סגור
מפגין הפגנה מכת"זית איילון צפון תל אביב
מפגין ליד מכת"זית באיילון צפון, תל אביב (צילום: עופר צור)

דיווח שוטף
"יום ההתנגדות לדיקטטורה": אלפים צעדו בתל אביב

ההפגנה התפזרה לאחר הדיווחים על הפיגוע ברחוב דיזינגוף; נתיבי איילון נחסמו היום למשך שלוש שעות, ופונו לאחר התערבות המשטרה; כ-2,000 הפגינו מול ביתו של יריב לוין במודיעין

מובילי המאבק בהפיכה המשטרית הכריזו על היום (ה') כ"יום התנגדות לדיקטטורה", שמתפרס בכל רחבי הארץ. במסגרת היום מתקיימים מאות אירועי מחאה שבמסגרתם יש חסימות צירים ושיבושים. המארגנים קוראים לציבור הרחב להצטרף למוחים "במטרה האחת שלנו: שמירה על הדמוקרטיה הישראלית". כלכליסט מעדכן
21:15 - הפגנת האלפים בתל אביב התפזרה לאחר הדיווחים על פיגוע הירי ברחוב דיזינגוף בו נפגעו שלושה בני אדם.
20:30 - אלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית החלו בצעדה מכיכר הבימה לכיוון מצודת זאב, שם נמצא מעוז הליכוד. המפגינים הדליקו לפידי אש וקראו "הממשלה עבריינית" ו"דמוקרטיה". המפגינים צפויים לחסום את רחוב קינג ג'ורג'.
19:55 - אלפי מפגינים מתכנסים בכיכר הבימה בתל אביב לקראת סיומו של "יום ההתנגדות". משם מתכננים המפגינים לצאת לצעדה ברחבי העיר.
19:00 - כ-2,000 בני אדם מפגינים מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין. ישי הדס, מוותיקי מחאת בלפור וממובילי ההפגנה, אמר שבהיעדרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הנמצא באיטליה "יצא שמפגינים גם נגד מ"מ ראש הממשלה וגם נגד ראש הממשלה בפועל".
בין דגלי ישראל בלטו דגלי תכלת, והנושאות אותן הסבירו שזה הדגל האופטימי של "נשים עושות שלום". נרשמה נציגות של "הנשים באדום" (סיפורה של שפחה) של מעגלי התופים, של "נשות חינוך למען דמוקרטיה" ואפילו נציגות של "פיזיותרפיסטית נותנות גב לדמוקרטיה".
ההפגנות מול ביתו של לוין זכו לפרסום נרחב כיוון שהמשטרה זימנה כמה מהמארגנים לפגישות, וניסתה להרחיק אותם, מה שנתפס כצעד לא דמוקרטי. חבר מועצת העירייה איתי בר אומר שכל יום מתקיימות משמרות מחאה ו"במוצאי שבת ביתו של לוין בשדרות בגין הוא אתר ההפגנות של מודיעין". במקום התפתח אוסף קריאות יוחד שבמרכזו "יריב לוין בושה למודיעין" ו"יריב לוין, כאן זה לא פולין" ו"יחריב לוין". (שחר אילן)
18:35 - אחרי שנבלמו על ידי שוטרים, מאות מפגינים הצליחו לחסום את צומת כרכור. המפגינים הניפו דגם מכת"זית שהביאו ומתעמתים עם שוטרים.
18:05 - עשרות מפגינים חסמו את כביש החוף במחלף ינאי לכיוון צפון. בעקבות החסימה ישנם עומסי תנועה כבדים באזור. במקביל דווח כי ביצים, תפוזים ותפוחים הושלכו לעבר מפגינים בדרך מנחם בגין בתל אביב ממגדל המגורים מידטאון. בשל המחאה, רחובות מרכזיים בעיר עדיין חסומים לתנועה.
17:20 - ראש אגף התקציבים לשעבר, שאול מרידור, נאם בהפגנה בירושלים ואמר כי "הסיפור המשפטי הוא רק הפתיח. זה סיפור על ממשלה שרוצה לשלוט ללא הגבלות. היא לא רוצה אף אחד שיגיד לה שיש גבולות, וזה יגרום לחיים אומללים לכולנו. אני גאה להיות חלק מהעם הזה שיוצא החוצה בחמישי בצהריים. התחרפנתם. תעזבו לנו את מגילת העצמאות. אתם רוצים לנקום במערכת ולהביא לכאן דיקטטורה משיחית, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות".
