שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הרכבת חוזרת מחר: מצלמה תרמית, הזמנת שוברים מראש ואחריות של הציבור

מספר המקומות לנסיעה יתחיל ב-500 איש לקו עם מנדט להגדיל את מספר הנוסעים בעד 750 איש לנסיעה. מנכ"ל הרכבת: "מערכת ההפעלה מסובכת ואנחנו בטוחים שיהיו תקלות וליקויים בימים הראשונים, אבל זו הדרך להשיב את הרכבת לפעולה"

ליאור גוטמן 12:2521.06.20

"זו מערכת מסובכת ואנחנו בטוחים שיש פה חולשות. אנחנו עדיין מריצים סימולציות של כרטוס ויהיו תקלות וליקויים בימים הראשונים, אבל אם לא היינו עושים את, לא היה אפשר לאתחל את הנסיעות ברכבת" - כך אמר הבוקר (א') מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר, לקראת תחילת הנסיעות המחודשת ממחר.

 

 

 

הרכבת הושבתה מפעילות לפני מספר שבועות, ולאחר 4 הבטיחות שהנה הנסיעות חוזרות משרדי הממשלה עצרו את התוכניות בשל חשש מהתפשטות נגיף הקורונה.

 

"אנחנו מלאים אופטימיות ורוצים לתת שירות לאזרח הרבה עיניים יהיו נשואות ואם נעשה עבודה נכונה זה יעבוד", אמר מייקסנר. "כרגע יש הגבלה של הזמנה מהבית וחובת אישור כניסה לתחנה. מספר המקומות לנסיעה יתחיל ב-500 איש לקו. אחרי כניסה יש כרטוס ואז שימוש בשובר קו ותשלום רגיל. תהיה מצלמה תרמית ונוסע עם חום מעל 38 מעלות לא יכנס", אמר מייקסנר.

 

 

מיכה מייקסנר מנכ"ל הרכבת הבוקר מיכה מייקסנר מנכ"ל הרכבת הבוקר צילום: ליאור גוטמן

 

הוא הוסיף כי "עד היום הוזמנו יותר מ-20 אלף שוברים. במידה והציבור יהיה קשוב, והמערכת תתאפס ותסתנכרן אחרי כמה ימי הפעלה. לרכבת מנדט להגדיל את מספר הנוסעים בעד 750 איש לנסיעה".

 

הוא הזכיר שתידרש חובת מסכה לכל השהיה והנסיעה, כולל איסור שתיה ואכילה. "הציבור צריך להבין את זה והאחריות כאן משותפת לכולם. יהיו תורים ביום הראשון ונטפל גם בזה".

 

ברכבת טוענים שהם יסיעו כ-125 אלף איש ביום, חצי מהמקובל טרם ימי הקורונה. למרבה ההפתעה אין אפשרות לבטל שובר נסיעה אם מישהו טעה ביעד, ומאגר המידע של ההזמנות ישמר רק ל-24 שעות, ואין למדינה אפשרות לנטר אחר נוסע שחלה, אבל פיתח סימפטומים רק 48 שעות לאחר שחלה. ברכבת מודעים לבעיה, אבל מסבירים שמגבלות משפטיות מונעות מהם לשמור ולנטר אחר כל נוסע, גם אם יצטרכו לעשות לו חקירה אפידימיולוגית.

 

 

מצלמה תרמית בכניסה לתחנות הרכבת מצלמה תרמית בכניסה לתחנות הרכבת צילום: ליאור גוטמן

 

בתקופה האחרונה האיצו ברכבת את עבודות התשתית ויש צורך להשלים את חלקם. לפיכך בנוגע לקווים שיהיו פעילים ממחר, נמסר כי בקו אשקלון-תל אביב תרד תדירות הנסיעות כל יום מ-18:00. בקו יבנה-בת ים -ראש העין תהיה הפחתה של 2 רכבות במקום 4 בשעות בשיא; המקטעים בין הרצליה לתל אביב יסגרו כל ערב מ-21:00 ל-05:00 שלמחרת; קו כפר סבא-ראש העין סגור עד להודעה חדשה. מ-1 ביולי קו השרון מכפר סבא יפתח לתל אביב. בשל עוצר הטיסות, תחנת נתב"ג תישאר סגורה כמו גם תחנת מלחה שבירושלים.

 

בחברה ניסו לבצע סימולציות של תנועה ללא נוסעים והטענה היא שרמת הדיוק הגיעה לכ-96%. כמה זה יעבוד בפועל באותה רמת שירות? בימים הראשונים מצפים להיתקל שם בשיבושי תנועה ושירות, אבל הטענה היא שלאורך זמן הציבור ילמד את המודל ההפעלה ויתאים את עצמו.

 

x