$
רכב

כלמוביל: דגמי מיצובישי ישווקו בישראל בתקינה אמריקאית

בחודש שעבר הודיעה מיצובישי העולמית כי תחדל להשקיע בשוק האירופי ולכן לא תציג בו עוד דגמי מכוניות חדשים. הכרזתה של כלמוביל על מעבר לתקינה האמריקאית במכוניות מיצובישי עונה על צורך מיידי ברכבים

תומר הדר 15:2627.07.20

כלמוביל, יבואנית מיצובישי, הודיעה כי תעבור לשווק בישראל מכוניות בתקינה אמריקאית. - כך מודיעה היבואנית. מוקדם היום הודיעה מיצובישי מוטורס העולמית כי תחדל מהצגת מכוניות חדשות בתקינה האירופית.

 

כפי שפורסם בכלכליסט כבר בחודש שעבר הודיעה מיצובישי העולמית כי תחדל להשקיע בשוק האירופי ולכן לא תציג בו עוד דגמי מכוניות חדשים.

  

תקינה היא מכלול הכולל מאות חוקים ותקנות אשר מגדירות את דרישות החובה לשיווק של דגם מסוים. חוקים ותקנות אלה כוללים התיחסות לבטיחות, פליטת מזהמים ואפילו אילו חלקים של הרכב ניתנים למחזור.

 

ישראל פועלת בהתאם לשלוש תקינות: התקינה האירופית, התקינה האמריקאית והתקינה הקנדית (שדומה לתקינה האמריקאית אך יחידות המרחק והנפחים בה נמדדים לפי השיטה המטרית, כלומר ליטרים וקילומטרים לשעה). העובדה שמיצובישי הודיעה היום כי תחדל מלייצר מכוניות בתקינה האירופית אינה מותירה בפני כלמוביל ברירה בפועל - אלא לעבור למכוניות אשר משווקות בארה"ב.

 

היצע דגמי מיצובישי אשר משווק בארה"ב אינו שונה מהותית מן ההיצע האירופי - וכולל את אאוטלנדר, אקלפיס קרוס, ה-ASX שמכונה בארה"ב אאוטלנדר ספורט - וגם האטראז' והספייס סטאר שנקראות בארה"ב מיראז' ומיראז' 4 G.

 

בכך מצטרפת כלמוביל למספר יבואני רכב המושפעים ישירות כבר כעת מתמורות גלובאליות אשר פוגעות ביצרני הרכב הגדולים. גם ניסאן העולמית הודיעה לפני מספר חודשים כי היא תצמצם את נוכחותה באירופה לנוכח משבר הקורונה והצורך לצמצם את היקף השיווק כדי להגיע לריווחיות. במקרה של ניסאן, חטיבת היוקרה אינפיניטי כבר הודיעה כי תיסוג מהשוק האירופי, מה שגרם לקבוצת קרסו להודיע כי היא עוברת לייבא רכבים בתקינה האמריקאית.

 

 

ה-ASX שמכונה בארה"ב אאוטלנדר ספורט ה-ASX שמכונה בארה"ב אאוטלנדר ספורט צילום: אוראל כהן

 

מיצובישי נחשבה במהלך שנות התשעים למכונית הנמכרת בישראל, הודות לדגמים כדוגמת הלאנסר. הכרזתה של כלמוביל על מעבר לתקינה האמריקאית במכוניות מיצובישי עונה על צורך מיידי ברכבים, עם זאת, מיצובישי עצמה עשויה להודיע בעתיד על נסיגה או לפחות צמצום משמעותי של נוכחותה גם בארה"ב, מה שעשוי להשפיע על היצע הדגמים. לאחרונה סגרה מיצובישי את חטיבת המשאיות שלה בארה"ב ופרסומים זרים טענו כי היצרנית החלה בתהליכי בחינה של צמצום היצע הדגמים.

 

 

x