שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

טייסי אל על: "בכל העולם טייסים נדרשים לקיצוצי שכר שמוגבלים בזמן - אצלנו זה לתמיד"

כך נטען היום בבית הדין האזורי לעבודה בהמשך לתביעה שהוגשה בשבוע שעבר לביטול הסכם העבודה הקיבוצי שחתמה ההסתדרות בשם הטייסים. "בשום חברת תעופה בעולם לא הופחת שכר הטייסים בשעור של 30%, ובכולם ההפחתות היו מוגבלות בזמן". אל על: "בהסכם העבודה החדש, סוכם על החזר בגובה 5% מקיצוץ השכר, אשר ישוב לטייסים עם סיום תשלום ההלוואה בערבות מדינה"

נווית זומר 16:0102.08.20

"בשום חברת תעופה בעולם לא הופחת שכר הטייסים בשעור של 30% , ובכולם ההפחתות היו מוגבלות בזמן. רק טייסי אל על נדרשים להפחתה של 29% משכרם, לתמיד" . כך טענו היום בבית הדין האזורי לעבודה טייסי אל על בדיון שהתקיים בהמשך לתביעה שהגישו בשבוע שעבר לביטול הסכם העבודה הקיבוצי שחתמה בשמם ההסתדרות וכולל הפחתות שכר וקיצוצים בהטבות ובתנאים שלהם, בשווי 105 מיליון דולר.

 

 

 

בכתב התשובה שהגישה אל על וההסתדרות לביהמ"ש, נטען, כי בכל העולם נדרשו טייסים לקיצוצי שכר וויתורים. השופט דורי ספיבק, סגן נשיא בית הדין האזורי לעבודה, התחיל את הדיון בכך שהוא מבין שיש ארוע לא פשוט באל על, יחד עם זאת אמר, כי הוא מבין את המשמעות של חתימת הסכם נגד רצון מגזר מסוים והפעלת אל על תחת הסדר חד צדדי לטייסים. אל על טענה כי מפאת מצוקתה וקוצר השעה, אין זמן להפעיל הליך גישור.

 

מטוסי אל על מושבתים בשדה התועפה מטוסי אל על מושבתים בשדה התועפה צילום: רויטרס

 

השופט הציע לצדדים מו"מ מזורז, של כמה שעות, בביהמ"ש, בו ידונו בהסכמה על הסכם עבודה מחודש לטייסים. הצעה שלא צלחה. כמו כן נבחר משרד רו"ח שיף הזנפרץ לשם בחינת ערכם הכלכלי של הקיצוצים לו נדרשים הטייסים: ההסתדרות טענה כי מדובר בקיצוצים בשווי 105 מיליון דולר בעוד הטייסים טוענים כי נדרשו לקיצוצים ששווים 150 מיליון דולר.

 

הטייסים טוענים כי הם הסקטור, שנדרש להקריב את הסכום הגדול ביותר, בהשוואה לשאר הסקטורים באל על: תחזוקה, דיילים ומנהלים. יש לציין כי החלק הארי של עלויות השכר באל על מקורו בשכרם של הטייסים. הדיון היום הסתיים ללא הכרעה ובקביעה כי יחודש ביום חמישי הקרוב. הנתבעות אל על וההסתדרות יוכלו להגיב עד מחר בצהריים.

 

בוועד הטייסים טוענים להישג, בכך שהתביעה שלהם לא בוטלה על הסף, כמו כן לטענתם בכמעט כל חברות התעופה הקיצוצים שנדרשו הטיסיים מוגבלים לשנתיים בלבד, לדוגמא בריטיש אירוויס פירסמה היום על ויתורי שכר של הטיסים בגובה 20% לשנתיים בלבד.

 

מאל על נמסר בתגובה, "בהסכם העבודה החדש של הטייסים, סוכם על החזר בגובה 5% מקיצוץ השכר, אשר ישוב לטייסים עם סיום תשלום ההלוואה בערבות מדינה, לאחר חמש שנים. גם הקיצוץ באשל בגובה 40% יוחזר לאחר תשלום ההלוואה. בנוסף נכתב כי בסמוך לסיום תשלומי ההלואה בעוד חמש שנים, הצדדים ינהלו מו"מ, לגבי החזר יתרת אחוזי הקיצוץ בכפוף למצבה של החברה".

x