$
רכב

המחירים נחשפים: המסים החדשים מייקרים את המכוניות ב-1,000 עד 10,000 שקל

כל מכוניות המיני האוטומטיות ספגו התייקרות של עד 2% ממחירן בשל מתווה המיסוי הירוק החדש. במקביל נכנס לתוקפו השלב השני בהעלאת המס על המכוניות ההיברידיות. יש גם דגמי בנזין ודיזל שמחירם עלה

אודי עציון 08:4603.01.21

דווקא בזמן משבר כלכלי ובזמן שרבים מתרחקים מהתחבורה הציבורית בגלל חוסר אמינותה והחשש להידבק בקורונה מנוסעים אחרים, מייקרת המדינה את המכוניות העממיות והנגישות ביותר לציבור.

 

 

 

עם כניסת מתווה המיסוי הירוק החדש שלשום (ו'), 1 בינואר 2021, שמחושב מעתה לפי נתוני פליטת המזהים של המכוניות החדשות בתקינת ה-WLTP האירופית החדשה והמחמירה, החלו יבואני הרכב לפרסם את מחירוני השנה החדשה.

 

כל מכוניות המיני האוטומטיות, קיה פיקנטו, יונדאי i10, שברולט ספארק ומיצובישי ספייס סטאר, ספגו התייקרות של עד 2% ממחירן: הדגמים המאובזרים של פיקנטו ו-i10 מתייקרים ב-1,000 שקל, ספארק מתייקרת בשתי הגרסאות ב-1,750 שקל וספייס סטאר הבסיסית ב-2,000 שקל, ל-80 אלף שקל.

 

 

יונדאי i10 יונדאי i10 צילום: נועם ריין

 

במקביל נכנס לתוקפו השלב השני בהעלאת המס על המכוניות ההיברידיות. היברידיות רגילות מחויבות מעתה ב-50% מס קנייה במקום ב-45% עד כה, והיברידיות נטענות מחויבות ב-30% מס קנייה במקום 25%, כאשר במקביל ירדה הנחת המס המירבית שיכולים האחרונים לקבל, מ-60 ל-50 אלף שקל.

 

וכך מתייקרות שתי המכוניות הנמכרות ביותר ב-2020: טויוטה קורולה ההיברידית מתייקרת ב-2,000 שקל, ומחירה של הסדאן בסיסית ברמת גימור סאן עומד על 138 אלף שקל. יונדאי איוניק התייקרה ב-2,000 שקל בדגם הציים פרמיום וב-1,000 שקל בסופרים המאובזר יותר המיועד לשוק הפרטי, ושניהם עולים כעת 144 אלף שקל שקל.

 

וגם הג'יפונים הירוקים מתייקרים: יונדאי קונה ההיברידי הבסיסי, שנרכש בעיקר בידי חברות הליסינג, יתייקר ב-2,000 שקל ל-142 אלף שקל. טויוטה C-HR וראב 4 ההיברידיים התייקרו ב-1,000 שקל. אין שינוי במחיר הקיה נירו אורבן, שנותר 145 אלף שקל.

 

 

טויוטה ראב 4 טויוטה ראב 4 צילום: עמית שעל

 

גם הקטנות ההיברידיות משלמות את המחיר: טויוטה יאריס מתייקרת בדגמים ההברידיים ב-1,000 עד 6,000 שקל, כשההתייקרות הגדולה ביותר תהיה הפרימייר אדישן המאובזרת, שתעלה כעת 126 אלף שקל.

 

בקרב היברידיות הנטענות העממיות, מחירה של קיה נירו PHEV נותר ללא שינוי, החל מ-150 אלף שקל. כך גם במקרה של דגמי הפלאג-אין של אופל גרנדלנד ופיג'ו 3008 שהושקו באחרונה, כבר לפי המיסוי המעודכן. מיצובישי אאוטלנדר PHEV, לעומת זאת, מתייקר ב-5,000 שקל, ומחירו יתחיל ב-200 אלף שקל.

 

למרות שהמס על רכב חשמלי לא השתנה, ה-MG ZS EV, הדגם הנמכר ביותר בסגמנט, מתייקר בגרסת האבזור היקרה ב-3,500 שקל, ל-144,500 אלף שקל, כאשר בלובינסקי מייחסים את ההתייקרות להעלאת מחי מצד היצרן, ומציינים כי מחיר הדגם הבסיסי יישאר ללא שינוי על 129 אלף שקל.

 

 

שברולט אקווינוקס שברולט אקווינוקס

 

ויש גם דגמי בנזין ודיזל שמחירם עלה:

 

  • טויוטה: דגמי הבנזין של היאריס מתייקרים ב-2,000 שקל ודגמי הבנזין של הראב-4 מתייקרים ב-1,000 שקל.
  • סיאט: ארונה FR התייקר עוד באוקטובר ב-3,000 שקל ל-125 אלף שקל, ומחירי הלאון שהושקה בחודש שעבר כבר נקבעו לפי המיסוי המעודכן.
  • פולקסווגן: הפולו הידנית מתייקרת ב-3,000 שקל ל-97 אלף שקל, והאוטומטית ב-1,000 שקל ל-125 אלף שקל.
  • קיה: ספורטאז' 1,600 סמ"ק טורבו מתייקר ב-2,000 שקל ל-162 אלף שקל. קיה אקסיד בדגם הבסיס שנרכש בעיקר בידי חברות הליסינג מתייקר ב-1,600 שקל.

    דגמי קיה סטוניק מתייקרים ב-1,000 שקל, וכך גם דגמי הסלטוס.

  • שברולט: רכב הפנאי אקווינוקס התייקר ב-2,000 עד 10,000 שקל, כאשר דווקא ה-LS הבסיסי ספג את ההתייקרות הגדולה ביותר ועולה כעת 160 אלף שקל.

 

x