שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

פרסום ראשון

דווקא עכשיו: עובדי מערך המחשוב ברשות המסים פתחו בשביתה

במסגרת העיצומים לא יינתנו מענה טלפוני ושירותי טכנאים. זאת בשל תקרית אלימה באגף בה מנהל בעט בדלת של עובדת, ובשל שינויים ארגוניים שנעשו ללא תיאום עם הוועד

עמרי מילמן 15:3430.07.20

אגף שע"מ (שירות עיבודים ממוכן) של רשות המסים פתח היום בעיצומים במסגרתם לא ניתן מענה טלפוני כלל, אין תיקוני תקלות וטכנאים במשרדי הרשות ברחבי הארץ וצעדים נוספים, כך נודע ל"כלכליסט". ועד האגף מאיים כי אם הנהלת הרשות לא תטפל בנושאים שבמחלוקת העיצומים יחמירו בקרוב עד כדי השבתה.

 

 

עובדי שע"ם פתחו בעיצומים לדבריהם "בשל אלימות קשה של מנהל אגף שבעט בדלת של עובדת". לטענתם הוגשה תלונה בנושא אך במקום להשהות את העובד עד לבירור לא נעשה דבר בשל קירבתו לסמנכ"ל.

 

רשות המסים רשות המסים צילום: אוראל כהן

 

 

סיבה נוספת, רוחבית יותר, היא כי נעשה שינוי במבנה הארגוני של הארגון במקביל למשא למתן שנעשה עם הוועד, ללא תיאום ואי מימוש תקנים שהובטחו בעבר. יש טענות נוספות לגבי טכנאים שמועסקים כעובדי קבלן באמצעות חברת טלדור.

 

למעשה אותם עובדים לפי ועד החברה היו אמורים כבר לפני שנתיים להקלט בשע"ם בהתאם להסכמים שנעשו אולם הדבר לא נעשה עדיין, כשברקע ישנה לטענתם התעמרות בכל הנוגע לשכר מצד החברה המעסיקה.

 

שע"ם הוא הגוף שאחראי למעשה על פיתוח המערכות הממוחשבות של רשות המסים, מערכות שבשגרה משרתות בעיקר את המייצגים (עורכי דין, רואי חשבון ויועצי מס) שנמצאים בקשר שוטף עם הרשות עבור לקוחותיהם, אולם בימים אלו, כאשר מרבית הסיוע לעסקים נעשה באמצעות מענקים שמחלקת רשות המסים תפקודה קריטי יותר מתמיד.

 

טרם התקבלה תגובת טלדור.

 

x