בארץ

פרסום ראשון

מהשבוע הבא: באבל דן מורידה מחירים בשעות השיא

שירות המיניבוסים לפי הזמנה של דן ו-VIA יתחיל לגבות מחיר אחיד לאורך היום, שייקבע לפי אורך הנסיעה, החל מ-10 שקלים עבור 2 הק"מ הראשונים. המטרה: הוזלת הנסיעות הקצרות

אודי עציון 10:1604.03.21
באבל דן משנה את שיטת התעריפים כדי למשוך עוד נוסעים: שירות התחבורה הציבורית לפי הזמנה באפליקציה שמפעילות חברת דן ו-VIA באזור תל אביב יעבור בתחילת השבוע הבא לשיטת תעריפים חדשה שתוזיל את מחירי הנסיעות הקצרות ואת המחירים בשעות השיא. הכוונה לשנות את שיטת התשלומים בשירות נחשפה בכלכליסט.

 

תעריפי הנסיעה ייקבעו מעתה לפי מרחק, ויהיו אחידים לאורך כל שעות היום. כלומר, תעריף הנסיעה יעמוד על 10 שקלים עבור 2 הק"מ הראשונים, וכל קילומטר נוסף יעלה שקל נוסף עד לתקרה של 18 שקל. כך למשל, נסיעה משדרות בן גוריון בת"א לבורסה ברמת גן תעלה 11 שקל בלבד.

 

 

 

כיום מחויבים נוסעי באבל בתשלום של 15 שקל לנסיעה בשעות השיא, בין השעות 06:30-09:30 ובין 15:00-18:30 ובתשלום של 10 שקלים לנסיעה בשאר שעות הפעילות. כעת יבוטל החיוב בשעות השיא, ובמקביל יורחבו שעות הפעילות עד חצות בכל יום במקום עד 22:00, ובימי חמישי עד 01:00.

 

באבל דן באבל דן צילום: שאול גולן

 

במקביל, כחלק מהליך החזרה לשגרה של המשק ועם שובם של עומסי התנועה, החל מהשבוע הבא תסתיים הרחבת השירות למזרח רמת גן ובית החולים שיבא, בת ים, פתח תקווה וחולון. החל מהשבוע הבא השירות ימשיך לפעול בתל אביב (לרבות שכונות דרום העיר וצפון יפו), בגבעתיים ובאזורי הפעילות המקוריים בהם פעל ברמת גן עד לסגר האחרון.

 

שירות באבל דן היה שירות התחבורה הציבורית שנפגע הכי פחות בשנת הקורונה, עם ירידה של כ-20% במספר הנוסעים היומי מלבד בסגר הראשון, לעומת ירידה של 40%-60% באוטובוסים וברכבות, ואף רשם בחודש שעבר שיא יומי של 5,750 נוסעים. רף הכדאיות שקבעו בעבר משרדי התחבורה והאוצר להפעלת השירות, שכולל 100 מיניבוסים, היה 4,500 נוסעים ביום.

 

"שינוי התעריפים יוזיל את הנסיעות הקצרות בבאבל, ואני מעריך שיגדיל את מספר הנוסעים שלנו", אמר לכלכליסט איתי רוגטקה, מנהל שירות באבל דן. "קיבלנו הרבה אהדה מהנוסעים בימי הקורונה, כשירות שבו קל לשלוט במספר הנוסעים ובניקיון בכל מיניבוס. אנחנו מזהים בשבועות האחרונים שאנשים יוצאים יותר מהבית, גם הערב, כדי לפגוש חברים ולשבת לאכול ברחוב, ולכן הארכנו את שעות הפעילות".

 

אופיר קרני, מנכ"ל קבוצת דן מסר: "השיפור העקבי בביצועי באבל הינו אינדיקציה נוספת להצלחת קבוצת דן להטמיע טכנולוגיות חדשות בענף התחבורה ולהציע לציבור מוצרים חדשניים ומתקדמים שמשפרים משמעותית את רמת השירות. כעת ההצלחה באה לידי ביטוי גם במהפכת התעריפים של השירות - שתאפשר לקהל הנוסעים להנות מתחבורה טובה ומתקדמת במחיר נוח לכל כיס".

x