17:05 - ממחאת המילואימניקים נמסר בהתייחס להחלטת מפקד חיל האוויר להדיח את הטייס אל"מ גלעד פלד כי "הוא גיבור ישראל ושומר הדמוקרטיה, שהדגים במילים ובמעשים איך מתנהג פטריוט אמיתי שחי ונושם את עתיד מדינתו. אנחנו קוראים לשר הבטחון גלנט לסיים את שתיקתו המביכה ולבטל את ההחלטה השגויה שמערערת את האמון ביכולת קבלת ההחלטות שלו. זו שעת מבחן ענקית לעתיד המדינה, שצועדת בדרך לדיקטטורה, ואנחנו נגיע היום לביתו כדי לוודא שהוא סוף סוף עושה צעד בכיוון הנכון". (יובל אזולאי)
16:45 - 22 מפגינים נעצרו במהלך "יום ההתנגדות לדיקטטורה", במסגרת ההפגנות שנערכו ועדיין נערכים ברחבי הארץ. מוקדם יותר עדכנה המשטרה כי 15 בני אדם נעצרו בגין "הפרת סדר" בחסימת נתיבי איילון.
16:36 - בכיכר דניה בירושלים החלו המפגינים להתאסף לקראת הצעדה אל ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת.


15:33 - ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשדה התעופה בן גוריון בטרם המראתו לביקור מדיני באיטליה כי "נעשה הכול למנוע שיבוש בחיי אזרחי המדינה, ולא ניתן לאף אחד לשבש את הדמוקרטיה הישראלית ולבטל את החלטת הרוב". לדבריו, "אנחנו ממשיכים במאמצים לנסות להגיע להבנות, אבל עד עכשיו כל המאמצים האלה נתקלו בסירוב גורף ומוחלט של האופוזיציה וניסיונות לדרדר את המדינה לאנרכיה".
15:07 - נתיבי איילון נפתחו לתנועה בשני הכיוונים לאחר חסימה ממושכת שהחלה בסביבות 13:00. הקלה גם בעומסים בנתב"ג, לשם הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן חריג במסוק משטרתי לקראת ביקורו ברומא.
14:57 - עשרות מפגינים ליד לשכת עורכי הדין בתל אביב לקראת דיון שבו היה אמור לקחת חלק יו״ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן. רוטמן ככל הנראה ביטל את השתתפותו ברגע האחרון (תומר גנון)


14:46 - המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים על נתיבי איילון וכעת החלה לפעול באיילון דרום במטרה לקדם את פינויים. מאות שוטרים ולוחמי מג"ב נמצאים במקום, אך מרבית ממאות המפגינים שירדו לאיילון חזרו למחלף השלום.
28 צפייה בגלריה
משטרה עימותים מפגינים הפגנה איילון צפון תל אביב
משטרה עימותים מפגינים הפגנה איילון צפון תל אביב
המשטרה מפנה מפגינים מאיילון צפון
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
28 צפייה בגלריה
משטרה עימותים הפגנה מפגינים איילון צפון תל אביב
משטרה עימותים הפגנה מפגינים איילון צפון תל אביב
(צילום: AP Photo/Ariel Schalit)

14:35 - חיל האוויר הדיח משורותיו טייס קרב אלוף משנה (במיל') ג' שנחשב לאחד ממובילי מחאת הטייסים והנווטים. הדחתו נחשבת מהלך חריג, לאחר ימים של מתח בצה"ל ובחיל האוויר בעקבות התרחבות מחאת הטייסים ומחאותיהם של אנשי מילואים המשרתים ביחידות מובחרות, וזאת בשל התנגדותם לחקיקת הבזק שמקדמת קואליציית נתניהו.
