$
בארץ

פרסום ראשון

מנהל רשות התחבורה הציבורית פורש - בדרך לניהול פרויקט מנהרות הכרמל

במכתב שהעביר הבוקר לשרת התחבורה מירי רגב, כתב אמיר אסרף כי הוא מודיע על סיום תפקידו בעוד כחודש, "לאחר כשנתיים בתפקיד וכ-20 שנות שירות במגזר הציבורי". רגב: "מודה לאמיר על שירותו למען קידום התחבורה הציבורית"

ליאור גוטמן 14:0909.08.20

המנכ"ל היוצא של רשות התחבורה הציבורית הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל מנהרות הכרמל. כך נודע לכלכליסט. מנהרות הכרמל הוא אחד מכבישי האגרה הבודדים הקיימים בישראל (לצד כביש 6 והנתיב המהיר), ולאחר קרוב לעשור של פעילות הוא אחד מנתיבי הנסיעה החשובים מאזור המרכז צפונה, עם אפשרות לחצות את אזור חיפה מבלי להכנס לעיר.

 

מוקדם יותר חשף כלכליסט שאסרף, מנהל רשות התחבורה הציבורית, פורש מתפקידו. במכתב שהעביר הבוקר (א') לשרת התחבורה מירי רגב נכתב: "ביקשתי להודיע לשרת התחבורה על סיום תפקידי בעוד כחודש, לאחר כשנתיים בתפקיד וכ-20 שנות שירות במגזר הציבורי ולצאת לדרך חדשה".

 

מנהל רשות התחבורה הציבורית אמיר אסרף מנהל רשות התחבורה הציבורית אמיר אסרף צילום: אוראל כהן

 

 

אסרף, בעברו בכיר באגף התקציבים וסמנכ"ל הכספים של נתיבי ישראל (מעצ לשעבר), מונה לתפקיד ב-2018, ולאחר שהתפקיד חסר את המינוי המתאים מאז פרישתו של המנכ"ל הקודם מאיר חן בסוף 2017. הרשות אחראית למעשה על כלל שירותי התחבורה הציבורית בישראל, לרבות אוטובוסים, מוניות לסוגיהן ורכבת ישראל

 

במסר ששלח אסרף לעובדים במשרד נאמר: "אני מודה לשרי התחבורה בעבר ובהווה, ישראל כץ, בצלאל סמוטריץ' ומירי רגב, ולמנכ"לי המשרד קרן טרנר ועופר מלכה, על האמון שנתנו בי. מצאתי ברשות הארצית לתחבורה ציבורית אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, מנהלים מצויינים ועובדים מסורים, העושים לילות כימים לשיפור התחבורה הציבורית. הדרך עודנה אורכה ומורכבת והמשימות שנותרו רבות ומאתגרות, מהמורות ודאי לא יחסרו בה. יחד עם זאת, אין ספק בליבי כי אתם תוכלו לכל אלה וכי תמשיכו לפעול באחריות ובמסירות למען ציבור הנוסעים בישראל".

 

שרת התחבורה מירי רגב הודתה לאסרף על שירותו ואמרה: "אני מבקשת להודות לאמיר על שירותו למען קידום התחבורה הציבורית ואני מאחלת לו הצלחה רבה בהמשך הדרך".

 

תחום התחב"צ יוותר כמעט לגמרי בידי השרה רגב

 

אסרף עבר בשנה החולפת על שלושה פרויקטים חשובים. הראשון הוא הטמעת אפליקציות תשלום בתחבורה הציבורית, נושא אותו הוביל עד לישורת האחרונה, שם הוא נעצר בהוראת השרה מירי רגב עם הסבר של בעיות הטמעה ובעיות של הגנת הפרטיות.

 

 

השרה רגב השרה רגב צילום: אוהד צויגנברג

 

בסביבת אסרף מעריכים שהפרויקט מוכן להשקה, ולכן זו כבר לא שאלה של "האם כן" אלא שאלה של "מתי". מי שיצטרך להחליט על זה היא שרת התחבורה מירי רגב, כאשר במקרה של בחירות לא בטוח שהיא תספיק בכלל למנות מנהל חדש או לחילופין להשיק את הפרויקט כפי שתוכנן במקור. למעשה, אם רגב תתקבע במקרה של בחירות לתחום של ממשלת מעבר, אזי תחום התחבורה בכלל והתחבורה הציבורית בלבד יכנס להקפאה עמוקה, וזאת כשכל שנה פקקי התנועה גוררים נזק של 40 מיליארד שקל למשק.

 

הנושא השני שאסרף עבד עליו הוא השקת הרפורמה באשכולות האוטובוסים השונים. מדובר במכרזים שמתעכבים כמה שנים בשל סוגיית הרכש גומלין בין המתמודדים המקומיים והזרים, אולם כך או כך שינוי אזורי העבודה של המפעילים החדשים וחסכון למדינה תוך שיפור השירות יאלצו לחכות. רפורמה שלישית שלא הושלמה היא זו של מוניות השירות עם הוצאה למכרז של מאות קווים שהיו מושבתים עשור ויותר.

 

פרישתו של אסרף משאירה את תחום התחבורה הציבורית בשליטה הכמעט בלעדית של מירי רגב. אסרף הוא השני שפורש מהמשרד אחרי המנכ"לית קרן טרנר (שעברה עם ישראל כץ למשרד האוצר), ועם פרישה אפשרית של המשנה למנכ"ל קובי בילטשטיין, לטובת ניהול מטה התשתיות החדש שהוקם במשרד האוצר. לפיכך, גורלם של בעלי המשתמשים ברכב או בשירותי התחבורה הציבורית ישענו על רגב לפחות עד לנובמבר 2021, אז היא אמורה לעבור למשרד החוץ, או במקרה של בחירות להשאר כשרה בממשלת מעבר ובלי סמכויות או יכולת להניע פרויקטים מורכבים.

x