סגור

ניצחון סוחף של יפה בן דויד בבחירות יעלה לאוצר ביוקר

בסיעה של בן דויד מקווים לרוב מוחלט היום בוועידת הסתדרות המורים. ניצחון כזה יחזק את היכולת שלה להוביל שביתה גדולה במהלך המו"מ על הסכם קיבוצי חדש. היא תידרש להביא הישגים גם עבור המורים הוותיקים

הכל עובד לטובת מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בבחירות לוועדת הארגון שנערכות היום. גם בסיעה שלה (אמ"י) וגם בסיעה היריבה נחל מדברים על עלייה של אמ"י מ־33% לרוב מוחלט של 51% כאפשרות ריאלית. היום לסיעה של בן דויד יש 33% ולמתחרים 27%.
כל זה צריך להטריד מאוד את אנשי הממונה על השכר באוצר. מסר מובהק של בן דויד בבחירות הוא שהמאבקים שלה והמדיניות חסרת הפשרות בקורונה הצליחו להכניע את האוצר. כמו כן היא מבקשת אמון לקו תקיף דומה לקראת המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי שייפתח לאחר שתקום ממשלה. ככל שבן דויד תקבל אמון חזק יותר יהיה לה קל יותר להשבית את בתי הספר והגנים ועמם מאות אלפי הורים לתקופה ממושכת.
2 צפייה בגלריה
יפה בן דוד
יפה בן דוד
יפה בן דויד
(צילום: גדי קבלו)
תוספת למורים מתחילים
במשא ומתן בן דויד צפויה לדרוש את העלאת השכר של מורה מתחיל מ־7,400 שקל (למשרה מלאה) ל־9,000 עד 10,000 שקל. סביר כי בנושא זה האוצר יבוא לקראתה שכן יש הסכמה ששכר המורים המתחילים נמוך מדי ומרחיק כוחות איכותיים מהמקצוע. הוויכוח יהיה על טבלת השכר של המורים הוותיקים. בן דויד תצטרך להביא גם שם הישגים לבוחריה. האוצר חושב שזה מיותר.

היריבים טוענים למחטף

הסתדרות המורים מייצגת 160 אלף מורים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, גננות וגמלאים. בן דויד מהכנת בתפקיד מ־2017 והבחירות הבאות היו אמורות להיערך באמצע 2022. היא העבירה החלטה להקדים אותן ל־2021. בן דויד טענה כנימוק להקדמת הבחירות שהמזכ"ל צריך להגיע למשא ומתן עם האוצר לאחר שקיבל אמון מחדש.הקדמת הבחירות יצרה מצב שלסיעה היריבה (נחל) נשאר מעט מאוד זמן להתארגנות.


זאת, בעוד בן דויד זכתה להרבה מאוד חשיפה תקשורתית בתקופת הקורונה ויש לה אפילו דמות בארץ נהדרת. בציבור הרחב זה יצר לה דימוי של ראשת ועד כוחנית, נוסח ועדי הנמלים והחשמל. ההערכה היא שבקרב המורים זה דווקא מביא לה תמיכה.
בנחל רואים בהקדמת הבחירות מחטף. התוצאה היתה שיו"ר הסיעה המתחרה גילה קליין התייאשה מהסיכויים להביס את בן דויד ופרשה. המתמודדת החדשה, יעל אביטל, מנהלת בית ספר לחינוך מיוחד בירושלים, היא הרבה פחות מוכרת. גם שיטת הבחירות עובדת לטובת בן דויד. ההצבעה היא בפתק אחד לסניף ולוועידה הארצית. אם בסניף מסוים אין לסיעה מועמדים אי אפשר להצביע עבורה ונחל לא הצליחה להעמיד מועמדים בחלק מהסניפים.
תוצאות ראשוניות צפויות ברביעי בבוקר. תוצאות סופיות יהיו רק לקראת סוף השבוע מפני שיש מעטפות כפולות.