסמוכות. (אלישע בן קימון)
16 צפייה בגלריה
פיגוע ירי לעבר מכוניות ו אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידים באזור בקעת הירדן טרור כביש דרך צפון
פיגוע ירי לעבר מכוניות ו אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידים באזור בקעת הירדן טרור כביש דרך צפון
זירת הפיגוע
(צילום: דוברות מד"א)
08:00 - עוד אזעקות בגליל המערבי. אזעקות הופעלו בגורן ובגורנות הגליל שבגליל המערבי בפעם השנייה הבוקר.
07:55 - אזעקה בראש הנקרה. אזעקה המתריעה על ירי טילים הופעלה בראש הנקרה.
07:51 - פיגוע הירי בכביש 90: גבר כבן 30 במצב בינוני-קשה, 2 פצועים קל. מד"א עדכן כי גבר כבן 30 נפצע באורח בינוני-קשה בפיגוע הירי בכביש 90 סמוך לעוג'ה, וכי נער בן 13 וצעיר כבן 20 נפצעו באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבל, שנבדק אם פתח בירי כשהוא עומד בצד הכביש, ולפי דיווחים לבש מדים. כמה כלי רכב נפגעו מהירי, בהם אוטובוס ממוגן שככל הנראה הסיע תלמידים. (אלישע בן קימון)
07:42 - הפיגוע בבקעת הירדן: מצוד אחר המחבל, חסימות בכביש 90. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בבקעת הירדן, שבמהלכו הוא ככל הנראה ירה לעבר ארבעה רכבים ופצע לפחות שלושה בני אדם. כוחות רבים הוקפצו לאזור וחוסמים את כביש 90. (אלישע בן קימון)
07:34 - מנכ"ל מד"א: שלושה פצועים בזירה, בהם אחד שמצבו קשה. מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי שלושה בני אדם נפצעו בשתי זירות שונות בבקעת הירדן, בהם אחד שמצבו קשה ושניים באורח קל. מהיישוב נירן פונו שני פצועים, באורח קשה וקל, לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. ביישוב נעמה מטופל נער בן 13 במצב קל. (אדיר ינקו)
07:30 - חשד לפיגוע ירי בבקעה: הירי כוון נגד מספר כלי רכב. מד"א: "דיווח על שני פצועים במקום". מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי שני בני אדם נפצעו באירוע הירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן בכביש 90, סמוך לעוג'ה. כמו כן, הירי בוצע לעבר כמה כלי רכב נוספים. (אלישע בן קימון, אדיר ינקו)
07:23 - צה"ל: דיווח ראשוני על ירי לעבר אוטובוס בבקעת הירדן. דובר צה"ל עדכן בדיווח ראשוני על ירי בבקעת הירדן בכביש 90, ככל הנראה לעבר אוטובוס וייתכן שלעבר מספר כלי רכב נוספים, סמוך לעוג'ה. (אלישע בן קימון)
16 צפייה בגלריה
פיגוע ירי לעבר אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידים באזור בקעת הירדן טרור כביש דרך
פיגוע ירי לעבר אוטובוס ממוגן שהסיע תלמידים באזור בקעת הירדן טרור כביש דרך
האוטובוס שנפגע בבקעת הירדן
06:55 - אזעקות בגליל המערבי. אזעקות הופעלו בגורן ובגורנות הגליל שבגליל המערבי.
01:22 - פיקוד המרכז של ארה"ב: השמדנו ארבעה כטב"מים "שאיימו על ספינה אמריקנית". פיקוד המרכז של ארה"ב (סנטקום) הודיע כי השמיד ארבעה כטב"מים של החות'ים "שאיימו על ספינת מלחמה אמריקנית". בהודעה נמסר כי לא דווח על נפגעים או נגרם נזק לספינה.