מחאת הטייסים, ובמרכזה הודעתם של 37 טייסים במילואים מטייסת הקרב 69 שמפעילה מטוסי F-15 כי לא יתייצבו לאימונים, התרחבה בימים האחרונים גם ליחידות מובחרות נוספות בצה"ל. ברקע של אלה, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי ניפגשו השבוע עם נציגי מחאת המילואימניקים ומפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר קיים שורה של פגישות עם מובילי מחאת הטייסים. אלה הבהירו כי חרף מחאתם נגד ההפיכה – יתייצבו לטיסות מבצעיות.
מדובר צה"ל נמסר, "אמש קיים מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, שיח פיקודי עם אל״ם (מיל׳) ג׳. השיח עסק בהמשך שירות המילואים של אל"ם (מיל׳) ג' לאור התנהלותו סביב אירועי השעה. בסיום השיחה הודיע מפקד חיל האוויר לקצין כי לאור התנהלותו, לא יוכל להמשיך במילואים עד הודעה חדשה, מאחר שפעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין. הקצין יהיה רשאי להביא את טענותיו בפני הרמטכ"ל, טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו. צה״ל מוקיר את משרתיו במילואים, מכבד את זכותם כאזרחים לפעול על פי צו מצפונם, לצד הותרתו מחוץ לכל מחלוקת ציבורית, לשם שמירה על כשירותו של צה"ל ואמון הציבור בו". (יובל אזולאי)
14:09 - מאות מפגינים עדיין חוסמים את נתיבי איילון בשני הכיוונים, בגשר שיפמן מפגינים חוסמים מכת"זיות - ומונעים מהן להגיע אל מוקד החסימות.
28 צפייה בגלריה
הפגנה מפגינים חוסמים מכת"זיות
הפגנה מפגינים חוסמים מכת"זיות
מפגינים חוסמים מכת"זיות
(צילום: אדם קפלן)
14:05 - עשרות אנשי צוות רפואי מבית החולים בילינסון טוענים שאנשי האבטחה צילמו את תגי השם שלהם אחרי שהפגינו הבוקר נגד המהפכה המשפטית. לפי אחת העדויות, חלק מהמדבקות שהדביקו על עצמם המוחים אף נתלשו מבגדיהם. מובילי מחאת "החלוקים הלבנים" מתכוונים להתלונן על כך בהסתדרות הרפואת. מדובר בעשרות אנשי צוות רפואי מבילינסון, שהפגינו בגשר הסמוך לבית החולים.
28 צפייה בגלריה
הפגנה הפגנת רופאים בלינסון
הפגנה הפגנת רופאים בלינסון
מחאת רופאי בילינסון
"עמדנו בגשר עם שלטים ומדבקות, וכשחזרנו כי לטפל במטופלים שלנו השומרים בכניסה אמרו לנו שאנחנו לא יכולים להיכנס כי זו תעמולה, וזו הוראה חדשה מלמעלה", סיפרה ל-ynet אחת המפגינות. "ביקשו מאיתנו להוריד את המדבקות, וכשאמרנו להם שזו לא תעמולה – כי על המדבקות כתוב שאין בריאות בלי דמוקרטיה – הם לא נתנו לנו להיכנס לבית החולים. הסכמתי להוריד את המדבקה על החולצה, אבל לא הורדתי את זו שעל התיק והוא פשוט תלש לי אותה. היו עוד אנשים שעצרו אותם, לקחו את השמות שלהם וצילמו את התגים שלהם. אני חושבת שזו מדינה חופשית ואני יכולה ללכת עם איזו מדבקה שאני רוצה בלי קשר למה כתוב עליה".
13:57 - עימותים נרשמו בין מפגינים לשוטרים באיילון צפון, לאחר חסימת הכביש. המשטרה מפעילה בשלב זה פרשים נגד המפגינים בניסיון להדוף אותם ולפתוח את הנתיבים.
28 צפייה בגלריה
פרשי משטרה איילון צפון תל אביב הפגנה
פרשי משטרה איילון צפון תל אביב הפגנה
פרשי משטרה באיילון צפון
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
13:44 - מאות המפגינים שירדו לנתיבי איילון החלו לרקוד ולשיר במקום. הם צעקו: "והעיקר לא לפחד כלל", "ישראל לא דיקטטורה" ו"דמוקרטיה".
