$
רכב

יבואני הרכב עובדים כרגיל בסגר, אך רוב הלקוחות לא יכולים להגיע

בענף הרכב צופים שהמסירות יתנקזו בעיקר לשבוע האחרון של ינואר, מה שידרוש מהיבואנים להפעיל את מתקני המסירה שעות רבות מהרגיל

תומר הדר 09:3210.01.21

למרות הסגר שהחל בשבוע שעבר, מרכזי המסירה של יבואני הרכב עובדים כרגיל. ועם זאת, לא ברור כיצד הלקוחות יוכלו להגיע כדי לקחת את המכוניות החדשות.

 

בשבוע שעבר טרם התקבלה החלטה אודות אופן הפעלת מרכזי המסירה של יבואני הרכב ואולם, השבוע החלו רוב מרכזי הלוגיסטיקה והמסירה לפעול, זאת עקב הכללתם בקטגוריית "מרכזי שירות לרכב", כלומר הם נחשבים כמו מוסכים. ועם זאת, יבואני הרכב עדיין ניצבים בפני בעיה: מרכזי הכנת הרכב עובדים, אך הלקוחות במקרים רבים לא יכולים לצאת מביתם כדי לקבל את המכוניות.

 

 

 

בפועל, גם סוכנויות הרכב סגורות ופועלות בדרך כלל במתכונת מצומצמת מאוד. בחלק מן המקרים מסכימים יבואני רכב לספק את המכונית לפתח ביתו של הלקוח ובמקרים מסוימים מאוד מגיעים הלקוחות כדי לקבל את הרכב החדש במסגרת הגעה למרכז שירות, או תוך נטילת סיכון מסוים בקנס.

 

אולם תצוגה של קיה אולם תצוגה של קיה צילום: רונן טופלברג

 

בכל מקרה, בענף הרכב צופים כי העובדה שאולמות התצוגה סגורים ומרכזי המסירה פתוחים עלולה לייצר צוואר בקבוק שבמסגרתו יידחו מסירות של רכבים חדשים בעיקר לשבוע האחרון של ינואר, מה שידרוש מיבואני הרכב להפעיל את מתקני המסירה שעות רבות מהרגיל באופן מיוחד.

 

כפי שנחשף בכלכליסט בשבוע שעבר, משלוחי הרכב החדש למדינת ישראל כמעט הוכפלו במהלך דצמבר בגלל כניסתו של המס הירוק החדש לתוקף. חלק מן המכוניות אשר נכנסו לישראל בדצמבר מיועדות למסירה ללקוחות במהלך ינואר. יתרה מזאת, לקוחות אשר הזמינו מכוניות בנובמבר-דצמבר ודרשו לקבל מכונית "מודל 2021" ממתינים גם הם לקבל את המפתח למכוניתם החדשה בינואר.

 

על פי תחזיות מוקדמות, ינואר יועד להיות החודש החזק ביותר בשנת 2021 עם מעל 40 אלף מסירות של רכבים חדשים, אבל יכולתם של יבואני הרכב להפעיל מרכזי מסירה אשר יכינו את המכוניות ויבצעו את כל התהליכים הטכניים ובמקביל גם למסור את המכונית פיזית ללקוח, תיבחן במהלך השבועיים הקרובים ותקבע האם חודש ינואר יהיה חודש שיא של מסירות, או שהשיא יעבור לראשונה לפברואר.

x