סגור

54% מההייטקיסטים יחפשו עבודה אחרת אם יידרשו לחזור למשרד

לאחר ש-62% מחברות ההייטק עברו לעבודה מרחוק באופן מלא או חלקי, גם ביום שאחרי המגיפה העובדים רוצים את האופציה לעבוד מהבית. ככל שהעובדים יותר בכירים כך גובר הסיכוי שיחפשו מקום עבודה חדש אם ייאלצו לחזור לעבודה מהמשרד, כך לפי סקר של Tikal


62% מחברות ההייטק עברו לעבודה מרחוק באופן מלא או חלקי, אבל רק 30% מהן משתתפות בהוצאות העובדים הקשורות לעבודה מהבית, כך עולה מסקר שערכה חברת Tikal בקרב כ-600 עובדי הייטק מחברות שונות ובדרגות בכירות שונות.


גם בעידן שאחרי הקורונה עובדים רוצים את האופציה לעבוד מרחוק. מתוצאות הסקר עולה כי במידה ותילקח מהם האפשרות לעבודה מהבית, עובדים ללא ילדים או עם ילדים בוגרים ייטו יותר לחפש עבודה אחרת. כמו כן, באופן לא מפתיע, אנשים שאין להם ילדים יעדיפו להעתיק את מקום מגוריהם קרוב יותר למשרד במידה ויידרשו לחזור לעבודה מהמשרדים, על פני לחפש עבודה אחרת. בסך הכל 46% מההייטקיסטים ימשיכו במקום העבודה הנוכחי גם אם ייאלצו לעבוד אך ורק מהמשרדים.
דרגת הבכירות של העובדים גם כן משפיעה על תגובתם לחזרה לעבודה מהמשרד. הסיכוי שמפתחים צעירים יחפשו מקום מגורים חדש על מנת להיות קרובים למשרד גבוה פי שניים מזה של עובדי ההייטק האחרים.

1 צפייה בגלריה
עבודה מהבית Work From Home WFH
עבודה מהבית Work From Home WFH
עבודה מהבית Work From Home WFH
(Credit: Shutterstock)

האתגר הגדול ביותר של עובדים בעבודה מהבית, הוא הסחות הדעת בבית (60%) וזה ללא קשר להרכב המשפחתי של העובדים. אתגרים משמעותיים נוספים הם התקשורת עם קולגות ועם לקוחות (50%) והבדידות בעבודה מהבית. הבדידות נחווית גם על ידי עובדים עם משפחות ואפילו ביתר שאת בקרב עובדים עם יותר מילד אחד.
עובדים עם שני ילדים ומעלה חשו גם יותר תמיכה מצד המעסיקים וש'הלכו לקראתם' בכל הנוגע לעבודה מרחוק.
למרות האתגרים והקשיים, מרבית העובדים טענו כי הם מצליחים להשלים את המשימות שניתנות להן גם מהבית ושימליצו על עבודה מרחוק בעתיד. יכול להיות שהסיבה לכך היא שמרבית העובדים חשים כי הם מקבלים מהנהגת החברה את העצמאות, את התהליכים והכלים התומכים כדי לבצע את עבודתם מרחוק ורק 25% מהם דיווחו כי הם חווים 'עייפות זום'.
לפי הסקר מפתחי DevOps חשים יותר מסוגלות להתמודד עם המשימות שלהם אך גם חשים יותר בדידות מאחרים. יותר מפתחי Full Stack אמרו שהם מצליחים לשמור על שיתוף פעולה עם הקולגות שלהם.
הסקר נערך בקרב כ-600 עובדי הייטק ישראלים מדרגות בכירות שונות שרובם הגדול עבדו מרחוק פחות משנה, כלומר התחילו לעבוד מרחוק לראשונה בעקבות הקורונה. רובם הגדול (69%) עובדים מהבית בכל יום ו-17% עובדים רוב הזמן מהבית. הסקר נערך במשך שלושה חודשים.