28 צפייה בגלריה
הפגנה מפגינים איילון צפון החסום
הפגנה מפגינים איילון צפון החסום
מפגינים על איילון צפון החסום
(צילום: אדם קפלן)
13:35 - לאחר שהגיע באופן חריג לנתב"ג במסוק משטרתי, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. שר הביטחון יואב גלנט הוא שקיבל את פניו של אוסטין, שעקב המחאות לא הגיע לקריה אלא מקיים את פגישותיו רק באזור שדה התעופה.
13:19 - בזמן שכוחות המשטרה מרוכזים בצומת עזריאלי, שם מפגינים אלפים רבים נגד המהפכה המשפטית, וזמן קצר לאחר תרגיל ההטעיה שבמסגרתו נחת ראש הממשלה בנתב"ג בעזרת מסוק משטרתי - ביצעו גם המוחים תרגיל הטעיה משלהם.
מאזור מחלף ארלוזורוב בתל אביב הגיעו מפגינים רבים לנתיבי איילון, והצליחו לחסום את הכביש. במשטרה אמנם הודיעו כי בלמו עשרות מפגינים שניסו לרדת לכביש 20, אבל דקות לאחר מכן הכביש הראשי כבר נחסם לתנועה לשני הכיוונים.
28 צפייה בגלריה
איילון צפון הפגנה
איילון צפון הפגנה
איילון צפון לאחר שנחסם
(צילום: עופר צור)
13:12 - כ-200 מפגינים נגד המהפכה המשפטית מוחים בכפר נטר, לשם הגיעה שרת התחבורה מירי רגב כדי לחנוך סלילת כביש חדש בין כביש 4 לאזור התעשייה החדש בנתניה. המפגינים צופרים בזמבורות, דופקים על פחים וקוראים "מירי המושחתת, המדינה בוערת". לאחר הגעתה אמרה רגב ל-ynet: "הכביש הזה ישרת גם את אלה שמפגינים פה. אנרכיסיטים שבאים להרוס".
13:04 - אחרי המתנה של שעות המריא מהדסה עין כרם מסוק שבו נדמה היה שנמצא ראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל בסופו של דבר נתניהו נחת בנתב"ג דווקא במסוק משטרתי - לאחר תרגיל הטעיה למפניגים. בנמל התעופה הוא צפוי להיפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין.
28 צפייה בגלריה
מסוק משטרתי מטיס את בנימין נתניהו ל נתב"ג
מסוק משטרתי מטיס את בנימין נתניהו ל נתב"ג
המסוק המשטרתי שהטיס את נתניהו
(צילום: שאול גולן)
12:32 - מאות מפגינים צועדים מקמפוס גבעת רם לגשר המיתרים בירושלים במסגרת "יום ההתנגדות". יוזמי הצעדה הם תנועת "שומרים ושומרות על הבית המשותף", מחאת הסטודנטים ונציגי הסטודנטים באוניברסיטה העברית.
28 צפייה בגלריה
מחאת הסטודנטים ירושלים
מחאת הסטודנטים ירושלים
מחאת הסטודנטים בירושלים
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
12:16 - עשרות רבות של מפגינים במרכז העיר קריית שמונה במסגרת "יום ההתנגדות לדיקטטורה", אל צומת הצ'ק פוסט בחיפה הגיעו גם כן מאות מפגינים. חלק מהמפגינים בחיפה יושבים על הכביש וחוסמים אותו.
28 צפייה בגלריה
הפגנה צומת הצ'ק פוסט חיפה
הפגנה צומת הצ'ק פוסט חיפה
מפגינים בצומת הצ'ק פוסט בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
11:53 - אלפי מפגינים הגיעו למחלף קפלן (צומת עזריאלי), וחברו למפגינים רבים נוספים שהגיעו למקום. האזור נחסם לתנועה בשני הכיוונים. כדי למנוע את חסימת נתיבי איילון, המשטרה, שהגיעה למקום עם פרשים, חסמה את הירידות לכביש במחלף השלום.
