שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בארץ

הרכבת פנתה למשרד התחבורה בבקשה להשבתה מלאה של הפעילות

זאת לאור ירידה של עד 80% בפעילותה: הנושא כבר נידון בשבוע שעבר מול שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', אולם נכון לעכשיו הבקשה לא אושרה. זאת בעיקר בשל נימוקים בטחוניים, כיוון שהיא משמשת את צה"ל בימי חירום

ליאור גוטמן 13:1625.03.20

רכבת ישראל פנתה הלילה (ד) למשרד התחבורה בבקשה להשבית את פעילות החברה בצורה מלאה. הכוונה על השבתת הפעילות כבר נידונה בשבוע שעבר ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ אף הודיע שהנושא נבחן, זאת לאור ירידה של בין 70%-80% בפעילות החברה.

 

 

נכון לעכשיו הבקשה לא אושרה, כאשר הסיבה היא בעיקר ביטחונית - רכבת ישראל משמשת את צה"ל בימי חירום, ולמרות שחלק מהחיילים נמצאים בבסיסים, במידה ויש צורך לשנע רבבות חיילים מסביב לשעון מהצפון לדרום, או ההפך, מערך האוטובוסים לא יכול לתת לכך למענה ראוי.

 

 צילום: דוברות רכבת ישראל

 

לשם השוואה, מערך רכבת אחד שקול לכ-20 אוטובוסים, ומהירות הנסיעה ברכבת גבוהה בעשרות אחוזים על פני אוטובוס. לפיכך, אם יוחלט להשבית את הרכבת מי שיצטרך לקחת אחריות הוא לא רק משרד התחבורה, אלא גם צה"ל וזרועות הביטחון האחרים, שיצטרכו להוכיח שבכוחם לשנע כוחות בהיקף גדול גם בלי תנועה מסילתית מהירה ורבת קיבולת.

 

סיבה נוספת להשארת חלק מהקווים פעילים היא הסעת עובדים חיונייים למפעלים, כמו גם עובדי חברות התשתית שהוגדרו "ספק שירות חיוני" (חשמל, מים, גז) שעדיין עובדים מסביב לשעון.
x