$
בארץ

נחשף בכלכליסט

השימוש באפליקציות תשלום לתחבורה ציבורית נדחה עד אוקטובר לפחות

משרדי האוצר והתחבורה סיכמו על דחייה של שלושה חודשים לכל הפחות בהפעלת האפליקציות; במשרד התחבורה חששו מבעיות פרטיות וזליגת מידע; השרה רגב: "אפעל למניעת הפגיעה בפרטיות ואפליה לרעה של תושבי הפריפריה"

ליאור גוטמן 23:5802.07.20

משרדי האוצר והתחבורה הסכימו לדחות את היישום המיידי של אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית בשלושה חודשים לפחות.

 

 

 

על פי ההסכמה שהושגה הערב (ה') בין המשרדים, התאריך החדש והלא רשמי להפעלת האפליקציות יהיה סביב חג סוכות הקרוב, כלומר באזור חודש אוקטובר. מדובר באחד המכרזים החשובים בתחום, עם חזון של ויתור על השימוש במזומן או ברב קו, ועם בונוס בדמות אופטימיזציה של תעריפי הנסיעה שיוזילו עלויות עבור הנוסע.

 

השרה מירי רגב השרה מירי רגב צילום: אלכס קולומויסקי

 

המכרז יצא לדרך בספטמבר 2019 עם שישה מתמודדים, ובאוקטובר זכו שלוש קבוצות מתמודדים: מוביט ופנגו; ישראכרט; סלופארק, הופ און ובנק דיסקונט - כאשר הרב קו הוותיק נשאר כאופציה למי שירצה בכך.

 

כפי שנחשף בכלכליסט, בסוף יוני השרה פרסם ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אמיר אסרף הודעה על הארכת הפיילוט לבחינת האפליקציות לפני עלייתן לאוויר. הנימוק היה טענה לבעיות פרטיות באפליקציות, כלומר חשש לזליגת מידע, וזאת בעקבות שני גורמים שהתלוננו על הנושא. הראשון הייתה חברת פיסנטרה, מפעילת שירות רב קו המתחרה באפליקציות, שטענה שתיווצר בעיה בהפעלה למרות שפיסנטרה זכתה עד היום לתשלום של מיליוני שקלים בשנה ממשרד התחבורה בעבור שירותיה. הגורם השני הוא רשות הפרטיות שבמשרד המשפטים שטענה לאחרונה שהיא לא מכירה את הנושא, ודרשה לערב אותה לפני שלקוחות יחלו להשתמש באפליקציות. כך או כך, היישום כאמור יידחה לתחילת אוקטובר.

 

שרת התחבורה מיר רגב מסרה בתגובה: "אפעל למניעת הפגיעה בפרטיות ואפליה לרעה של תושבי הפריפריה. נבחרנו כדי לקבוע מדיניות ולקבל החלטות לטובת הציבור וכך נעשה".

x