$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

עיריית תל אביב בוחנת דחייה של מועד חובת קסדה בקורקינט השיתופי

לאחרונה "רוכך" מתווה העירייה שאמור היה להכנס לתוקף בעבוד שבועיים, לפיו מפעילות הקורקינטים נדרשות לספק קסדה למשתמשים, ויועד ל-500 קורקינטים בלבד מתוך 7,000 בתל אביב

תומר הדר 10:1830.09.20

המחלקות האורתופדיות באיכילוב יצטרכו להישאר בכוננות: ל"כלכליסט" נודע כי עיריית תל אביב בוחנת בימים אלה את המתווה שקבעה, לפיו בעוד שבועיים בלבד ידרשו מפעילות הקורקינט השיתופי לספק קסדות למשתמשים.

 

 

כזכור, עוד בשנה שעברה קבעה עיריית תל אביב שורה של הגבלות על משתמשי הקורינט השיתופי אשר כללה בין היתר הגבלות על מהירות הכלים השיתופיים באזורים מסוימים, התקנת מספרי רישוי על הקורקינטים - וגם מגבלה אחת שעד היום לא יצאה לפועל: חובת אספקת קסדה לרוכב. עקרונית החובה לספק את הקסדה לרוכב חלה על מפעילות הקורקינט השיתופי - והיתה אמורה להיכנס לתוקף ב-15 לאוקטובר.

 

קורקינט בתל אביב קורקינט בתל אביב צילום: עמית שעל

 

המתווה שנקבע בין מפעילות הקורקינטים השיתופיים ועיריית תל אביב עבר ממש לאחרונה "ריכוך" שבמסגרתו נקבע כי חובת אספקת הקסדות ב-15 באוקטובר תחול על 500 קורקינטים שיתופיים מתוך כ-7,000 אשר פועלים בתל אביב. ב-15 בנובמבר יסופקו עוד כמחצית מן הקסדות ואילו בתחילת 2021 יהיו כל הקורקינטים השיתופיים בתל אביב מצוידים בקסדה צמודה. אך כעת כאמור נבחנת דחיה של המתווה, כך שבאוקטובר לא יסופקו קסדות כלל - ויתכן, לטענת גורמים בענף, כי קסדות לא יסופקו כלל השנה.

 

יצוין כי למרות הקורונה והסגר, מפעילי הקורקינט טוענים כי במהלך ימי הסגר הקורקינטים החשמליים השיתופיים עדיין משמשים לא מעט רוכבים אשר רוכבים בתחומי רדיוס הקילומטר הבודד אשר מותר ביציאה מהבית.

 

במהלך החודשים האחרונים פנו ספקיות שירותי שיתוף הקורקינט לכיוונים אחרים. לדוגמה, בירד השיקה בישראל קורקינט לא שיתופי, כלומר כזה שניתן פשוט לרכוש בחנות. הקורקינט - BIRD AIR אשר מיובא ארצה על ידי UME עולה 2,490 שקלים.

 

מעיריית תל אביב נמסר: "הנושא בבחינה בימים אלה".

x