סגור

העובדים חזרו והשכר הממוצע ירד ב-7%; השכר בהייטק - 26.5 אלף ש'

לפי נתוני הלמ"ס לחודש אפריל האחרון, השכר הממוצע במשק עמד על 11,661 שקל. השכר בהייטק ירד בכמעט 10% לעומת החודש הקודם, אבל מדובר בעלייה של 4.6% לעומת שנה שעברה

השכר הממוצע במשק למשרת שכיר עמד בחודש אפריל האחרון על 11,661 שקל, כך לפי נתוני הלמ"ס שהתפרסמו היום (ב'). מדובר בירידה של 6.9% לעומת החודש הקודם.
מספר המשרות בחודש אפריל עמד על 3.5 מיליון, עלייה של 1.3% לעומת חודש מרץ בשנת 2020.


את הירידה בשכר הממוצע במשק ניתן לייחס לחזרתם של העובדים החלשים יותר לשוק העבודה. רוב המפוטרים או העובדים שהוצאו לחל"ת היו במקצועות בהם ההכנסה החודשית הייתה נמוכה, ובפרט בענף שירותי האוכל והאירוח, מה שהוביל לעלייה בשכר הממוצע במשק. עם הצלחת מבצע החיסונים, ביטול התו הירוק והסגול והחזרה ההדרגתית לשגרה, חזרו מקומות אלו ולהעסיק עובדים וכתוצאה השכר הממוצע במשק החל לרדת.

2 צפייה בגלריה
מסעדה בר תל אביב תקנות פעימה שלישית הקלה הקלות סגר קורונה מסעדות
מסעדה בר תל אביב תקנות פעימה שלישית הקלה הקלות סגר קורונה מסעדות
בר בתל אביב אחרי הסגר
(צילום: איי אף פי)

גם העלייה במספר המשרות הפנויות מצביעות על התאוששות בשוק העבודה. אם כי שוק העבודה הישראלי עדיין לא חזר להתאוששות מלאה. לפי הנתונים, מספר משרות השכיר בחודש אפריל 2021 עדיין נמוך ממספר משרות השכיר בחודש פברואר 2020 (3.781 מיליון) לפני פרוץ מגפת הקורונה.
שיפור משמעותי בענף המסעדנות
על פי נתוני הלמ"ס העלייה הגדולה ביותר בחודש אפריל במספר משרות השכיר לעומת החודש הקודם, הייתה בענף שירותי אירוח ואוכל – 12.5% ובענף אמנות בידור ופנאי – 11.1%. עליות אלו מצטרפות לעליות של 60.3% ו-33.3% בהתאמה בענפים אלו בחודש מרץ יחסית לחודש הקודם. ענף שירותי האוכל והאירוח וענף אומנות בידור ופנאי היו שני הענפים העיקריים שנפגעו ממשבר הקורונה, ולאחר תום הסגר השלישי שחל בינואר 2021 ניכרת התאוששות.
הענפים בהם נרשם השכר הגבוה ביותר הם ענף המידע והתקשורת עם שכר ממוצע של 25,260 שקל ברוטו, ענף שירותים פיננסיים ושירותי ביטוח עם שכר ממוצע של 21,129 שקל ברוטו, ענף אספקת חשמל, מים, שירותי טיהור וטיפול בפסולת עם שכר ממוצע של 19,931 שקל וענף שירותים מקצועיים מדעיים וטכניים עם שכר ממוצע של 17,001 שקל ברוטו.
מנגד הענפים שבהם נרשם השכר הכי נמוך הוא ענף שירותי האירוח והאוכל עם שכר ממוצע של 5,450 שקל ברוטו, שירותי ניהול ותמיכה עם שכר ממוצע של 6,431 שקל ברוטו וענף אומנות, בידור ופנאי עם שכר ממוצע של 6,874 שקל ברוטו.

2 צפייה בגלריה
עובדות חרדיות תחום הייטק
עובדות חרדיות תחום הייטק
עובדות חרדיות בהייטק
(צילום: גיא אסיאג)

השכר בהייטק עלה ב-4.6% לעומת שנה שעברה
השכר הממוצע בענף ההייטק בחודש אפריל המשיך להיות גבוה ועומד על 26,489 שקל ברוטו, ירידה של 9.6% לעומת החודש הקודם ועלייה של 4.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
השכר הגבוה ביותר נרשם בתחום המחקר ופיתוח מדעי עם שכר ממוצע של 31,163 שקל ברוטו, ואילו השכר הנמוך ביותר בענף נרשם בתחום שירותי תקשורת עם שכר ממוצע של 17,518 שקל ברוטו. בחודש מרץ היה מספר משרות השכיר בתחום ההייטק 334.8 אלף, עלייה של 0.5% לעומת החודש הקודם. משרות השכיר בתחום ההייטק היוו 9.5% מכלל משרות השכיר.
נתוני מדדי שכר ותעסוקה מבוססים על דיווחים חודשיים של המעסיקים למוסד לביטוח לאומי. הדיווחים של המעסיקים כוללים את מספר העובדים שהועסקו באותו החודש וסך השכר המשולם להם, אך הם לא כוללים עובדים שנמצאים בחל"ת. כמו כן, נתוני השכר והתעסוקה אינם כוללים עובדים שמקבלים דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי.