סגור

דעה
על מה חושבים בסופר פארם כשהם רוצים לתמוך בגייז

זה באמת משמח לראות שחברות מסחריות מציינות את חודש הגאווה עם מהדורות מיוחדות של מוצרים, המקושטים בצבעי הקשת; האינטרסים שלהן - כלכליים, תדמיתיים - בכלל לא חשובים: העיקר שהדגל מונף בגאון. גם בסופר פארם החליטו להצטרף, ותלו באחד מסניפי הרשת בת"א מודעה בה הם מציעים הנחה נאה של 30% על מוצרי סיכה. כאילו לגייז אין חיים מחוץ למיטה

זה באמת משמח לראות שחברות מסחריות מציינות את חודש הגאווה עם מהדורות מיוחדות של מוצרים, המקושטים בצבעי הקשת. כבר ראיתי קרטון של רשת פיצה בצבעי דגל הגאווה, בקבוקי משקה ואריזות של טייק אווי. זה מרחיב את הלב לראות שחנויות ומסעדות תולות את דגל הגאווה בפתח בית העסק, כדי לומר "אנחנו איתכם במאבקכם לחיות את חייכם כפי שאתם רוצים". וזה לא משנה שהם עושים את זה משיקולים כלכליים או תדמיתיים, או כדי למצוא חן בעיניי הלהט"ב או להיראות נאורים ומתקדמים. העיקר שהדגל מונף בגאון.
גם בסופר פארם החליטו לציין את חודש הגאווה, ובסניף הרשת בדיזנגוף סנטר נתלתה מודעה גדולה בה מכריזה הרשת על "חגיית גאווה בסופר פארם", ומציעה הנחה נאה של 30% על מוצרים שלפי דעתם מיועדים ללהט"ב. מתברר שלפי אנשי השיווק של סופרפארם מה שהכי ישמח גייז ביום חגם זו הנחה על מוצרי סיכה (לובריקנטים). כי הרי מה זה להיות הומו אם לא לעשות מין אנאלי?
לפי סופר פארם, להיות גיי זה לא לחלוק את אהבתך עם מי שאתה רוצה, לא לחיות בזוגיות ארוכת שנים עם בן מינך, ולא להקים משפחה עם מי שאתה אוהב. עבורם, להיות גיי זה לעשות סקס אנאלי. כאילו לגייז אין חיים מחוץ למיטה.
היבואן של מוצרי הסיכה כתב לי בתגובה: "חשבנו שזה יהיה נחמד לעשות הנחה משמעותית על מוצר שהמון גייז (ואני בתוכם) אוהבים. לא התכוונו להעליב או לרמוז שום דבר. רק לעשות מחיר כדי להנגיש את המוצרים לכולם. כל הכבוד לסופר פארם שפעם ראשונה פונה בלי להתבלבל לקהילה, ועוד עם הדגל. מגיע להם שאפו ענק". ואילו בסופר פארם מסרו: ״מדובר במבצע מקומי שהתקיים במקביל לשלל מבצעים ופעילויות אחרות ברשת".

1 צפייה בגלריה
סופר פארם חודש הגאווה הנחה חומרי סיכה
סופר פארם חודש הגאווה הנחה חומרי סיכה
השלט בדיזינגוף סנטר
(צילום: דורון שרם)
אז אולי כדאי להזכיר לסופר פארם שזהות להט"בית אינה רק מין. זהות להט"בית היא עולם שלם של תוכן ומשמעות. היא מכלול של מאפיינים, השתייכות, קבוצות ייחוס. זו קהילה שיש לה רפרטואר חברתי תרבותי משותף, ושיש לה גאווה – שזה ההיפך מבושה. אנחנו גאים להיות חלק ממכלול, מקבוצה, מציבור שיש לו מאפיינים משותפים וסולידריות. אנחנו רוצים להרגיש נאהבים, מוערכים, מקובלים, נחשבים. אנחנו בונים לעצמנו עולם של קשרים ויחסים, מנסים להגשים את עצמנו, ואוספים חוויות והישגים המעצבים אותנו ומרכיבים את פאזל הזהות שלנו. להיות להט"ב זה לא רק לקיים יחסי מין.
לפי סופר פארם, עשרות שנים של מאבקים למען זכויות שוות, למען הכרה בזוגיות שלנו ולמען הזכות לחיות איך שאנחנו רוצים מסתכמות בדבר אחד: לעשות סקס אנאלי. במה זה שונה מהרבנים ההומופבים הקיצוניים שמגדפים גייז בגלל משכב זכר?
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.