$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

מפעל מנועי בית שמש מפטר 120 עובדים

המפעל מתכנן לפטר כ־12% מכוח האדם שלו, 92 מבין 750 עובדי החברה. פיטוריהם יצטרפו לקיצוצים בחברה־הבת חישולי כרמל, שפיטרה בחודש שעבר 27 מבין 200 עובדיה

אודי עציון 07:0606.07.20
ימים לאחר שהתעשייה האווירית החלה לקדם פיטוריכ־900 עובדים מחטיבת התעופה שלה, חברה ישראלית גדולה נוספת באותו תחום ניצבת בפני גל פיטורים משמעותי. לכלכליסט נודע כי מפעל מנועי בית שמש הוותיק מתכנן לפטר כ־12% מכוח האדם שלו, 92 מבין 750 עובדי החברה. פיטוריהם יצטרפו לקיצוצים בחברה־הבת חישולי כרמל, שפיטרה בחודש שעבר 27 מבין 200 עובדיה.

 

 

 

מנועי בית שמש מייצרת רכיבים למנועי סילון, ויש לה הסכמים ארוכי טווח עם יצרניות מובילות בעולם כמו פראט אנד וויטני האמריקאית ו־MTU הגרמנית. מאז 2016 נמצאת החברה בשליטת קרן פימי, שמחזיקה ב־36.5% מהמניות ושמינתה את המנכ”ל הנוכחי רם דרורי. ברבעון הראשון ב־2020 עוד דיווחה מנועי בית שמש על עלייה של 24.4% בהכנסותיה ל־48.8 מיליון דולר, אם כי הרווח הנקי ירד ב־36% ל־3.6 מיליון דולר.

 

 

רם דרורי, מנכ"ל חברת מנועי בית שמש רם דרורי, מנכ"ל חברת מנועי בית שמש

 

עם פרסום הדו”ח במאי אמר דרורי לכלכליסט: "אנו גם נשענים על שוק התעופה האזרחי, ש־70% ממטוסיו מקורקעים, וחברות התעופה עושות את ההערכות שלהן כדי לשמור על הקופה. שנת 2020 נמצאת באי־ודאות גבוהה".

 

דרורי התגאה בשיחה כי החברה שימרה את עובדיה אך התלונן שהמדינה לא מסייעת לה: "צמצמנו הוצאות אך דאגנו לא לפטר עובדים. לחברות נוספות כמונו שעבדו ולא פיטרו עובדים, אין מענה כיום מהאוצר”.

 

גבי אסרף, יו"ר ארגון עובדי התעשייה בהסתדרות, אמר לכלכליסט בתגובה: “אנחנו מבינים הוצאת עובדים לחל"ת, אך לא נקבל פיטורים. ההנהלה מנצלת את ההזדמנות. התעופה עוד תחזור, והחברה תזדקק לעובדים המיומנים שלה".

 

ממנועי בית שמש נמסר בתגובה: אנחנו לא מגיבים לשמועות.

x