רכב

בלעדי לכלכליסט

השקת טסלה נדחתה בכמה חודשים: מנהל מערך השירות הישראלי עזב

משרד התחבורה דורש מיצרנית החשמליות הקמת מוסך בישראל, כתנאי לקבלת אישור ייבוא. אבל אילן בננו, שנשכר להקים אותו ולגייס כוח אדם, עזב את החברה

אודי עציון 08:0220.08.20

אכזבה לישראלים שקיוו להזמין השנה סוף סוף מכונית חשמלית של טסלה: ההשקה הישראלית צפויה להידחות שוב בכמה חודשים, לאחר שנעצרה הפעילות להקמת מרכז שירות של החברה וגיוס כוח אדם לטיפול במכוניות החשמליות.

 

 

 

אילן בננו, לשעבר בכיר במחלקות השירות של כלמוביל (מרצדס) ושל צ'מפיון מוטורס (קבוצת פולקסווגן), שגויס כדי להקים לטסלה ישראל את רשת השירות הישראלית של היצרן לפני כחצי שנה, עזב את החברה. בננו לא מסר תגובה.

 

הקמת מערך שירות בישראל היא דרישה של משרד התחבורה מכל יבואן רכב, כתנאי לקבלת אישור לייבא לארץ מכוניות בהיקף נרחב, וכדי להבטיח שיטופלו במקצועיות ובטיחות הנהיגה בהן תישמר. המשרד אישר בינתיים לטסלה מעמד של יבואן זעיר, המאפשר לה לייבא 20 מכוניות בשנה. 10 כבר עלו לכביש ומשמשות את צוות ההקמה.

 

עמדת הטענה של טסלה עמדת הטענה של טסלה צילום: שאטרסטוק

 

 

בניגוד לשאר יצרני הרכב, הפועלים בארץ באמצעות יבואנים מקומיים, החליטה טסלה להקים בעצמה אופרציה מקומית בבעלותה, שתעסוק במכרת המכוניות ובטיפול בהן. בינתיים מהלכי ההשקה מתנהלים בפיגור גדול אחרי לוח הזמנים המקורי, שכלל השקה של המכוניות בקניון רמת אביב עוד בינואר השנה.

 

אחד המכשולים בהקמת מערך השירות המקומי של היצרנית הוא הקורונה, שמקשה על שליחת מכונאים להשתלמות במתקני טסלה בארה"ב או באירופה, ועל הגעת אנשיה לישראל.

 

לפי גורמים בענף, טסלה מפעילה בארץ כמה צוותים, הפועלים בנפרד, לקראת ההשקה. בעוד שהקמת מערך השירות והמכירות מתעכב, הצוות המטפל בהקמת תשתיות הטעינה למכוניות ממשיך לעבוד, וכפי שנחשף בכלכליסט, חתם בחודש שעבר על חוזים להקמת עמדות טעינה מהירות עם רשתות קניוני עזריאלי ומליסרון. עמדות הטעינה המהירה של החברה, המכונות סופרצ'ארג'רס, יוקמו לפי ההערכות בקניוני עזריאלי בתל אביב ובחיפה, ובקניוני עופר באילת (בלכת שבא), בתל אביב (רמת אביב) ובקניון נוסף של הרשת בצפון הארץ.

 

טסלה נוהגת להקים בכל שוק שבו היא פועלת רשם עמדות הטענה מהירות משלה, שזמינות רק למי שרוכש ממנה מכוניות. 

x