שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

מבחן רכב

פיג'ו 2008: מקום טוב בג'יפונים האירופאיים

ה-2008 עושה עבודה מצוינת עם מה שנתנו לו: המנוע, טורבו־בנזין בנפח 1.2 ליטר מפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים; גרסת בנזין בסיסית תימכר ב-128 אלף שקל, מאובזרת ב-135 אלף שקל

תומר הדר 09:1910.04.20

במקום הנמוך בעולם אין קורונה. אין שמירת מרחק, כפפות ומסיכות. יש מבטים משועשעים על העירוני שיוצא מפיג'ו 2008 חדשה בתחנת הדלק שלחוף ים המלח, עוטה כפפות ומסיכה, ומתדלק בזהירות כדי לא להעביר את הנגיף מה-2008 למקום הנמוך בעולם.

 

 

לרוב מכוניות הסופר-מיני המודרניות יש גם גרסת כביש-שטח, ג'יפון בלשון העם. אבל כביש שטח שדומה למכונית הסופר-מיני, מבוסס על מכלוליה, מתנהג כמוה (רק פחות טוב) ויקר ממנה, זה כבר מעניין מאוד.

   צילום: תומר הדר

 

 

בפיג'ו היו בטוחים שהדור הראשון של ה-2008 שהושק ב-2012 והתבסס על ה-208 דאז יעבוד כך: תוספת גובה, כמה פלסטיקים שחורים והציבור יקנה. התוצאה לא הייתה מספיק מושכת. 2008 החדש נראה כמו כביש־שטח שלא זקוק לגימיקים. אבל יש כמה: החל בפלסטיקה השחורה שבבסיסי המראות וכלה בבתי הגלגלים הצבועים בשחור. הנוסחה שלפיה נבנו סקודה קאמיק, מאזדה CX30 ופולקסווגן טי קרוס עובדת גם כאן: חלונות קטנים, דלתות גדולות, מכסה מנוע תפוח קלות. זה עובד.

 

תא הנוסעים

 

הממשק של PSA כולל מסך מגע גדול השולט על רוב הפונקציות החיוניות, מדף שימושי שניתן להניח בו את הסמארטפון ועדיין לצפות בתצוגת הנתונים וההגה, רעיון מצוין שמגיע מה-208: הגה קטן, שמעליו לוח שעונים דיגיטלי קטן שמשדר לנהג את המידע הדרוש. לוח השעונים מדבר בעברית. לפעמים האזהרות לנהוג מתון מגיעות בקצב גבוה מדי ומלוות בצליל לא נעים, במיוחד כשזה בעברית. גם פתחי המיזוג מעט נמוכים. מאחור יש שפע של מקום למשפחה קטנה, ולתא המטען נפח סביר של 405 ליטר.

 

-2008 תושק בארץ בשתי רמות גימור: אקטיב עם חישוקי 16 אינץ' קלים, מסך מולטימדיה 7 אינץ', מצלמת רוורס, בלימת חירום אוטונומית עד 85 קמ"ש, ותיקון סטייה מנתיב. הפרימיום משדרגת לחישוקי 17 אינץ', לוח מחוונים מבוסס מסך 10 אינץ' עם תצוגה תלת־ממדית, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני חנייה קדמיים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש, ו־8 כריות אוויר.

 

רוב רכבי הכביש-שטח דורשים פשרה מסוימת, כי הם מבוססים על מכלולים של מכונית סופר־מיני: מנוע, תיבת הילוכים, עם יותר משקל, תוספת של גובה ולרוב גם של מחיר: ה־2008 עושה עבודה מצוינת עם מה שנתנו לו: המנוע, טורבו־בנזין בנפח 1.2 ליטר מפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. מעט רועש אך מספק דחף משמעותי גם במהירויות גבוהות. היצרן מצהיר על 20.8 ק"מ לליטר. במבחן הגענו ל־13.1 קמ"ל. יש גם אופציה לטורבו־דיזל 1.5 ליטר בהספק זהה, אך עם נתון צריכת דלק של 26.3 קמ"ל.

 

ל-2008 התנהגות כביש מצוינת. השלדה מספקת שפע של היזון חוזר מהכביש וגם בנקודות שהיא נראית מעט רכה, קל מאוד לשלוט ברכב. הוא נוח מאוד: למרות שהמתלים מעט נוקשים, הוא סופג גם את השיבושים בכבישי ים המלח. יש מערכות בטיחות מקוריות שיודעות להסיט את ההגה ולבלום בשעת הצורך.

 

בשורה התחתונה:

2008 בנזין בסיסית תימכר ב-128 אלף שקל, מאובזרת ב-135 אלף שקל. הדיזל תגיע רק ברמת אקטיב, ב־130 אלף שקל, כאשר בתקופה הקרובה תוצע הנחת השקה בסך 3,000 שקל. מרבית רכבי הכביש־שטח הקטנים האירופאיים הם בליגה משל עצמן בכל הקשור באיכות חומרים, גימור ונוחות נסיעה. פיג'ו 2008 בהחלט יכול להתמודד בכבוד על המקומות הגבוהים בקטגוריה.

x