$
בארץ

פרסום ראשון

ההסתדרות פיצלה לארבע את הוועד באל על

ארבעת הוועדים - טייסים, צוות אוויר, מנהלי, ותחזוקה והנדסה - יקיימו מו"מ נפרד על תוכנית ההבראה לחברה; "ההסתדרות רצתה לפצל ולהחליש את כוחם של הוועד והעובדים"

נווית זומר 13:2805.06.20

לראשונה באל על, ועד העובדים, בראשות שרון בן יצחק, לא ייצג את כלל עובדיה. מעתה, הייצוג יתבצע באמצעות ארבעה ועדי עובדים שונים על פי הסקטורים בחברה: טייסים, צוות אוויר, מנהלי ( כולל אקדמאים) ותחזוקה והנדסה. כל אחד מהוועדים ינהל מו"מ נפרד מול ההנהלה לגבי הוויתורים שיידרש במסגרת תוכנית ההבראה שדורש האוצר כתנאי לסיוע לאל על.

 

מי שהחליטה על פילוג בין העובדים היא דווקא ההסתדרות. אתמול פרסם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד מכתב, שכותרתו "אישור הקמת ועדים נפרדים באל על - הוראת שעה", ובו הוא מביע חוסר אמון ביכולתו של הוועד, שנחשב אחד הוועדים החזקים במשק, להמשיך לייצג את העובדים במשבר הנוכחי.

 

במכתב נאמר: "מכוח סמכותי ועל רקע הנסיבות המיוחדות והצרכים המיוחדים של מקום העבודה, לרבות הצורך בטיפול במשבר הנוכחי, ולנוכח התנהלות בעייתית של מועצת (ועד) העובדים (הכוונה בין השאר להתפרצות אלימה למשרדי הנהלת אל על, נ"ז)... הריני לאשר כהוראת שעה, לשם מתן אפשרות להצלת החברה לטובת כלל העובדים ולשם ניהול הסכם קיבוצי יעיל וענייני, הקמת ועדים נפרדים לעובדי אל על. עד לעריכת בחירות חדשות בכל ועד יכהנו נציגי הסקטור אשר נבחרו למועצה".

 

ארנון בר דוד ארנון בר דוד צילום: אוראל כהן

 

מקורב לוועד אמר כי ההסתדרות רצתה לפצל ולהחליש את כוחם של הוועד והעובדים. הטייסים טוענים כי הוועד הנוכחי היה נוקשה מדי בעמדותיו שאינן הולמות את צרכי השעה.

 

עד כה, לא הוועד היוצא ולא הטייסים שהחלו לנהל מו"מ נפרד מול ההנהלה, עוד לפני האישור הרשמי של ההסתדרות, הצליחו להגיע להבנות מולה. הוועד דורש פיצוים מוגדלים למפוטרים ומתנגד למיקור חוץ. הטייסים מתנגדים לוויתורים ללא קבלת אופציות למניות אל על בגובה של כ 20% או מנגנון פיצוי אחר.

 

יו"ר ארגון עובדי התחברוה בהסתדרות אבי אדרי, המייצג את העובדים במו"מ מול ההנהלה, אמר " לא יהיה מצב שרק הטייסים יקבלו אופציות למניות. כוונתנו שכלל עובדי אל על יקבלו אופציות".

 

בינתיים, המגעים של אל על מול האוצר לא הסתיימו. הפגישה שיזם מנכ"ל האוצר שי באב"ד, ערב פרישתו מהתפקיד, עם הנהלת החברה לא הניבה סיכום, ונותרו חילוקי דעות סביב הנחת היסוד - מתי יחזרו הטיסות לשגרה מלאה, ממנה ייגזר, בין השאר, מספר העובדים שיפוטרו.

x