28 צפייה בגלריה
מכת"זית הפגנה קפלן תל אביב
מכת"זית הפגנה קפלן תל אביב
מכת"זית בקפלן
(צילום: עופר צור)
28 צפייה בגלריה
סוסים משטרה הפגנה ליד מגדלי עזריאלי תל אביב
סוסים משטרה הפגנה ליד מגדלי עזריאלי תל אביב
(צילום: עופר צור)
28 צפייה בגלריה
שוטרים הפגנה ליד מגדלי עזריאלי
שוטרים הפגנה ליד מגדלי עזריאלי
(צילום: עופר צור)
11:30 - נהג שפך כוס אקונומיקה על מפגין במודיעין. הוגשה תלונה למשטרה. "היינו כעשרה מפגינים בצומת, נשאנו דגלי ישראל ושלטי מחאה", סיפר המפגין, יקי בז'ה. "התגובות של הרכבים והעוברים והשבים היו ברובן הגדול אוהדות. אולם נהג של רכב אפור קטן שהגיע מצומת שילת שפך עלי אקונומיקה מכוס פלסטיק שהחזיק בידו, ונמלט מהמקום. למעט החולצה שהוכתמה לא נגרם לי נזק. מצער שדבר כזה קורה במודיעין". הוא האשים במעשה את ה"הסתה המתמשכת של ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון לאומי בן גביר, שמכנים מפגינים פטריוטים בתארים 'אנרכיסטים' ו'בריונים'". (שחר אילן)
11:29 - מספר מפגינים ניסו לרדת לנתיבי איילון בניסיון לייצר חסימה במקום, אך הם לא ניסו לפרוץ לכביש בכוח והמשטרה הצליחה לבלום אותם. המסר של המשטרה: "תחסמו כבישים בדרך לקפלן, אך איילון יישאר פתוח".
28 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה ליד מגדלי עזריאלי תל אביב
מפגינים הפגנה ליד מגדלי עזריאלי תל אביב
מפגינים ליד מגדלי עזריאלי
(צילום: עופר צור)
28 צפייה בגלריה
הפגנה מפגינים גשר השלום תל אביב
הפגנה מפגינים גשר השלום תל אביב
מפגינים בגשר השלום בתל אביב
(צילום: Jack GUEZ / AFP)
11:20 - אלפי מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב במחאת הלהט"ב. "מדינה שהיא לא דמוקרטית לא יכולה לאפשר חיים בריאים ומלאים לחברי הקהילה הגאה". אמרה הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב. (אדם קפלן)
28 צפייה בגלריה
הפגנה הפגנת הלהט"ב כיכר הבימה תל אביב
הפגנה הפגנת הלהט"ב כיכר הבימה תל אביב
הפגנת הלהט"ב בכיכר הבימה
(צילום: אדם קפלן)
28 צפייה בגלריה
הפגנה הפגנת הלהט"ב כיכר הבימה תל אביב
הפגנה הפגנת הלהט"ב כיכר הבימה תל אביב
(צילום: אדם קפלן)
28 צפייה בגלריה
הילה פאר יו"ר האגודה למען הלהט"ב ב הפגנה ב תל אביב
הילה פאר יו"ר האגודה למען הלהט"ב ב הפגנה ב תל אביב
הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב
(צילום: אדם קפלן)
11:10 - השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע לנתב"ג. הוא שב וקרא למפגינים "אנרכיסטים" ואמר להם "אל תקלקלו לעם ישראל ול-70 אלף שעוברים בנתב"ג. זו זכותם, בגלל זה אני כאן". (יובל שדה)
28 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ב נתב"ג
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ב נתב"ג
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לנתב"ג
(צילום: יובל שדה)
11:05 - טיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרומא נדחתה ל-14:00 - והוא ייפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בנתב"ג שעה קודם לכן. נתניהו טרם הגיע לנמל התעופה, ואולם הצוות שלו כבר תועד בדיוטי פרי. גם הם וגם צוות האוויר של הטיסה התבקשו להקדים בכמה שעות לנתב"ג מחשש שבגלל המחאה הגעתם תעוכב.
