$
בארץ

נאבקים בעומס בנתב"ג: אלו ההחלטות שהתקבלו

לאחר תיעוד תורי הענק, החליטו במשרדי התחבורה והבריאות כי מעתה יבוטל התשאול למגיעים ממדינות ירוקות, הירידה מהמטוס תיעשה בקבוצות קטנות יחסית ומספר הדיילות בעמדות הצ'ק-אין יוגדל. אלו כל ההנחיות שניתנו במטרה לתקן את הליקויים

איתי בלומנטל, ynet 22:5613.12.20
ביטול תשאול למגיעים ממדינות ירוקות, ירידה מהמטוס בקבוצות שאינן גדולות מ-30 איש והכפלת מספר עמדות הצ'ק-אין באולמות היציאה בנתב"ג. אלו כמה מההחלטות שהתקבלו הערב (א') במשותף במשרד התחבורה ובמשרד הבריאות, לאחר התיעוד ב-ynet של העומס העצום בנתב"ג, ובמטרה לתקן את הליקויים.

 

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב הורו למנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו לסייר היום בנתב"ג על מנת לבחון הסדר הדוק יותר שימנע התקהלויות המוניות, כפי שנראו בתיעודים של הימים האחרונים. השניים ערכו סיור בליווי יעקב גנות, מנכ"ל רשות שדות התעופה, ושמוליק זכאי, מנכ"ל נתב"ג. לאחר הסיור הוחלט להוסיף על הנחיות התו הכחול הקיים גם את ההנחיות הבאות:

 

בנוגע לטיסות נכנסות, הבאים ממדינות ירוקות לא יצטרכו לעבור תשאול כדי לצמצם התקהלויות; לא יחוברו לשרוולים יותר מארבע מטוסים במקביל, מהם עד שתי מטוסים שהגיעו ממדינות אדומות; רשות התעופה האווירית הונחתה לתגבר את האכיפה על חברות התעופה במדינות המוצא כך שלא יעלו על הטיסה נוסעים בלי הצהרת בריאות שמולאה מראש.

 

נתב"ג נתב"ג צילום: מוטי קמחי)

 

 

לצד זאת הוחלט על הקמת צוות לשיפור הממשק המחשובי לחיסכון בזמן ונוספה הנחיה להשלים את תקינת מעברי הגבול מבחינת מספר הפקחים. בנוסף, עם ההתחברות של המטוס לשרוול יהיה פיקוח והירידה מהמטוס תיעשה בקבוצות של 20-30 נוסעים בלבד בכל פעם, כדי שלא ייווצר עומס במעברים שבין השרוול ועד לאחר ביקורת הגבולות

 

לגבי נוסעים יוצאים הוחלט לחייב בתקנות החל מהתיקון הקרוב כי פתיחת דלפקי הטיסה תיעשה ארבע שעות לפני מועד הטיסה, כדי לטפל בתהליכים באופן מרווח יותר. בנוסף, חברות התעופה יידרשו לאייש לכל טיסה שש דיילות לפחות בעמדות הצ'ק אין ויוכפל מספר עמדות הצ'ק אין באולם הטיסות היוצאות.

x