$
בארץ

אל על בדרך להדממה: ההנהלה צפויה להוציא לחל"ת את הטייסים שעדיין עובדים

לאחר שאתמול בוטלו שלוש טיסות - גם היום לא נרשמו טייסים לטיסות המיועדות למחר; אם העיצומים יימשכו, ההנהלה תוציא לחל"ת את הטייסים; סלע המחלוקת: דרישת הטייסים לקבל אופציות למניות במסגרת תוכנית ההבראה

נווית זומר 10:2001.07.20

המאבק באל על נמשך, ומצבה של החברה מוסיף להידרדר: גם היום (ד') לא נרשמו טייסים לטיסות המיועדות למחר. אם הטיסות לא יאוישו במהלך היום, הנהלת אל על תוציא לחל"ת את 110 הטייסים שעדיין עובדים - והחברה תושבת למעשה.

 

אתמול הטייסים לא איישו שלוש טיסות שנועדו להיום ובוטלו - לניו יורק, פריז וטיסת מטען.

 

אל על עדיין מפעילה כשלוש טיסות נוסעים מסחריות בשבוע, וכמה טיסות מטען. השבתת הפעילות עלולה לחשוף את החברה לתביעות מצד בעלי חוב.

 

הטייסים נוקטים עיצומים מאחר שלטענתם אל על מפירה הסכמים שהושגו לאחרונה לגבי השבה לעבודה של טייסים שאינם טסים כעת, בהם טייסי בואינג 737 - דגם שאינו מופעל כעת (החברה מפעילה את מטוסי הדרימליינר בלבד).

 

מטוס אל על מטוס אל על צילום: רויטרס

 

לפי החלטת ועד הטייסים, הטייסים שפעילים כעת הם רק בדרגת "סניור" - קברניטים ותיקים; טייסים בעלי ותק נמוך יותר וטייסי 737 נמצאים בחל"ת.

 

הטייסים מבקשים לקבל אופציות למניות כפיצוי על הוויתורים שהם נדרשים לעשות במסגרת תוכנית ההבראה לחברה, שהיא תנאי לקבלת סיוע מהמדינה.

 

במכתב ששלח ועד הטייסים לחבריו נאמר: "עודכנו על ידי ההנהלה שבנקודת הזמן הנוכחית לא הגיעו עדיין להסכמות עם האוצר לגבי המתווה וכמו כן צפויה ירידה משמעותית בפעילות ביולי. בסיום הפגישה הודיע לנו המנכ"ל שהוא מתכנן להפסיק את פעילות החברה. למרות הרשום לעיל, לא מן הנמנע שיבוצע ניסיון להסיט את האש גם כלפי אצ"א ( ועד הטייסים)".

 

אתמול פרסמה אל על את דוחות הרבעון הראשון, בהם רשמה הפסד ענק של 140 מיליון דולר - חלקו בשל הקורונה. ללא סיוע מצד המדינה, החברה אינה יכולה להמשיך את פעילותה.

 

דירקטוריון אל על נדרש בימים הקרובים לקבל הכרעה לגבי מתווה הסיוע המועדף עליו - הלוואה, או הנפקה במסגרתה תעבור השליטה בחברה למדינה.

 

ישראייר תפעיל 26 טיסות ביולי

 

 

בתוך כך, חברת ישראייר הודיעה כי היא ממשיכה להפעיל טיסות מיוחדות לאירופה: בשבועיים הראשונים של יולי, החברה מתכננת להוציא 26 טיסות לכמה יעדים, בהם פריז, מוסקבה ואתונה.

 

מפרוץ משבר הקורונה, החזירה החברה מעל ל-7,500 ישראלים ממדינות שונות בחו"ל, הפעילה טיסות מטען ומפעילה טיסות פנים ארציות בנתיב לאילת.

 

עם זאת מנכ"ל ישראייר אורי סרקיס הודיע השבוע כי בכוונתו לסגור את הקו לאילת בעוד שבועיים, משום שהחברה מדממת ואינה מוכנה לשרוף את יתרת המזומנים שלה.

 

ישראייר פרסמה אתמול דחות כספיים לרבעון הראשון של 2020 שהסתיים בהפסד של 40 מיליון דולר והחשש הוא כי אם לא היה מועד לפתיחת השמים, גם היא תדמים מנועים.

x