10:51 - עומסי תנועה כבדים מורגשים בכניסה לנמל התעופה בן גוריון. עשרות רכבים נוסעים לאט בסמוך לכניסה לנתב"ג וצופרים. המשטרה מחלקת דוחות של 1,000 שקל לרכבים החוסמים. מפגין שקיבל כנס אמר: "1,000 שקל בשביל המדינה זה לא נורא, הלוואי וזה יעזור. הייתי משלם יותר". (יובל שדה)
10:43 - עשרות מפגינים הגיעו לנמל התעופה בן גוריון, שם הם מעכבים את התנועה בכניסה לטרמינל 3. (יובל שדה)
28 צפייה בגלריה
מפגינים מחוץ לנתב"ג מחאה הפגנה
מפגינים מחוץ לנתב"ג מחאה הפגנה
מפגינים בנתב"ג
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
28 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה נתב"ג טרמינל 3
מפגינים הפגנה נתב"ג טרמינל 3
(צילום: יובל שדה)
10:08 - המשטרה עדכנה כי עצרה שישה חשודים במחאה סמוך לבניין בפורום קהלת בגבעת שאול בירושלים. לפי המשטרה, הם חשודים שהפרו את הסדר וחסמו את הכניסה לבניין המשרדים במקום באמצעות חוטי טיל, שקים ועוד. "כלל החשודים שנעצרו נלקחו לחקירה במשטרה", נמסר.
28 צפייה בגלריה
מפגינים מחוץ ל פורום קהלת ירושלים
מפגינים מחוץ ל פורום קהלת ירושלים
מפגינים מחוץ לפורום קהלת, ירושלים
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
10:05 - המשטרה עדכנה כי בשל המחאה בשדרות רוקח פינת נמיר בתל אביב, שם נמצאים אלפי מפגינים, הרחובות הבאים נחסמו לתנועה: דרך נמיר מרחוב ש"י עגנון לכיוון דרום, ודרך נמיר מרחוב יהודה מכבי לכיוון צפון. בנוסף שדרות רוקח נחסמו מרחוב אבן גבירול לכיוון מזרח.
28 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה בשדרות רוקח , תל אביב
מפגינים הפגנה בשדרות רוקח , תל אביב
מפגינים בשדרות רוקח
(צילום: דנה קופל)
09:42 - מחאת אנשי חיל הים: כ-70 כלי שיט ובהם יאכטות, סאפים, קיאקים, סירות ועוד חוסמים את הכניסה לנמל חיפה. בין היתר משתתפים במשט המחאה מפקד חיל הים לשעבר, עמי איילון, מפקדי שייטות לשעבר וכ-100 יוצאי החיל. (שני אשכנזי)
09:39 - המשטרה עיכבה 5 מפגינים, ממובילי מחאת המילואימניקים, ביניהם קצינים בכירים במילואים. מארגניה קראו להעביר את המחאה למשטרת ישראל מרחב מוריה, לשם ככל הנראה יועברו מעוכבי החקירה.
09:24 - כשעה לאחר שמפגינים חסמו את כביש 4 בצומת רעננה - הוא נפתח לתנועה והמפגינים התפנו מציר התנועה.
09:22 - המשטרה חסמה את הכניסה לטרמינל 1 מכביש 1. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לנתב"ג והעביר מסר למפגינים לקראת הגעתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למקום בשל טיסתו לרומא: "לא נאפשר אנרכיה".
09:15 - כמה מהשכנים של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ערכו הבוקר "טקס" מחאה מול ביתו בתל אביב, במסגרתו הקדישו לו עץ תאנה. הם כתבו: "התכנסנו כאן היום כדי לכבד את שכננו היקר, שנפל בחלקנו לגור בקרבתו. על מאמציו האדירים לריסוק מערכת המשפט, ביטול חוק יסוד כבוד האדם וחירותו הארור, ושדרוגה של מדינת ישראל לדיקטטורה פשיסטית כפי שהתכוונו אבותינו המייסדים ביבי, שרה ויאיר נתניהו, אנו גאים לנטוע עץ תאנה על שם יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, עלה התאנה הגדול ביותר במדינת ישראל".
09:10 - המשטרה עצרה את מפקד הגיבושים של סיירת מטכ"ל וממובילי מחאת המילואימניקים, שהשתתף בחסימת הבניין של פורום קהלת בירושלים. ממארגני המחאה נמסר: "במקום לעצור את הטירוף והכאוס, במקום לעצור את המהפכה המשטרית, הם עוצרים את מפקדי צה"ל".
09:08 - כביש החוף שנחסם במחלף ינאי נפתח לתנועה, אך עדיין מורגשים עומסים כבדים במקום. מאות מפגינים חוסמים את הנתיבים גם בגשר שמעל כביש 5 במחלף הכפר הירוק לשני הכיוונים ובצומת אבן גבירול-רוקח בתל אביב.
