סגור

הממונה על השכר במסר למורים: "התאפקתם? תתאפקו עוד קצת"

קובי בר נתן אמר בכנס אלי הורביץ לחברה וכלכלה, כי זה לא הזמן למשאים ומתנים על הסכמי שכר. "זו תקופה קשה וצריך להבין את גודל השעה", הדגיש. מזכ"לית הסתדרות המורים דורשת את העלאת שכר המורים

הממונה על השכר באוצר קובי בר נתן אומר ש"זה לא זמן למשאים ומתנים" על הסכמי שכר. "ארגונים שרוצים לבוא עכשיו – התאפקתם קצת, תמשיכו להתאפק בסבלנות". עוד אמר ש"עלינו לא לשכוח שזו תקופה קשה גם למעסיקים וגם למשק, ולהבין את גודל השעה".
בר נתן אמר את הדברים בכנס אלי הורביץ לחברה וכלכלה של המכון הישראלי לדמוקרטיה שננעל היום (ד') בירושלים. למרות שדבריו התייחסו לארגונים באופן כללי קשה שלא לראות בהם מסר למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. להסתדרות המורים אין הסכם קיבוצי ולאחר שהוקמה ממשלה המשא ומתן על הסכם חדש צפוי להיפתח בקרוב.
2 צפייה בגלריה
קובי בר נתן הממונה על השכר משרד האוצר
קובי בר נתן הממונה על השכר משרד האוצר
קובי בר נתן הממונה על השכר במשרד האוצר
(צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)
שכר המורים מהווה קרוב ל־10% מתקציב המדינה, כ־40 מיליארד שקל מתוך תקציב של כ־420 מיליארד שקל. הסיבה היא מספרם הגדול של המורים. לכן זה נושא כל כך מרכזי בעיני האוצר. כל שינוי משמעותו מאות מיליונים שקלים או מיליארדים. ההסכם הקיבוצי של הסתדרות המורים, המייצגת את מורי היסודי וחטיבות הביניים ואת הגננות, הסתיים ביוני 2019 ולא חודש מאז. הסיבה היא שבשל ארבע מערכות הבחירות והקורונה לא היה עם מי לנהל משא ומתן.
2 צפייה בגלריה
יפה בן דוד מזכלית הסתדרות המורים 10.8.19
יפה בן דוד מזכלית הסתדרות המורים 10.8.19
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים
(צילום: ראובן קפוצינסקי)
בן דוד מכהנת בתפקיד מ־2017 והבחירות הבאות בהסתדרות היו אמורות להיערך באמצע 2022. היא העבירה החלטה להקדים אותן ל־2021. בן דוד טענה כנימוק להקדמת הבחירות שהמזכ"ל צריך להגיע למשא ומתן עם האוצר על ההסכם הקיבוצי לאחר שקיבל אמון מחדש.
במשא ומתן בן דוד צפויה לדרוש את העלאת השכר של מורה מתחיל מ־7,400 שקל (למשרה מלאה) ל־9,000 עד 10,000 שקל. סביר כי בנושא זה האוצר יבוא לקראתה שכן יש הסכמה ששכר המורים המתחילים נמוך מדי ומרחיק כוחות איכותיים מהמקצוע. הוויכוח יהיה על טבלת השכר של המורים הוותיקים. בן דוי תרצה להביא גם שם הישגים לבוחריה. האוצר חושב שזה מיותר.