$
בארץ

פרסום ראשון

יממה לפני המכרז - סימנס פרשה ממכרזי הענק של הרכבת הקלה בת"א

סימנס השתתפה עם מנרב, אלייד וכלל, אבל הם החליטו לפרוש ובמקום זה להתמקד באפשרות של אספקת ציוד ומתן שירותי תפעול ואחזקה. את סימנס תחליף באחזקות בזכיין שמתמודד על מכרזי הענק, צ'יינה הארבור הסינית, שבונה בימים אלו את הנמל החדש באשדוד

ליאור גוטמן 22:4113.09.20

חברת התחבורה הענקית סימנס פרשה בישורת האחרונה ממכרזי הענק של הרכבת הקלה בתל אביב. כך נודע לכלכליסט.

 

 

 

סימנס השתתפה עם מנרב, אלייד וכלל, אבל הם החליטו לפרוש מאחזקות בזכיין שמתמודד על מכרזי הענק של הרכבות בתל אביב, ובמקום זה להתמקד באפשרות של אספקת ציוד ומתן שירותי תפעול ואחזקה (SPC)

 

ההודעה על הפרישה מאחזקות בזכיין נמסרה לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) הממשלתית שאחראית על המכרזים. מי שיחליף את סימנס באחזקות היא היא צ'יינה הארבור הסינית (China Harbour Engineering Company, או CHEC), שבונה בימים אלו את הנמל החדש באשדוד.

 

 

העבודות על הרכבת הקלה העבודות על הרכבת הקלה צילום: דור מנואל

 

כפי שפורסם בכלכליסט,  מחר אמורים להתקבל בנת"ע (ב) ההצעות למכרזי עבודות הענק של שני קווי הרכבת החדשים בתל אביב. מדובר במכרזים לעבודות ולאספקת מערכות לשני קווים - הקו הירוק (חולון עד הרצליה) והקו הסגול (מעגלי בתל אביב מתחנת הרכבת סבידור, מערבה לים וחזרה מזרחה על רחוב אלוף שדה עד אזור אור יהודה) - ובעלות כוללת שנאמדת בכ-15 מיליארד שקל.

 

רשימת הקבוצות שניכשו לשלב המיון המוקדם כללה במקור את CAF הספרדית בשיתוף שפיר; CRRC הסינית עם שיכון ובינוי ואגד; אלסטום בשיתוף אלקטרה, ודן; CREC הסינית בשיתוף בומברדייה הקנדית, אקסלנס, קרן נוי והפניקס, והקבוצה החמישית שהיא כאמור צ'יינה הארבור, בשיתוף מנרב, אלייד וכלל. מועד ההשקה הוא סביב 2027

x