$
בארץ

אזהרה לישראל: אם יותרו רק טיסות נכנסות - חברות זרות לא יטוסו כלל לארץ

ארגון התעופה IATA פנה לשרת התחבורה מירי רגב באמצעות השלוחה הישראלית והזהיר מפני השלכות סגר מלא על נתב"ג. לדברי מנהל אזור ישראל בארגון: "לאור אי הוודאות - הסיטואציה עשויה בסופו של דבר לפגוע בקהל הנוסעים"

נווית זומר 21:0524.09.20

רגע לפני החלטת הממשלה האם לסגור את נתב"ג לחלוטין או חלקית, מזהיר ארגון התעופה IATA באמצעות השלוחה הישראלית מפני השלכות המהלך, ביניהן החשש כי אם תותרנה רק טיסות נכנסות - חברות זרות יעדיפו לא לטוס כלל לישראל.

 

 

גורמים בענף התעופה אמרו כי קיים חשש נוסף שבמתווה בו יותר לחברות תעופה זרות לנחות בישראל, אך לא יותר לאזרחי ישראל לטוס - ישראלים שכבר רכשו כרטיס לתקופת הסגר ולא יוכלו לממשו, לא יקבלו החזר מחברת התעופה הזרה וזאת בטענה כי על פי חוק מילאה את כל מחויבויותיה, והמריאה מישראל בזמן הנקוב.

נתב"ג בימי קורונה נתב"ג בימי קורונה צילום: יאיר שגיא

 

במכתב ששלח היום קובי זוסמן מנהל אזור ישראל בארגון לשרת התחבורה מירי רגב, שמוקדם יותר אישרה טיסות ליומיים הקרובים בלבד, נאמר: "הנני מבקש לפנות אליך באופן דחוף בשם ארגון IATA: ארגון התעופה שכ-290 חברות תעופה בינלאומיות נמנות עליו לרבות חברות התעופה הישראליות. ביממה האחרונה אנו ניזונים מהתקשורת כי ישנה כוונה לסגור הפעילות בנמל התעופה, ולאפשר רק טיסות נכנסות.

 

"אני מבקש להבהיר כי מתווה כזה שבו יותר רק טיסות נכנסות, עשוי לגרום לחברות רבות לא להפעיל טיסות לישראל, וייתכן אף כי בהמשך ולאור אי הוודאות בהפעלות הטיסות, לא יופעלו טיסות כלל למדינת ישראל. אני מבקש גם להבהיר כי חברות תעופה איננן יכולות לפעול בקבועי זמן קצרים כל כך והסיטואציה הזו עשויה בסופו של דבר לפגוע בקהל הנוסעים אשר עשוים למצוא עצמם ללא אפשרות לשוב למחוז חפצם ובמגזר העיסקי, ככול שמדובר בשינוע מטענים לישראל וממנה. מבקש על כן את התערבותך המיידית על מנת לאפשר רציפות תפעולית באופן אשר לא יפגע בנוסעים ובחברות התעופה - אשר ממילא נמצאות במשבר החמור ביותר בתולדות התעופה האזרחית".

 

יש לציין כי בחודשים האחרונים היה ארגון התעופה IATA מעורב, יחד עם גורמים בינלאומיים רבים נוספים, ביצירת מתווה להבטחת המשך פעילות תעופתית לצד הקורונה - כולל גם בישראל בשיתוף פעולה מלא עם רת"א ורש"ת.

x