$
דעות

דעה

קטן, בחוץ, בקהילה – כך ייראו הבילויים בעידן הקורונה

ענף הבילוי וההסעדה ישרוד גם ישרוד, אך רק תוך ביצוע התאמות למציאות הנוכחית, שאינה מזכירה בדבר את המציאות שהכרנו טרם משבר הקורונה. בין היתר, בעלי המסעדות יהיו חייבים לתת דגש מוגבר על רכיב הטייק אוויי

גיא יצחקי 09:3428.05.20

מעטות הן הפעמים בחיים שבהן ברגע אחד הכל עוצר. כמו כל מסעדן אחר, גם אצלי העצירה הפתאומית שכפה נגיף הקורונה הובילה לתחושות של הלם, פחד מהלא נודע, געגועים לשגרה, ולצד זאת גם הרבה זמן למחשבה על היום שאחרי.

 

 

 

והנה, נראה שהיום שאחרי מתקרב אלינו בצעדי ענק. אלא שמדובר במצג מתעתע. כלומר, החזרה לפעילות אכן מתקרבת אלינו בצעדי ענק, אך בינה ובין השגרה שהכרנו, המרחק יהיה רב. ההגבלות על רמת הצפיפות ילוו אותנו חודשים רבים, וכך גם איסורי ההתקהלות. לצד זאת, רבים בציבור עודם נרתעים מבילוי במרחב הציבורי, וזאת עוד לפני שמדברים על המהלומה הכלכלית שניחתה על מאות אלפים, המחשבים כיום שקל לשקל, ואשר עבורם יציאה לבילוי לא תהיה מעשה טריוויאלי בחודשים הקרובים.

 

מסעדה סגורה מסעדה סגורה צילום: איי פי

 

קל להרים ידיים על רקע שלל המכשולים המתוארים, ואכן השאלה האם יש בכלל טעם לנסות ולשרוד חלפה בראשם של חלק גדול מעמיתיי המסעדנים שעמם אני משוחח בשבועות האחרונים. אולם עבורי התשובה ברורה:  ענף הבילוי וההסעדה ישרוד גם ישרוד, אך רק תוך ביצוע התאמות למציאות הנוכחית, שאינה מזכירה בדבר את המציאות שהכרנו טרם משבר הקורונה.

 

מאפיין ראשון ומובן מאליו לאור ההגבלות, הוא הקפדה על מרווחים, דבר המחייב בתי עסק רבים שפעלו בחללים מצומצמים להעביר את פעילות מתוך ארבע הקירות שבהם הם כלואים אל סביבה חיצונית – מדרכות, כיכרות, חצרות פנימיות, ואפילו פארקים ציבוריים וגינות. מהלך שכזה מחייב כמובן שיתוף פעולה מלא מצד הרשות המקומית, ושמחתי לראות רשויות ראשונות שכבר נענות לאתגר ומאפשרות לעסקי ההסעדה לתפוס אזורים חיצוניים רבים יותר.

 

מאפיין נוסף המתפתח כבר בשבועות אלה במהירות ובעוצמה הוא הקפדה על רכיב ה"טייק אוויי" במסעדות, רכיב שזכה בעבר להתעלמות מצד חלק מבעלי העסקים. על כלל בעלי המסעדות להקפיד כיום על מבחר מגוון של מנות שנשמרות היטב גם בחלוף 20 ו-30 דקות מרגע סיום ההכנה, ומסעדה שאין ברשותה מגוון מנות שכזה תתקשה לשרוד.

 

ומאפיין שלישי הוא ההעדפה לבילויים בעלי אופי קהילתי יותר, כלומר בילויים באתרים שבהם שיעור גבוה של מבלים המוכרים לנו – משפחה, חברים ושכנים, ושבהם גם בעל העסק והמועסקים בו הם בני המקום. זאת משום שגם עם דעיכת הנגיף, הקיץ הזה לא הולך להיות ככל הקיצים. אם בעבר אתרי בילוי וקניות כמו שדרות רוטשילד, שוק הכרמל או נמל תל אביב היוו יעד אטרקטיבי לכלל אוכלוסיית המרכז, מחדרה עד גדרה, הקיץ הסיפור יהיה שונה.

 

הסיבה לכך היא גם הרתיעה שעדיין קיימת ברובנו מצפיפות יתר, וגם תחושת ביטחון גבוהה יותר שמעוררים בנו פרצופים מוכרים. לכן, עסקים שיצליחו להשתלב בקהילה שסביבם באופן המיטבי יהפכו להיות הרבה יותר מבית קפה, מסעדה או פאב – הם יהפכו להיות נקודת מפגש חברתית בעלי תפקיד חיוני לכל הפוקדים אותה. אלו מאיתנו שיספקו חוויה חברתית וקהילתית, יצלחו את הימים הקשים בשלום.

 

הכותב הוא בעלי "חצר השוק" המפעילה אזורי בילוי והסעדה בכפר סבא ובפרדס חנה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x