סגור
מימין אבי מעוז יואב קיש
מימין: אבי מעוז ושר החינוך יואב קיש. קריאה משותפת נגד הפיכת מעוז לשומר הסף של החינוך הממלכתי (צילום: שאול גולן)

למעלה מאלף מכתבי הורים לשר החינוך: "הרחק את אבי מעוז מהילדים שלנו"

ההורים כתבו לשר קיש: "לא ייתכן שאדם שתפיסת עולמו הגזענית, חשוכה, המיזוגנית וההומופובית יקבל דריסת רגל בבתי הספר הממלכתי". ההורים מזהירים מהשבתת בתי הספר בשל הפעלת המלשינון של מעוז על פעילויות חינוך ליברליות

למעלה מ-1,000 הורים שלחו לשר החינוך יואב קיש מכתבים ובהם דרישה "להרחיק את סגן השר אבי מעוז מהילדים שלנו". ההורים כותבים ש"לא נשתף פעולה עם המלשינון וציד המכשפות של מעוז" ומזהירים במקרה הצורך ישביתו את מערכת החינוך.
על רקע מינוי אבי מעוז לסגן שר האחראי על הרשות לזהות יהודית לאומית, ארגן משמר החינוך הממלכתי למעלה מ-1,000 הורים ממאות בתי ספר ברחבי הארץ, לקריאה משותפת נגד "התוכנית להפוך את אבי מעוז לשומר הסף של החינוך הממלכתי, ונגד הפעלת המלשינון הפרטי שלו", שמיועד לפקח על תכנים ליברליים.
במכתבים ששלחו ההורים לשר החינוך יואב קיש צוין כי: ״לא ייתכן שאדם כמו אבי מעוז, שתפיסת עולמו הגזענית, החשוכה, המיזוגנית וההומופובית הפוכה ב-180 מעלות מתפיסתם של הורי החינוך הממלכתי, יקבל דריסת רגל בבתי הספר הממלכתיים ויקבע אילו תכנים יילמדו ולא יילמדו בכיתות".
לדבריהם, ״הפעלת מלשינון בחסות משרד החינוך היא צעד מקארתיסטי שיזרע פחד בקרב מורים ותלמידים. ללא אמון הדדי וחופש פעולה, הצוותים החינוכיים יידרשו לחשוב פעמיים לפני כל ניסיון לפעול בצורה יצירתית או לחנך את התלמידים לפי עולמם הערכי, וייאלצו לפעול תחת דיכוי וצנזורה. באווירה כזו לא יכול להתקיים חינוך אמיתי". לדבריהם, "לא נשתף פעולה עם המלשינון. לא ניתן יד להטלת אימה ולציד מכשפות בבתי הספר".
לפי החלטת הממשלה על תפקידי הרשות אחד מהם הוא "פיתוח והקמה של מערכת שקיפות להורים לגבי התוכניות החיצוניות הנלמדות בבתי הספר, פרסומה והנגשתה לכלל הציבור". מאגר המידע של מעוז אמור להצביע על תוכניות לימודים שיש שבהן תמיכה בשוויון של להט"בים, נשים וערבים, מעין מלשינון ממשלתי. מעוז בעצם מתכוון לפקח ממשרד רה"מ על פעילות משרד החינוך שבראשו עומד השר יואב קיש, כאילו הוא עמותה. בראיון לערוץ 14 הבהיר שהוא מתכוון גם לפקח על מקורות המימון, כלומר לעשות דה לגיטמציה של עמותות באמצעות הכפשת התורמים.
עו"ד איתמר קרמר, מנהל משמר החינוך הממלכתי אמר ש״משרד החינוך חייב למנוע כל כניסה וכל השפעה של אבי מעוז והמלשינון לתוך כיתות הלימוד של ילדינו בחינוך הממלכתי" הוא קרא להעברת חוק שיגן על החינוך הממלכתי מהתערבויות חיצוניות.
עם מינויו של מעוז פרסם משרד החינוך הודעה לפיה: "בהמשך לפרסום בעקבות מינויו של אבי מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה, משרד החינוך מבהיר אין כל שינוי במדיניות ובתוכניות העשרה של המשרד. כפי שניתן לראות קטע הרלוונטי המצורף מהחלטת הממשלה, מדובר במהלך של שקיפות".