שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
רכב

חברת נתיבי ישראל תיתן מענקים לסטארט-אפים בתחום התחבורה החכמה

החברה הלאומית לדרכים יוצאת בקול קורא לאיתור טכנולוגיות לאופטימיזציה של תנועת משאיות, אחזקה מונעת לגשרים ועוד. תשקיע מיליוני שקלים בפרויקטים לסיוע לסטארט אפים בתחום התחבורה החכמה

אודי עציון 10:0407.04.20

חברת נתיבי ישראל, בשיתוף קהילת EcoMotion מקדימה השקת סדרה של פרויקטי תחבורה חכמה, כדי לסייע לסטארט-אפים בתחום ולקדם במקביל את הפיכת הכבישים בארץ לחכמים יותר.  

החברה פירסמה קול קורא לטכנולוגיות ישראליות לקידום שלושה פיילוטים בארץ במימון מלא של 300,000 שקל, ויציאה לדרך תוך כחודש וחצי. בהמשך השנה צפויה הרחבה של הפעילות בתקציב של מיליוני שקלים.

אורלי דהן, מנכ"לית אקומושן אורלי דהן, מנכ"לית אקומושן צילום:ע נבר לוי

 

התוכנית תכלול מספר שלבים לאורך החודש וחצי הקרובים. מייד אחרי פסח, ב-24 באפריל, יציגו נתיבי ישראל בוובינר (סמינר רשת) עבור סטארט-אפים את האתגרים תוך שיתוף ומתן פרטים. ועדה מקצועית המורכבת מבכירי נתיבי ישראל תבחר את שלושת הסטארט-אפים הזוכים מבין 9 פיינליסטים.

 

הגמר הגדול ופרסום שלושת הזוכים בפיילוט במימון בהיקף מלא יתקיים ב-19 במאי  במסגרת אירוע רשת בינלאומי שתקיים אקומושן. הסטארט-אפים יצטרכו לתת מענה לשלושת האתגרים הבאים:

 

1. ניטור תנועת משאיות בכבישי ישראל: משאיות מהוות נתח משמעותי בתחבורה הבין עירונית, ובעלות השפעה על התחבורה בכלל. ניטור וניהול תנועת משאיות בזמן אמת ברמה הארצית הכרחי לשיפור זרימת התנועה ובקרת בטיחות. נתיבי ישראל מחפשים אחר החברה שתציע אמצעי (חומרה ו/או תוכנה) שידווח בזמן אמת באמצעות מערכת מבוססת ענן בטווחי זמן קצרים נתונים על מסלול הנסיעה, בדגש על מיקום התחלתי וסופי, נתונים טכניים של המשאית ועוד.

 

2. אחזקה מונעת לגשרים: נתיבי ישראל אחראית לכ-1,300 גשרים ומבני דרך בישראל, וממקשת לשנות את דרכי בדיקות הגשרים המסורתיות הנעשות אחת לתקופה, לגישה הנשענת על אחזקה מונעת, תוך איתור היווצרות פגמים או התכנות להם בשלב ראשוני בטרם נוצרו. הסטארטאפים ידרשו למפות ולסווג חומרת מצב למדדים רבים כדוגמת הפרדות בטון, סדקים, אפלוריסנציה, חורים דיוויגדים ועוד.

 

3. ניתוח תביעות תחבורה: בכל שנה נתבעת נאלצת החברה לשלם עשרות מיליוני שקלים בתביעות שמגישים נגדה נוסעים שניזוקו עקב בורות בכביש, מכשולים וכשלים אחרים. בנתיבי ישראל מאתגרים סטארטאפים להציע פתרון יעיל למיפוי כלל התביעות ויכולת הסקת מסקנות ומאפיינים החוזרים על עצמם, שיאפשרו לחברה לשפר את הבטיחות ובכך להקטין את כמות התביעות. הדרישה מהסטארט-אפ תהיה לנתח ולעבד מידע רב לחתכים אפשריים כדוגמת, שעות התרחשות האירועים, מיקומים בעיתיים, סוג המפגע המשותף, סוגי הרכבים הנפגעים, זמן הגעת ניידת המשטרה ועוד.

 

״החלטנו להפוך את המשבר הנוכחי להזדמנות ולעבוד אל מול מיטב הכוחות והמוחות הקיימים באקוסיסטם הישראלי לטובת מתן מענה מהיר לאתגרים שנתיבי ישראל מתמודדת איתם", אמרה הילה חדד, סמנכ"לית אסטרטגיה וחדשנות בנתיבי ישראל. "זה רק מהלך ראשון בתחום, ובהמשך השנה נעמיק עוד יותר את שיתוף הפעולה עם קהילת התחבורה החכמה בארץ".

 

אורלי דהן, מנכ"לית קהילת אקומושן: "אנו בקהילה מבינים שהמשבר הנוכחי לא מאפשר לקהילת התחבורה החכמה לפעול, גם לאור העובדה שגם השוק הבינלאומי מושבת לחלוטין. אנחנו מסייעים בחיבור בין חברת תשתיות התחבורה הגדולה בישראל לבין הקהילה בשיתוף פעולה במטרה לשפר התשתיות לציבור בישראל". 

 

אקומושן הוא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, התוכנית הלאומית לתחבורה חכמה (תחת משרד ראש הממשלה) ומשרד הכלכלה.

 

x