28 צפייה בגלריה
מחאה הפגנה חסימה בצומת אבן גבירול רוקח בתל אביב
מחאה הפגנה חסימה בצומת אבן גבירול רוקח בתל אביב
החסימה בצומת אבן גבירול-רוקח בתל אביב
(צילום: מאיר תורג'מן)
09:05 - מאות מפגינים צועדים כעת ברחוב ויצמן בכפר סבא על הכביש הראשי שנחסם לתנועה. (עמיר קורץ)
28 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה רחוב ויצמן כפר סבא
מפגינים הפגנה רחוב ויצמן כפר סבא
מפגינים ברחוב ויצמן, כפר סבא
(צילום: עמיר קורץ)
28 צפייה בגלריה
הפגנה רחוב ויצמן כפר סבא חותמים על מגילת העצמאות
הפגנה רחוב ויצמן כפר סבא חותמים על מגילת העצמאות
חותמים על מגילת העצמאות
(צילום: עמיר קורץ)
08:50 - מאות מפגינים התכנסו בכיכר רבין והחלו בצעדה לכיוון כיכר הבימה. (עירית אבישר)
28 צפייה בגלריה
הפגנה מחאה ב כיכר רבין תל אביב
הפגנה מחאה ב כיכר רבין תל אביב
מפגינים בכיכר רבין
(צילום: סיגלית אבישר)
08:38 - מפגינים נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי חסמו את כביש החוף דרומה במחלף ינאי. במקביל, מפגינים בצומת רעננה חסמו את הצומת על הציר של כביש 4 לכיוון דרום.
08:29 - כ-500 מפגינים מוחים במחלף הכפר הירוק שברמת השרון, מעל כביש 5. במקביל, כ-100 מפגינים הגיעו לצומת רעננה, והמארגנים אמרו כי רבים עוד צפויים להגיע ולחסום את הצומת, שנמצא על כביש 4.
28 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה חסימת כביש צומת רעננה
מפגינים הפגנה חסימת כביש צומת רעננה
מפגינים בצומת רעננה
(צילום: נמרוד גליקמן)
08:08 - לקראת ההפגנה המתוכננת בנמל התעופה בן גוריון, שבמהלכה המוחים צפויים לנסות לשבש את הגעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לטיסתם לביקור מדיני באיטליה, מהמשטרה נמסר כי "כל נהג שיישבש ויחסום את הכניסה לנתב''ג יקבל קנסות כספיים, וגם 4 עד 6 נקודות חובה". ההפגנה בנמל התעופה מתוכננת להתרחש בסביבות השעה 10:30.
07:55 - מפגינים מטעם מחאת ההייטקיסטים נגד המהפכה המשפטית הציבו ברחוב קפלן בתל אביב קטר ענק, תחת הכותרת "דמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק". בשלט נוסף שנתלה על הקטר נכתב "אין דמוקרטיה - אין הייטק".
07:45 - מפגינים ממחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית מוחים בירושלים מחוץ לבניין פורום קהלת, שמקדם את החלשת מערכת המשפט. במקום נמצאים כ-100 מפגינים שהחלו לחסום את הכניסה למשרדי פורום קהלת עם שקי חול וגדר תיל. ממחאת המילואימניקים נמסר: "אנו אוטמים את הקרע שקהלת יוצרת בעם. כולם כבר הבינו שקהלת פוגעת בכלכלת המדינה ובביטחונה".
07:40 - בהכנה לקראת המפגינים נגד המהפכה המשפטית, שמתכוונים לשבש את צאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור מדיני באיטליה בטיסה שמתוכננת ל-10:30, מכת"זית הוצבה בנמל התעופה בן גוריון.

מה צפוי היום?

במסגרת המחאה היום, בשעות הצהריים תהיה נסיעה איטית באזור נתב"ג, בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא לביקור באיטליה. לפיכך, כדי לחלוף על הפקקים וההפגנות נתניהו יגיע במסוק מירושלים לנתב"ג. כמו כן, מחאת ההייטק תציב הבוקר בשרונה (קפלן 26, תל אביב) קטר ענק כחלק ממיצג מחאה תחת הכותרת "הדמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק".
