שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

פרסום ראשון

סמנכ"ל התכנון של הרכבת הקלה מסיים את תפקידו

גלעד צוובנר הודיע על רצונו לפרוש לאחר מספר חודשים בלבד בתפקיד; בשלב זה לא ברור האם עזיבתו של צוובנר תעכב את הפרויקטים השונים, כאשר החברה מתאמצת להדביק את הפער שנוצר בעבודות הקו הראשון

ליאור גוטמן 12:3812.08.20

גלעד צוובנר, שמכהן כסמנכ"ל התכנון של חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), הודיע לאחרונה על רצונו לסיים את תפקידו, כך נודע לכלכליסט.

 

 

 

נת"ע אחראית על הקמת מערך הרכבות הקלות בתל אביב, כאשר צוובנר נכנס לתפקידו רק לפני מספר חודשים מועט, וזאת בעקבות עזיבתו של סמנכ"ל התכנון הקודם ניר קוגל, שסיים בעצמו את התפקיד לפני כשנה. חטיבת התכנון אחראית על תכנון הפרויקטים משלב הייזום ועד שלב הביצוע, כמו גם על תכנון קווי המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) הנוספים. אגפי החטיבה כוללים את אגף המקרקעין ואגף ההנדסה, שמעניקים תמיכה מקצועית בתחומים שונים, לרבות סביבה, קרקע ותנועה. נת"ע הייתה אמורה להשיק בעוד כשנה את הקו הראשון בתל אביב (הקו האדום, 24 ק"מ שיחברו בית פ"ת, ת"א ובת ים) אולם בדיון שנערך לאחרונה בכנסת, כמו גם בדו"חות פנימיים של מבקר ההחברה רו"ח קובי נבון, התברר שמועד ההשקה המשוער הוא במהלך החציון הראשון של שנת 2023.

 

 

עבודות התשתית של הרכבת הקלה עבודות התשתית של הרכבת הקלה צילום: שאול גולן

 

בשלב זה לא ברור האם עזיבתו של צוובנר תעכב את הפרויקטים השונים, כאשר החברה מתאמצת להדביק את הפער שנוצר בעבודות הקו הראשון ככל שהיא יכולה. כפי שפורסם בכלכליסט שרת התחבורה מירי רגב כבר ביקשה ממשרד האוצר תוספת תקציב בהולה של כ-1.1 מיליארד שקל לפרויקט הקו הראשון, כאשר התקציב המקורי שעמד על כ-17 מיליארד שקל התברר בדיעבד כלא מספיק. עוד נודע לכלכליסט שחלק מהמנהלים הבכירים של הקו הירוק העתידי (הקו השני שמתוכנן, חולון-הרצליה, עם פתיחה מיועדת בשנת 2027) ביקשו לסיים את תפקידם על רקע אישי. מעל כל אלה החברה יצאה בימים האחרונים במכרז למציאת מבקר פנים חדש שיחליף את רו"ח קובי נבון שמלווה את החברה כבר כעשור.

 

מנת"ע מסרו בתגובה ש"בפגישה שהתקיימה בין המנכ"ל חיים גליק לבין סמנכ"ל התכנון גלעד צוובנר, סוכם על פרישתו של הסמנכ"ל מתפקידו. המנכ"ל גליק הודה לגלעד על עבודתו המאומצת בחודשים האחרונים, במטרה לקדם את הפרויקטים המורכבים של קווי הרכבת הקלה ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו".
x