$
רכב

חקירה בארה"ב: חשד לבעיית בטיחות ב-115 אלף רכבי טסלה

רשות הבטיחות בדרכים הודיעה על פתיחה בחקירה רשמית בשל חשש לבעיה במערכת המתלים הקדמית במכוניות מסוימות מדגמי S ו-X - במקרה של שבירה הצמיג עלול לבוא במגע עם חלק החיפוי שמעליו

שירות כלכליסט 10:1228.11.20

רשות הבטיחות בדרכים האמריקאית (NHTSA) הודיעה אתמול (ו') שפתחה בחקירה רשמית לגבי בעיית בטיחות במערכת המתלים הקדמית של 115 אלף כלי רכב מתוצרת טסלה.

 

 

 

הרשות הודיעה שהיא פותחת בבדיקה ראשונית של מכוניות מודל S שיוצרו בשנים 2015-2017, ורכבי מודל X שיוצרו בשנים 2016-2017, לאחר שקיבלה 43 תלונות על כשל לכאורה בחיבורי המתלים הקדמיים - הימני או השמאלי.

 

טסלה מדגם S טסלה מדגם S צילום: רויטרס

 

טסלה פרסמה בפברואר 2017 הודעת שירות בו התריעה על כשל אפשרי בחיבורים האלה, כך לדברי ה-NHTSA. על פי אותה הודעה מ-2017 לחלק מכלי הרכב יש "חיבורי מתלים קדמיים שאינם עומדים בתקנות העמידות של טסלה. במקרה שבירה של אחד מהם, הנהג עדיין יכול לשמור על שליטה ברכב אך הצמיג עלול לבוא במגע עם חלק החיפוי שנמצא מעליו".

 

ה-NHTSA מסרה עוד ש-32 תלונות תיארו כשל שאירע במהלך ביצוע חניה במהירות נמוכה, ו-11 נוספים שאירעו במהלך נסיעה. שמונה תלונות נוספות עשויות לעסוק באותה בעיה, כך על פי הרשות. לדבריה "נראה שהתלונות מצביעות על מגמה שהולכת ומתגברת, עם שלוש תקריות בטיחות שאירעו בכבישים מהירים רק בשלושת החודשים האחרונים".

 

ב-20 בנובמבר הוגשה תביעה ייצוגית נגד טסלה בבית משפט מחוזי בקליפורניה בנושא בעיות מתלים ברכבים ממודל S ו-X, בה נטען על קיומם של פגמים שעלולים להביא לכשל ברכיבי זרועות המתלים הקדמיים והאחוריים. באוקטובר מסרה טסלה ל-NHTSA שהיא מבצעת ריקול לכ-30 אלף רכבים מהמודלים הרלוונטיים בסין, עקב בעיות במתלים הקדמיים, וזאת לבקשת הרגולטור הסיני, "כיוון שסביבת הנהיגה בסין מצריכה מתלים חזקים יותר, עקב מצב הכבישים המקומי". במקביל מבצעת החברה ריקול לכלי רכב ממודל S בסין, עקב בעיה נפרדת במתלים האחוריים.

 

אך טסלה מסרה ל-NHTSA שאינה מאמינה שאכן ישנו פגם ייצור במתלים, ושאין צורך בריקול בארה"ב, וכינתה את הבעיה עליה דווח במדינה כ"נדירה ביותר". היא הוסיפה גם שאינה מודעת לכל תאונה, פציעה או מקרה מוות שאירעו בעקבות בעיה כזאת.

x