ממארגני יום ההתנגדות לדיקטטורה נמסר: "זוהי חובה אזרחית להתנגד לדיקטטורה וזוהי הדרך היחידה להחזיר את ישראל למסלול הדמוקרטיה. זהו קרב אדיר על העצמאות של אזרחי ישראל מפני העריצות שתהרוס את מה שבנינו כאן במשך למעלה מ-70 שנה. קוראים לכל הציבור להשתתף במחאות".
ממטה מאבק ההייטק נמסר: "לאור האיום על דמוקרטיה, ההשקעות בהייטק הישראלי כבר נעצרות והקטר של המשק נבלם בברוטליות על ידי ממשלת ישראל. אנו קוראים לישראלים לצאת מחר ב-12:00 ולהפגין כחלק מיום ההתנגדות הלאומי - כי חייבים להתנגד לדיקטטורה! כבר עכשיו משקיעים בורחים, חברות עוזבות ועובדים חוששים לפרנסתם ועתידם. המשך קידום ההפיכה המשטרית תרסק את קטר ההייטק, ובכך את הכלכלה הישראלית".
במקביל, הבוקר תמשיך הכנסת בחקיקת חוקי ההפיכה המשטרית. ועדה מיוחדת בראשות יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ (ליכוד) תמשיך את הדיון ב"חוק הנבצרות" שאושר בשבוע שעבר בקריאה הטרומית.
לפי הצעת החוק שהוגשה על ידי סיעות הקואליציה, "ההכרזה על נבצרות תיעשה על ידי רה"מ או הממשלה ברוב של 75% מהרכבה. במקרה נדיר שבו ההכרזה על נבצרות תהיה בניגוד לדעת רה"מ, אזי יו"ר הכנסת יעביר לאישור מליאת הכנסת את ההחלטה, וזו תוכל לאשר את ההכרזה ברוב של 90 ח"כים".
המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל לימון הביע התנגדות להצעת החוק אבל למרות זאת בקואליציה מקדמים אותה במטרה להשלים את הליכי החקיקה בקריאה השנייה והשלישית בתוך שלושה שבועות, בטרם יציאת הכנסת לפגרת הפסח.
אירועים מרכזיים הצפויים היום
• 08:00 - מחאת ההורים והילדים - צעדות הורים ותלמידים ברחבי הארץ
• 08:00 - צומת נמיר/יהודה המכבי
• 08:30 - כיכר מילאנו - הפגנה וחתימה על מגילת העצמאות
• 08:30 - צומת הכפר הירוק - הפגנה וחתימה על מגילת העצמאות
• 8:00 - קדימה צורן - רחבת תיכון עודד
• 8:00 - נגבה - מגדל המים
• 8:00 - קריית טבעון - תיכון אורט גריברג
האקדמיה צועדת ומפגינה בנקודות שונות ברחבי הארץ:
• 08:45 - אוניברסיטת תל אביב ומחאת הסטודנטים ומחאת החינוך, צועדים להקראת מגילת העצמאות בצומת רוקח/נמיר. המרצים והסטודנטים ייצאו מכיכר אנטין, רחוב יצחק לבנון, רמת אביב
• 10:00 - אוניברסיטת בר אילן, סגל וסטודנטים, צועדים לגשר הולכי הרגל על כביש גהה
• 14:30 - צעדת מחאה מתחנת רכבת צפון אל מתחם ההפגנה באר שבע
שיירות רכבים וכלים חקלאיים צפון:
• 8:00 - שיירת שמשית, התכנסות בחניון שביל קק"ל בשמשית
• 9:00 - שיירת חקלאים תענכים. התכנסות בצומת יזרעאל ובצומת תענכים
• 9:00 - שיירת כפר יהושוע, התכנסות בתחנת רכבת כפר יהושוע
• 10:30- שיירת רמות מנשה, התכנסות בהיכל התרבות עין השופט, תחבור בשעה 12:00 למחאת ההייטק ביקנעם
• 12:00 - אוניברסיטת חיפה והטכניון צועדים לצומת הצ׳ק פוסט דרך שדרות ההסתדרות, יציאה מחוץ לתחנת הרכבלית מרכזית המפרץ
צבי זרחיה