$
בארץ

לקראת התחרות: נמל אשדוד השלים רכישת מנופים אוטומטים בכ-240 מיליון שקל

החברה רכשה חמישה מנופי גשר מידי חברת ZPMC, באמצעות מימוש אופציה שקיימת בחוזה מולם שנחתם בשנת 2017. זאת לקראת התחרות הצפויה מול הנמל הפרטי שיפתח באשדוד בשנה הבאה ויופעל על ידי חברת TIL ההולנדית

ליאור גוטמן 15:0916.12.20

חברת נמל אשדוד חתמה על רכישת חמישה מנופי גשר חצי אוטומטיים בעלות של כ-240 מיליון שקל. הציוד ירכש מידי חברת ZPMC באמצעות מימוש אופציה שקיימת בחוזה מולם שנחתם עוד בשנת 2017.

 

 

לפי נמל אשדוד המנופים יותאמו לפריקה של אניות ענק שנושאות עד 24 אלף מכולות (TEU), עם אפשרות פריקה וטעינה של שתי מלאות בו זמנית. בניגוד לציוד הקיים לעובדי הנמל תהיה אפשרות לשלוט על העבודה מרחוק באמצעות מפעילים שימוקמו בחדר בקרה.

 

מכולות בנמל אשדוד מכולות בנמל אשדוד צילום: יח"צ נמל אשדוד

 

 

עד היום אוניות ענק שנושאות עשרות אלפי מכולות נמנעו מלהגיע לישראל, הן בשל העדר ציוד מתאים והן בשל מגבלות תשתית שמנעו מאוניות להתקרב לרציף מבלי להסתכן בפגיעה של גחון האוניה בקרקעית הים. המגבלות הללו הפכו לעיתים את ישראל ליעד משני בקווי הספנות, כאשר החשש הגדול הוא שלאורך זמן חברות הספנות הגדולות יעדיפו לפקוד נמלים אחרים ומתקדמים יותר באגן הים התיכון. לפיכך, שני הנמלים הגדולים - אשדוד וחיפה - מתכננים בימים אלו העמקת שוקת המים, ועד למצב שתאפשר כניסת אוניות ענק לישראל.

 

מבחינת נמל אשדוד הציוד החדש יגיע לישראל בעוד כשנה, זאת במסגרת עבודות השדרוג על רציף 21. דירקטוריון חברת הנמל אישר זה מכבר תקציב השקעות של כ-2.4 מיליארד שקל לפיתוח הנמל בשנים הקרובות, זאת לקראת התחרות הצפויה מול הנמל הפרטי שיפתח שם שנה הבאה ויופעל לאורך 25 שנה על ידי חברת TIL ההולנדית.

 

שיקו ז'אנה מנכ"ל חברת נמל אשדוד מסכם ש"נמל אשדוד ממשיך לקדם טכנולוגיות חדישות בכל רבדי פעילות הנמל במטרה לשפר את השירות ולהפוך לנמל המתקדם בעולם. בשנים האחרונות רכשנו מנוף בודד דכר פועל בנמל, זאת במטרה לבדוק את ההתאמה שלו לצרכים. במהלך 2020 הגענו להישגים תפעוליים מרשימים, ולכן הוחלט לרכוש עוד חמישה מנופים דומים לשיפור היעילות בנמל".
x