שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

למרות ההבטחות - הרכבת לא תשוב מחר לפעילות

שלושה ימים אחרי שהשרה רגב הבטיחה שפעילות הרכבת תחודש, הוחלט רשמית: זה לא יקרה מחר. מחר תדון הממשלה באופן החזרת הרכבת לפעילות, אשר פתיחתה נדחתה כבר 3 פעמים ונקבעה לרביעי השבוע

ליאור גוטמן 13:3307.06.20

ועדת השרים בראשות ראש הממשלה נתניהו שנקרא "קבינט הקורונה", תתכנס מחר (ב') כדי להחליט האם יש להחמיר את צעדי האכיפה והסגר, בעקבות העלייה בתחלואה של נגיף הקורונה שנרשמה בשבוע האחרון. זאת, שלושה ימים בלבד אחרי ששרת התחבורה מירי רגב הבטיחה שהרכבת תחזור מחר לפעילות.

 

 

אתמול אמרו שרים בכירים בקבינט הקורונה כי נשקלת דחייה נוספת, וציינו כי נתניהו כעס על שרת התחבורה רגב, שהכריזה על פתיחת הרכבת בלי דיון איתו ועם המל"ל. לדברי נתניהו, "חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים בשיעור הההדבקה בישראל נובעת מהקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו, אבל חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות על הקפדה של הכללים".

 

אחת ההחלטות שיתקבלו בדיון מחר בממשלה, היא האם לאשר את פתיחת הרכבת בצורה חלקית או מלאה, כאשר מועד הפתיחה הלא רשמי האחרון נקבע ליום רביעי הקרוב. כזכור מועד ההפעלה כבר נדחה שלוש פעמים, וזז מה-17 במאי לתחילת יוני, ואז למחר (ב'), כאשר גם התאריך הזה כאמור הוזז לאמצע השבוע ומבלי להתחייב על חזרת השירות בפועל.

רכבת ישראל רכבת ישראל צילום: דוברות רכבת ישראל

 

החשש העיקרי הוא שהעלייה בהיקף החולים עלול להוביל להדבקה רחבה כשמדובר בקרון רכבת שיכול להסיע כאלף איש, ולכן במשרד הבריאות ירצו לא רק לבדוק חום לכל מי שנוסע ברכבת אלא גם לנטר אחר שמות הנוסעים, זאת כדי לערוך חקירה אפידימיולוגית שבדיעבד ולאתר מסלולי תנועה של חולים. אחד הבכירים במערך התחבורה הארצי אמר לכלכליסט שלעיתים הגילוי של החולה אינו מיידי, ואם מדובר בנוסע בעל מסלול יומי וקבוע ברכבת אזי החשש שהוא ידביק מאות אנשים - בעצמם יכולים להדביק אחרים - רק הולך ועולה.

 

עוד נטען שבמידה וילדי ישראל יצאו לחופש בשבוע הקרוב, חלק מבתי הספר שנסגרו עלולים לשלוח את אותם תלמידים להשתמש ברכבת בתדירות גבוהה יחסית. חולים מבחינת משרד התחבורה והשרה הנכנסת מירי רגב ניתן להפעיל את הרכבת תחת התניות של רישום מראש לנסיעה או הגבלת מספר הנוסעים.

 

אפשרות אחרת שנבחנת היא הפעלת מסלולי נסיעה מבלי לעצור בכל תחנות הביניים, מהלך שאולי יאפשר חיבור בין כמה ערים גדולות אבל כזה שישאיר את נוסעי ערי אזור החוף או הפריפריה ללא שירותי רכבת.

 

ברכבת עצמה מחכים להוראות ומוכנים להתגמש ככל שניתן, אבל בסביבת החברה מודים שאין בידם את כוח האדם או היכולת להסתובב כל היום על הרציפים עמוסי הנוסעים ולוודא שכולם עוטים מסכות, או שכל נוסע שהגיע לתחנה אכן נרשם לנסיעה מראש. הפעלת המערכת על כלל הקווים בצורה שכזו עלולה לסרבל את התפעול השוטף ולגרור איחורים רבים בהגעה וביציעה מהתחנות, מה שהופך את השירות ללא מדוייק וככזה שלא מתאים לכולם.

x